Renault Kiger este un crossover situat între segmentul mini și cel mic și este oferit inițial pe piața din India, iar, ulterior, va deveni model internațional.
Cu o lungime de 3.991 mm, Renault Kiger are gabaritul situat între mini-crossoverul electric Dacia Spring (3.737 mm) și SUV-ul mic Dacia Duster (4.341 mm). Cum în India, ambele modele Dacia sunt oferite sub numele Renault, noul Kiger se plasează în oferta francezilor perfect între ele.
Modelul a fost prefigurat de conceptul omonim, prezentat la sfârșitul anului trecut, și a păstrat o bună parte din liniile acestuia. Are o gardă la sol mare, de 20,5 cm, și poate fi comandat inclusiv cu jante pe 16 inchi din aliaj ușor. Raportat la lungimea totală, ampatamentul de 2.500 mm este uriaș.
La versiunile mai scumpe sunt oferite lumini LED și, opțional, poate fi comandată caroserie în două nuanțe indiferent de nivelul de echipare. La interior se remarcă ecranul floating de 8 inchi și instrumentarul digital de bord configurabil, de 7 inchi. Sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, și dispune de Bluetooth, USB cu încărcare rapidă și player video MP4 încorporat. Accesul hands-free și pornirea la buton, precum și iluminarea ambientală, clima automată și filtrul de habitaclu care reține particulele fine de PM2.5, întregesc imaginea hi-tech.
Renault Kiger: tehnica
La baza sa stă platforma CMFA+ destinată vehiculelor din clasa mini. Aceasta maximizează spațiul interior, ducându-l la noi niveluri în segment: distanța dintre scaunele față este de 710 mm, spațiul pentru genunchi în spate de 222 mm, iar lățimea interioară de 1.431 mm. Toate sunt valori record în segment.
De asemenea, volumul de 405 litri al portbagajului, care se extinde la 879 litri când bancheta este rabatată și lungimea de până la 1.565 mm cu bancheta rabatată sunt valori inaccesibilie SUV-urilor sub 4 m lungime. Spațiile de depozitare însumează 29 l, elocvent fiind torpedoul de 10,5 litri.
Motorul turbo, de 1.0 litri, 100 CP și 160 Nm, poate fi cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte sau la una X-Tronic cu variație continuă. Șoferul poate alege între trei moduri de funcționare: Normal, Eco și Sport.
De asemenea, este disponibil și un propulsor de bază, aspirat, de 72 CP și 96 Nm, cuplat la transmisia manuală cu 5 trepte șau la una robotizată Easy-R.