Acum, nu mai trebuie să alegi. Te duci la muncă, pleci în concediu, îți muți prietenii și te duci la piață cu aceeași mașină. Totul, la un preț de achiziție decent și cu costuri de rulare minime. Test Renault Kangoo. Text: Bogdan Grigorescu, Andrea Rapelli. Foto: Bogdan Paraschiv, Massimiliano Serra
L-ai numi dubă. Dar te uiți mai bine la el și pare autoturism numai bun de ieșiri în natură. E prea mare pentru oraș, totuși consumă doar 5,7 l/100 km prin București. Iar culoarea Brună Terracotta îl prinde de minune. Ce e, de fapt, nebunia asta?
Ei bine, e fix asta. Un briceag elvețian, care face de toate. Un multitool. Un instrument care te ajută să-ți rezolvi problemele, pentru că are de toate pentru oricine. Pare că un minivan, o utilitară și un break s-au înghesuit în acest pachet, cu toate avantajele fiecăruia. Poți chiar să cari damigenele cu vin de la tata-socru, să transporți fără griji saint-bernardul sau chiar să dormi comod în spate, la nevoie.
Asta a devenit modelul născut în 1997 și ajuns la a treia generație. De-a lungul vieții, a evoluat odată cu cerințele pieței, crescând cu 28 cm în lungime și beneficiind de finisaje de automobil, deși forma a rămas de vehicul comercial.
Spațiul interior
Avantajul formei devine evident când ridici hayonul. Înainte să faci asta însă, ai grijă cu lățimea și cu înălțimea când parchezi în garaj. Ca să-ți faci o idee, de pe scaunul șoferului ridici complet mâna, ca să atingi plafonul! Acum, că ai parcat, deschide cu grijă hayonul, ca să nu lovești tavanul. Vei descoperi un portbagaj de 501 litri, o valoare bună, dar nu de top (610 l am măsurat la Caddy și la Rifter). Nu poți scoate complet al doilea rând de scaune, dar poți să le pliezi, obținând o podea perfect plană. Dacă mai adaugi și pragul de încărcare coborât, la numai 57 cm deasupra șoselei, înțelegi că poți manevra ușor pachetele grele. Chiar și pe cele lungi, din moment ce rabatarea spătarului pasagerului din față crește lungimea de încărcare la peste 3 metri (3,23, mai exact).
Renault Kangoo are doar cinci locuri, dar spațiul interior e vast, iar accesul, extrem de simplu. Ușile din față se deschid la 90°, iar cele din spate glisează, lăsând o deschidere uriașă. Prin habitaclu sunt „împrăștiate“ șase mufe USB și un spațiu de încărcare wireless. Cât despre spațiile pentru depozitare, sunt încăpătoare, multe sunt chiar căptușite,și sunt peste tot. În total, 50 de litri.
E cel puțin interesant cum a reușit Renault să creeze o atmosferă de autoturism fără să se arunce la costuri. Plasticele sunt tari peste tot, dar bine asamblate, iar pe bord există chiar și o imitație de lemn cu aspect autentic. Scaunul pare de autoturism, volanul se reglează amplu, acum chiar și în adâncime, iar comenzile sunt simplu de operat. Ai în față două cadrane analogice, cu un ecran de 4,2 inchi între ele. Ecranul central tactil are 8 inchi și un sistem multimedia Easy Link în spate, cu meniuri simple și conectivitate Android și Apple prin cablu.
Citește pe autoexpert ➡ Cu Renault Trafic SpaceClass în Dobrogea 💡
Există și un „arbitru digital“, care-ți dă stele (de la una la cinci) în funcție de stilul de condus și te premiază cu o frunză mare și verde dacă șofezi perfect. Poți să o câștigi mai ușor dacă apeși butonul Eco, care, chiar și fără ajutorul vreunui motor electric, permite un consum mediu de 5,8 l/100 km, care devine 5,7 în oraș și 5 pe drum național. Doar pe autostradă, consumă 6,8 l/100 km, dar ăsta e rezultatul formei caroseriei.
Renault Kangoo – comportamentul pe șosea
Lupta cu cele 1742 kg (indicate de cântarul nostru) nu creează deloc probleme motorului 1.5 dCi. Este calm, dar are cuplu mare, și asta ajută și în traficul urban, și la depășiri. Numai să treci de 2000 rpm, pentru că sub această turație nu dă un impuls decisiv. De aceea, schimbi mai des vitezele. Dacă maneta se mișcă ușor și ambreiajul nu ține prea sus, pedala acestuia e destul de tare, iar în trafic aglomerat, piciorul stâng poate obosi.
Zgomotele se limitează în special la cele aerodinamice, pe autostradă, iar suspensia amortizează bine denivelările, însă pe denivelările scurte devine un pic rigidă în spate. Nu căuta senzații tari, pentru că direcția nu-i chiar precisă, iar ruliul se simte. Clar, nu e vorba de vreo lipsă de siguranță, doar că trebuie să lași graba deoparte și să te bucuri de călătorie.
Calitatea, sub lupă
Dacă ne gândim la originile sale de vehicul comercial, Renault Kangoo uimește din prima secundă prin interiorul îngrijit. Sigur, plasticele tari din habitaclu și de pe lateralele portbagajului, precum și mecanismul automat de ridicat și coborât doar geamul șoferului (nu și pe celelalte) trădează nevoia de a limita costurile. Dar, în afară de acestea, totul e excelent. Vopseaua este remarcabil aplicată, cu lac incolor chiar și în compartimentul motorului, și chiar și panourile caroseriei sunt bine aliniate. La fel de bine sunt asamblate și plasticele. Cât despre cele câteva protecții din cauciuc de la interiorul spațiilor pentru depozitare, sunt rarisime în acest segment.
Plusuri
1. Toate suprafețele din compartimentul motorului sunt bine vopsite și tratate cu lac. Capota este susținută de două amortizoare pe gaz, aproape imposibil de găsit în segment.
2. Torpedoul mare din bord are o cuvă din cauciuc ușor de scos și de curățat.
Minusuri
3. Toate plasticele sunt tari, începând de la bord și terminând cu lateralele portbagajului. Doar panourile ușilor au inserție textilă.
2. Când deblochezi coloana de direcție ca să reglezi volanul, acesta cade brusc, dacă nu-l susții cu mâna.
DATE TEHNICE | Renault |
---|---|
Model | Kangoo equilibre Blue dCi 95 |
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cm3) | 1461 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 95/3750 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 260/1750 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | manuală, 6 trepte |
L × l × h (mm) | 4486 × 1860 × 2099 |
Ampatament (mm) | 2716 |
Volum portbagaj (l) | 700/2800 |
Masă la gol (kg) | 1556 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 15,1 |
Viteză maximă (km/h) | 164 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,3 |
Emisii CO2 (g/km) | 141 |
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE | |
Accelerații | |
0– 60 km/h (s) | 6,0 |
0–100 km/h (s) | 14,9 |
0–130 km/h (s) | 27,1 |
1 km cu start de pe loc (s) | 36,1 |
Reprize la sarcină min./max. | |
70– 90 km/h (s) | 12,0/13,9 |
70–120 km/h (s) | 27,0/32,1 |
Frânare de la 100 km/h | |
La gol, rece (m) | 41,4 |
Consum | |
La 90/100/130 km/h (l/100 km) | 4,24/4,85/7,25 |
În oraș/ drum național/ autostradă (l) | 5,68/ 5,00/ 6,80 |
Consum în test (l/100 km) | 5,81 |
Autonomie (km) | 927 |
Masă măsurată (kg) | 1742 |
Zgomot interior | |
la 50 km/h (dB(A)) | 58,8 |
în accelerare maximă | 77,2 |
Preț (euro) | 24.600 |