Oficialii grupului Renault au confirmat astăzi că „studiază o nouă strategie” care prevede activități separate dedicate mașinilor electrice și termice. România rămâne în sfera motoarelor termice și hibride.
În cadrul planului Renaulution, grupul Renault studiază o nouă strategie referitoare la modul de organizare a activităților şi tehnologiilor sale în domeniul vehiculelor electrice şi termice „în scopul creşterii eficienței şi performanței comerciale ale acestora. Noua strategie vizează adaptarea fiecărei tehnologii, ținând cont de atuurile şi de expertiza grupului pe diferitele pieţe şi în cadrul Alianţei”.
Renault Group are ambiții mari în domeniul electric. Astfel, la orizontul anului 2030, marca Renault îşi propune să vândă doar autoturisme 100% electrice pe piaţa europeană. Pentru a accelera această tranziție şi pentru a răspunde exigențelor pieței de profil, aflată într-o creștere rapidă, grupul ia în considerare crearea în Franţa a unei entități dedicate vehiculelor electrice şi software-ului.
„Renault Group a luat decizia strategică de a stabili în Franţa producția principalelor componente care țin de mobilitatea electrică, fapt care ilustrează dorința sa de a dezvolta activități cu un înalt nivel tehnologic pe pieţele cu potențial mare de creștere şi de a se poziționa ca lider al vehiculelor electrice în Europa”, noteză oficialii grupului francez.
Perimetrul luat în considerare cuprinde activitățile şi tehnologiile în domeniul electric şi în cel software pe întregul lanț de valoare: inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy şi alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum şi funcțiile suport legate de aceste activități.
Entitatea dedicată vehiculelor electrice ar putea dispune de peste 10.000 de salariați la orizontul anului 2023.
Această entitate autonomă va adopta un model de business adaptat specificului pieței vehiculelor electrice şi va putea încheia parteneriate în domeniul noilor tehnologii sau al serviciilor.
România rămâne în sfera motoarelor termice şi hibride ale Renault
În paralel, Renault Group studiază oportunitatea de a crea o nouă entitate care să reunească activitățile sale din afara Franței din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride. Ținând cont de capacitățile de inovare şi de evoluțiile în direcția scăderii emisiilor pentru acest tip de vehicule, Renault Group „are convingerea că vehiculele termice hibride şi hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât şi pe pieţele internaționale şi că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor”.
Reunind activitățile şi tehnologiile legate de motoare şi transmisii termice şi hibride, Renault Group are ca obiectiv să pună în valoare potențialul tehnologiilor sale, inclusiv în domeniul carburanților cu emisii scăzute, precum GPL, pentru a crea un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto.
Perimetrul avut în vedere cuprinde activitățile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride – exceptând producția de șasiuri – din cadrul:
– Uzinelor Mecanice: Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina)
– Inginerie şi R&D : RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia)
– Funcțiile suport legate de aceste activități.
Această entitate se va baza pe experiența şi competențele a circa 10.000 de salariați din afara Franței la orizontul anului 2023.
„Pentru a constitui un lider mondial, global şi competitiv în beneficiul Renault Group, al partenerilor din cadrul Alianţei şi eventual al altor constructori şi clienți, această entitate va putea dezvolta parteneriate industriale şi tehnologice.
Consultările cu instanțele reprezentative ale angajaților referitoare la aceste proiecte se derulează în țările implicate iar etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social”, menționează cei de la Renault.
Renault Group accelerează aplicarea planului strategic Renaulution şi va prezenta, în toamna anului 2022, cu ocazia unui eveniment Capital Market Day, stadiul acestor proiecte.
Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor cinci mărci ale sale – Renault, Dacia, Lada, Alpine și Mobilize.
Prezent în peste 130 de țări și având peste 170.000 de salariați, grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni.