Renault Megane Estate și Scenic dau startul noii ofensive franceze în segmentul mașinilor dedicate familiilor active.
A patra generaţie a monovolumului Scenic trece la platfoma modulară CMF a Alianţei Renault-Nissan, cu beneficii lesne de intuit în materie de spaţiu şi eficiență, masa la gol fiind redusă în medie cu 50 kg.
Ampatamentul (2,73 m) și lungimea (4,40 m), în schimb, sunt cu 13 mm mai generoase (2,73 m), ceea ce se traduce printr-o augmentare de substanță a locului dedicat celor trei scaune individuale posterioare. Acestea nu mai pot fi scoase din maşină, dar se pot rabata complet în podea în format 60/40, fie de la un buton dedicat plasat în portbagaj, fie direct din meniul sistemului multimedia R-Link 2, pentru a crea o suprafaţă perfect plană de încărcare. Volumul portbagajului oscilează între 572 și 1.600 litri. Garda la sol a crescut, de asemenea, cu 40 mm, măsurând acum 170 mm, Scenic putând fi descris drept un melanj interesant între un monovolum și un crossover. Toate versiunile vor fi echipate standard cu jante de 20 inch.
Influențele haute couture sunt subliniate de finisarea și ergonomia pretențioase, ce folosesc drept sursă principală de inspirație modelul de clasă medie Espace și nu Megane. Consola centrală îmbrăcată într-un plastic glossy pare că plutește independent de planșa de bord, modelele entry-level urmând să fie echipate cu un touchscreen de 7 inch în format landscape, iar cele de top, cu un ecran tactil de 8,7 inch, dispus în stil portrait. Opţional se oferă şi head-up display color, proiectat pe o suprafaţă de sticlă grefată deasupra instrumentelor de bord.
Cotiera dintre scaunele anterioare nu doar găzduiește un spațiu de depozitare generos cifrat la 13 litri și clasicele conexiuni USB, 12V și AUX, ci și culisează independent de consola centrală, înainte-înapoi. În total, spațiile de depozitare utile presărate prin habitaclul noului Renault Scenic însumează 63 litri – inclusiv torpedoul clasic a fost înlocuit cu un sertar culisant de 11,5 litri, deschiderea sa fiind comandată de un senzor electronic de proximitate.
Megane Estate propune un design mai dinamic. Linia caroseriei este vizibil modificată față de hatchback, diferențe notabile fiind cel de-al treilea geam lateral și montantul C placat cu sticlă aparentă. Lungimea măsoară 4,62 m, iar ampatamentul, 2,71 m.
Pretenţiile familiale ale modelului Estate nu sunt nici ele de neglijat, noul break al gamei Megane având un portbagaj de 580 litri. Megane Estate va fi, în acelaşi timp, singurul break de clasă compactă disponibil cu direcţie integrală, sistemul 4Control care mișcă roțile din spate în sens opus celor din față la viteze reduse (rază de bracaj redusă), respectiv în aceeași direcție peste 100 km/h (stabilitate direcțională superioară).
Bancheta se pliază direct din portbagaj, la simpla acționare a butonului aferent sistemului de rabatare rapidă Easy Fold. Lungimea suprafeței de încărcare atinge 2,77 metri, cea mai bună valoare din segment. Și spațiul la genunchi, în spate, este printre cele mai bune din clasa compactă: 216 mm.
În cazul ambelor modele, gama de motorizări va fi, de asemenea, în mare parte identică cu cea cunoscută deja de la noul Megane în cinci uşi. Megane Estate va fi disponibil în patru versiuni turbo pe benzină TCe de 1,2 litri şi 110 sau 130 CP, respectiv 1,6 litri şi 205 CP, la care se adaugă alte trei variante diesel de 1,5 litri 90 și 110 CP, plus 1.6 dCi de 165 CP. Marea noutate va fi, însă, motorul aspirat SCe de 115 CP – cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, acesta va înlocui practic vechea unitate aspirată de 110 CP. Cilindreea noului motor nu a fost confirmată oficial, însă, ne permitem să speculăm că este vorba de o variantă non-turbo a propulsorului TCe de 1,6 litri.
Noul Scenic va oferi o paletă ceva mai restrânsă, cu numai două modele pe benzină (1.2 TCe 115 sau 130 CP) și patru diesel (1.5 dCi 95/110 CP și 1.6 dCi 130 sau 160 CP).
Versiunea cu şapte locuri, Grand Scenic, va debuta în toamnă, la Paris, din 2017 urmând să fie oferit şi un diesel mild-hybrid de 1,5 litri și 110 CP.