Renault Symbioz: cum se conduce față de Captur?

Renault Symbioz E-Tech AutoExpert.ro

Am condus, în premieră, în Spania, Renault Symbioz. Cât consumă, cât de confortabil și incisiv e, cât de comunicativ și, în principal, cum se comportă față de fratele mai mic, Captur? Îți povestesc în cele ce urmează! Foto: Renault

 

Noul crossover aflat între clasa mică și cea compactă poate fi descros extrem de simplu. Este un Captur mai lung. Atât platforma, CMF-B, cât și ampatamentul sunt identice cu ale crossoverului compact. Chițibușarilor le explic imediat unde se situează el în gama Renault.

Ca să fac pe deplin lumină, îți explic structura gamei, în ordinea gabaritului. Sunt trei corssoverururi construite pe platforma CMF-B, Captur, Symbioz și coupe-ul Arkana. Peste ele, alte trei construite pe platforma mai complexă, CMF-CD, Austral, Espace și coupe-ul Rafale.

Deci, dacă lăsăm crossoverurile coupe deoparte și ne concentrăm pe cele clasice, Symbioz este situat între Captur și Austral. Dacă, însă, punem toate modelele laolaltă și îl raportăm pe Symbioz la colegele de platformă CMF-B, atunci îl plasăm între Captur și Arkana.

Renault Symbioz E-Tech AutoExpert.ro

Spațiul interior

Bun, deci am convenit că Symbioz este un Captur până la montantul C și diferă de acesta doar în spate. De fapt, dacă ai curiozitatea să măsori spațiul interior, remarci că nu sunt diferențe între cele două modele. Singura diferență notabilă este consola din spate, care la Captur măsoară 71,7 cm, iar la Symbioz 89. Diferența de 17,3 cm se regăsește, evident, în volumul portbagajului. Astfel, Symbioz are un spațiu pentru bagaje de 492 l cu bancheta reglată în spate și de 624 cu bancheta în față, cu 144 litri mai mult decât Capturul E-Tech.

Renault Symbioz E-Tech AutoExpert.ro

Doar la această versiune o să-l raportez, pentru că Symbioz are, deocamdată, doar sistem de propulsie full hybrid. În viitor, va apărea în gamă și un mild hybrid, dar oficialii Renault nu au dat nicio informație despre acesta, deși i-am întrebat. Logica ne spune că ar trebui să fie 1.2-ul Turbo de la Duster, cu hibridizare la 48 V, ambele modele fiind construite pe aceeași platformă.

Renault Symbioz pe șosea

Cum se conduce Symbioz? Păi, dacă ții cont de faptul că este un Captur cu consolă spate mai mare și că pe puntea spate apasă 53 kg în plus, ar trebui să se simtă cam ca un Captur cu câteva bagaje în portbagaj. Ei bine, nu e chiar așa, pentru că inginerii au adoptat o suspensie mai tare pe spate, contracarând parțial efectul greutății suplimentare. Deci, la gol, Symbioz este un pic mai rigid pe spate decât Captur, fără, însă, a afecta decisiv confortul pe banchetă. Pe măsură de încarci mașina, însă, caracteristicile de amortizare ale celor două modele ar trebui să se apropie.

Renault Symbioz E-Tech AutoExpert.ro

Pe viraje, diferența de greutate îl face pe Symbioz un pic mai puțin agil, dar ține cont că are sub 1500 kg, deci încă e un crossover de familie incisiv. Nu am sesizat diferențe la accelerații și reprize, poate doar subiectiv la viteze de autostradă să fie un pic mai vioi Capturul. Per total, diferențele sunt mici, așa cum te-ai aștepta privind fișele tehnice. Mai mult, în condiții normale de condus este posibil să nu remarci diferențe notabile, singura reală și sesizabilă fiind lungimea mai mare, dacă privești în oglinda centrală. Legat de consum, valori de 5-6 l/100 km la drum întins și de 4-5 l/100 km în oraș sunt realizabile cu ambele modele.

Concluzii

Și atunci, ce model merită să cumperi, Captur sau Symbioz? În primul rând, i-am întrebat pe oficialii Renault dacă nu există riscul de canibalizare între cele două modele. M-au asigurat că politica de preț și diferența de spațiu pentru bagaje sunt două criterii care asigură viabilitatea ambelor modele. Concret, pe piața din România, Captur E-TECH în versiunea techno costă 26.190 euro, cu 3260 euro mai puțin decât Symbiozul echivalent.

Însă, deși majoritatea dotărilor standard și opționale sunt echivalente, Renault Symbioz îți oferă ceva în plus. În primul rând, pentru 1500 euro poți opta pentru plafonul vitrat Solarbay, care devine opac sau transparent la apăsarea unui buton, indiferent de nivelul de echipare (doar trapă electrică la Captur, pentru 900 euro, dar doar la versiunea de top, esprit Alpine). Apoi, pentru 450 euro, primești hayon electric, dotare indisponibilă la Captur.

➡ Configurează un Symbioz aici! 💡

Pe scurt, dacă pui preț pe agilitate și pe bani, Captur e decizia înțeleaptă. Dacă volumul portbagajului și dotările precum Solarbay și hayonul electric primează, merită să achiți diferența de preț!

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top