Test Renault Laguna Coupe 4Control 2.0 dCi 180 CP

Renault Laguna Coupe autoexpert.ro

Din toată gama Renault, doar lui Laguna Coupe i-a fost permisă evadarea din sfera pragmaticului. Ce a ieșit?

Probabil că vă întrebaţi de ce testăm pentru a doua oară modelul Laguna Coupe. Motivele pragmatice sunt două la număr: noua motorizare 2.0 dCi 180 CP și sistemul 4Control de direcție integrală. În plan personal, nu am fost capabil să refuz o a doua întâlnire cu primul Renault din ultima decadă a cărui desen justifică plata unui întreg departament de design.

Gradul de rudenie cu sedanul Laguna se rezumă la inscripția de pe hayon și, fără a supăra pe nimeni de la Renault și scădea dramatic interesul pentru acest articol, acesta este și avantajul principal al acestei mașini. Într-o perioadă în care titlul de coupe a fost uzurpat de SUV-uri, hatch-uri cu două portiere și sedan-uri fără rame la uși, un coupe care respectă rețeta tradițională este ca o gură de aer proaspăt lângă CET Sud.

Renault Laguna Coupe autoexpert.ro

Laguna Coupe… diesel?

Dacă ai mustrări de conștiință în a alege un diesel contra unui motor pe benzină pentru un coupe țin să te anunț că Renault ți-a simplificat alegerea. Pentru moment, unitatea 2.0 dCi și 180 CP este singura ta alternativă. După ce am condus versiunea pe benzină cu aceeași cilindree și 170 CP nu îi condamn pe cei de la Renault pentru alegerea făcută. Cuplul, consumul, până și caracterul dinamic al mașinii favorizează clar dieselul. Singura intervenție a departamentului Renault Sport asupra lui Laguna Coupe ține de integrarea sistemului de direcție integrală 4Control, dezvoltat inițial pentru versiunea sedan.

În clar, până la 60 km/h, puntea spate virează contra roților față pentru a simplifica manevrele efectuate în spații înguste. Peste 60 km/h fenomenul se inversează, iar puntea spate virează în aceași direcție cu cea față pentru a așeza mai bine spatele pe viraje. Aș minți dacă aș spune că nu se simte o oarecare intervenție, în sensul în care trebuie să brachezi mai puțin de volan pentru a aborda virajul, dar eu am rămas cu impresia că avantajele principale ale acestui sistem sunt resimțite mai degrabă în plan urban.

La prima vedere 27.350 euro pentru un Renault, fie el și unul care arată așa, pare mult, dar să nu uităm că pe acest segment ultrararefiat singura opțiune este Peugeot 407 Coupe. Personal aș merge pe mâna lui Laguna.

Date tehnice: Renault
Laguna Coupe
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 dCi
Nr. usi/locuri 2/4
Masa proprie/totala [kg] 1605/2000
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4640/1810/1400
Ampatament 2695
Volum portbagaj [l] 425 (875)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 dCi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1995
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 132(180)/3750
Cuplu max. [Nm/rpm] 400/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 223
0-100 km/h [s] 8.5
Consum urban/extra/mixt 8.1/5.3/6.2
Emisii CO2 [g/km] 150

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Ferrari F80 AutoExpert.ro

Mi-am configurat cel mai tare Ferrari F80

Ferrari tocmai a lansat noul model-vedetă: F80. Pentru că mă lupt zilnic să devin miliardar, m-am jucat cu configuratorul acestuia și iată

Scroll to Top