Renault aduce în gamă un nou motor pe benzină dezvoltat în parteneriat cu Daimler și promite o plăcere la condus superioară față de ce a oferit compania până la ora actuală, dar și un consum mai bun și emisii reduse.
Noul propulsor este deja disponibil pentru comandă pe modelele Scenic și Grand Scenic, în trei versiuni de putere: Energy TCe 115 cu 115 CP și transmisie manuală, Energe TCe 140 cu 140 CP și Energy TCe 160 cu 160 CP, ambele cu transmisie manuală sau automată EDC.
Este vorba despre o unitate turbo cu injecție directă de 1,33 litri. Motorul integrează o serie de tehnologii inovatoare dezvoltate de Alianța Renault-Nissan, inclusiv o tehnologie utilizată la motorul supercar-ului Nissan GT-R (Bore Spray Coating), care reduce frecarea și optimizează transferul de căldură. În plus, propulsorul beneficiază de tehnologia “Dual Variable Timing Camshaft” (sistem de distribuție dublu variabilă), care controlează supapele de admisie și evacuare în funcție de sarcină aplicată, determinând un cuplu superior la turații mai mici și un cuplu mai liniar la turații mari.
Energy TCe 160 oferă astfel un cuplu maxim de 260 Nm/1.750 rpm cu transmisie manuală și de 270 Nm/1.800rpm cu transmisie automată EDC.
Scenic și Grand Scenic cu motorul 1.3 pot fi comandate deja. Unitatea va ajunge progresiv și sub capota celorlalte modele din portofoliul producătorului, începând cu anul viitor. În Franța, prețul de pornire al celor două modele cu noul motor TCe 115 este de 24.700 de euro, respectiv 25.300 de euro.
Motorul ar putea ajunge și sub capota modelelor Mercedes, dar la Dacia Duster facelift, după 2020.