Renault Scenic E-Tech în Eurocharge – Passepartout

Renault Scenic E-Tech Eurocharge AutoExpert

Mai mult decât oricare altă mașină din Eurocharge, Scenic e ca o cheie universală care-ți deschide calea spre vacanță cu același talent cu care te plimbă prin oraș. Foto: Ciprian Mihai, Radu Chindriș, Renault.

 

Lecția de franceză din Eurocharge a curs natural. Nu cu termeni precum amour sau passion, ci mai degrabă cu confiance și savoir-faire. Pentru că Scenic E-Tech este unealta universală pentru toate scenariile, de care nu te îndrăgostești, ci pe care te bazezi în orice circumstață. Iar în contextul nebuniei generate de valul electric, care îi sperie pe tradiționaliști cu demoni închipuiți precum autonomiile mici, cu lipsa prizelor, cu materialele sustenabile triste, trăsăturile precum „de încredere” și „bine făcut” sunt, probabil, cele mai mari complimente pe care pot să i le fac lui Scenic E-Tech.

Renault Scenic E-Tech Eurocharge AutoExpert

Ce e Scenic E-Tech?

Simplu spus, e un crossover electric compact, lung de 4,47 m, plasat în gama Renault deasupra lui Megane. Pe piață, francezul concurează direct cu Peugeot E-3008, Volvo EX40, Tesla Model Y și, în general, cu orice SUV compact electric.

Cum se simte la interior?

Ambianța este atrăgătoare, pentru că alătură o pereche de ecrane impecabilă ca rezoluție și grafică unor scaune moi, comode, franțuzești. De fapt, o singură plângere am: că nu există o temă cu cadrane rotunde pentru instrumentarul de bord. Materialele sunt moi și plăcute la atingere, iar cei 10 cm în plus față de Megane E-Tech se regăsesc în mare parte în spațiul pentru picioare.

Pentru că e mai scund decât SUV-urile, inginerii au coborât șezutul banchetei la minimum, și astfel se stă cu genunchii cam sus în spate. Dar e OK, din moment ce spațiul mare îți permite să întinzi picioarele.

E bun pentru familii?

Minunat! În spate primești o cotieră centrală cu suporturi pentru pahare, pentru tabletă și telefoane, o banchetă bine profilată și moale, două mufe USB-C și deasupra capului un plafon panoramic care devine opac sau transparent la apăsarea unui buton. Cât despre spațiul pentru bagaje, este uriaș!

Renault Scenic E-Tech Eurocharge AutoExpert

Cei 545 l sunt arhisuficienți pentru călătoriile lungi, mai ales că forma regulată valorifică și ultimul litru. Totuși, trebuie să ridici cam mult bagajele, apoi să le cobori în portbagaj, pentru că pragul de încălcare este înalt.

Cum se simte pe șosea?

Echilibrat, spre confortabil. Reglat mai degrabă cu gândul la familii decât la fanii Formulei 1, Scenic transformă călătoriile banale în experiențe armonioase. Deși direcția are demultiplicarea scurtă de la Megane, de 12:1, ampatamentul mai mare potolește orice mișcare bruscă a caroseriei, iar suspensia nu zdruncină pe denivelări.

Renault Scenic E-Tech Eurocharge AutoExpert

Per total, o senzație „dulce” însoțește călătorii, ajutată fiind de motorul de 218 CP care nu debordează de forță de tracțiune, dar accelerează susținut.

Ce autonomie are?

Teoretic, până la 625 km. Dar în viață nu-i ca-n scripte, iar în Eurocharge e mai mult decât în viață. Deci, pe tura mea, autonomia reală a fost oleacă mai mică. În 800 km, din care 80% au fost autostrăzi și 20% șosele locale, la temperaturi de 7-15° C, cu ploaie și vânt puternic, autonomia reală a fost de 450 km, cu un consum mediu de 19,3 kWh/100 km. Arhisuficientă inclusiv pentru drumuri lungi, uriașă pentru utilizarea zilnică.

Renault Scenic E-Tech Eurocharge AutoExpert

Cât de repede se încarcă?

Nu pierzi vremea la priză, dar nici nu zboară curentul prin cablu. Teoretic, maxim 150 kW, practic depinde de temperatură și de compatibilitatea cu stația. De obicei, între 80 și 120 în cazul nostru, iar de cele mai multe ori în mijlocul acestui interval.

Priza curent incarcare Eurocharge AutoExpert

Se schimbă treaba când ai de încărcat la priza de curent alternativ, unde Scenic strălucește, trăgând 22 kW din priză, acolo unde 90% din modelele electrice de pe piață trag 11. Deci, putere dublă (e drept, disponibilă ca dotare opțională), în contextul în care curentul alternativ este mai ieftin decât cel continuu. Astfel, Scenic devine o variantă excelentă pentru încărcarea la prizele AC.

 

De ce-mi place?

Pentru că e o mașină completă. Pentru că are butoane fizice, scaune moi, spațiu mare și e construită solid. Pentru că tot ce-i pot reproșa sunt detalii, neajunsuri neînsemnate, cu care poți trăi fără probleme.

Bogdan Grigorescu Eurocharge AutoExpert

Ce-aș schimba la ea?

Mi-ar plăcea un sistem de încărcare mai rapid la curent continuu. Și o priză bidirecțională, ca să pot alimenta diverse dispozitive electrice de la ea. A, și să nu aibă trei manete în dreapta volanului, că te-ncurci în ele și te enervezi repede.

Cât costă?

Există o versiune de bază, cu motor de 170 CP și baterie de  60 kWh, ideală pentru oraș și navetă zilnică. Prețul ei este de 34.800 euro, sau 29.800 cu programul Rabla Plus. Cea testată de noi pornește de la 40.400 euro (35.400 cu tichet Rabla), exemplarul nostru ajungând la 52.305 euro. Dacă ți se pare mult, scapi mai simplu cu rata lunară leasing operațional Autonom: 870 euro.

 ➡ Configurează un Scenic aici! 💡

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top