Restructurare la Renault: Grupul Renault începe un proiect de restructurare ce se va întinde pe trei ani de zile, urmând ca 15.000 de angajați să fie concediați iar producția să fie redusă de la 4 milioane de la 3,3 milioane unități până în 2024.
Grupul Renault începe un amplu plan de restructurare pentru a reduce costurile cu două miliarde de euro. Cum se vor economisi acești bani?
– 800 milioane euro prin îmbunătățirea eficienței și reducerii costurilor de proiectare. Acestea se vor realiza printr-o mai mare standardizare și implementarea programului “lider-urmăritor” în interiorul Alianței. Mai direct, Renault, Nissan și Mitsubishi vor urma în opinia noastră strategia grupului VW la care mărcile VW, Seat și Skoda împart platforme, motoare, cutii de viteze și multe alte componente în comun.
– 650 milioane euro prin optimizarea producției și reorganizarea uzinelor din Franța
– 700 milioane euro prin optimizarea costruilor generale și de marketing
Pentru grupul francez urmează disponibilizări, o parte din angajați vor fi recalificați sau li se va oferi posibilitatea plecării voluntare. Vor fi desființate 4.600 de posturi în Franța și alte 10.000 în restul lumii.
România va fi afectată de aceste măsuri, grupul Renault anunțând suspendarea proiectului pentru creșterea producției la uzina de la Mioveni. Aceeași decizie a fost luată și pentru uzina Dacia din Maroc.
Proiectul pentru uzina de la Mioveni ar fi trebuit să ducă producția la 406.000 de mașini pe an față de 350.000 automobile pe an cât este în prezent. În acest scop, producția ar fi urmat să crească în medie cu 15 mașini/oră.
Noua hală de producție era deja gata și urmau să fie instalate utiliajele de producție. Investiția se ridica la 100 milioane de euro dintre care 25 milioane euro ajutor de stat. Și numărul de angajați urma să crească cu 300 urmare a acestei investiții.
Nu se știe însă ce se va întâmpla cu ajutorul de stat. Comunicatul Renault vorbește de suspendarea investiției și nu de anularea ei. Este o situație complicată deoarece investiția de la Mioveni este gata în proporție mare și în al doilea rând este foarte posibil ca cererea pentru modelele low-cost să nu scadă.
Și după criza din 2008, vânzările Dacia au crescut pe toate piețele occidentale.
Renault confirmă și retragerea din China, acțiunile Renault în cadrul Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) urmând a fi transferate către Dongfeng Motor Corporation.
De asemenea, producția grupului Renault se va reduce de la 4 milioane unități în 2019 la 3,3 milioane unități până în 2024. În Franța Renault se va concentra în zonele care au viitor: vehiculele electrice, vehiculele comerciale, reciclarea și inovațiile cu valoare adăugată mare.
Sunt prevăzute și schimbări majore pentru câteva uzine Renault din Franța.
– Acum câteva zile, anunțam că Renault va opri producția lui Scenic, Espace și Talisman și nu vor exista succesori. Acest zvon pare că se confirmă deoarece Renault a comunicat oficial că lansează un proces de consultare cu autoritățile locale, sindicatele și acționarii pentru a transforma uzina de la Douai, unde se produc modelele mai sus amintite, într-un centru de excelență pentru mașinile electrice.
– Uzina de la Maubeuge unde se produce Kangoo și Kangoo ZE ar urma să se transforme într-un centru de excelență pentru vehiculele comerciale ușoare.
– Se pare că nici Alpine A110 nu va avea succesor deoarece comunicatul Renault anunță și o “discuție deschisă” privind reconversia uzinei de la Dieppe după ce producția lui Alpine A110 se va încheia.
– În schimb, zvonul privind închiderea uzinei de la Flins, una dintre cele mai vechi uzine Renault, deschisă în 1952, pare să nu se confirme. La Flins se mai produc doar Zoe și Micra. Zoe ar urma să fie transferat în noul centru de excelență de la Douai. Nu se știe ce se va întâmpla cu Micra în viitor după ce au existat zvonuri că Nissan va renunșa la Europa.
În viitor, uzina de la Flins va deveni o uzină de reciclare pentru motoare, cutii, turbine, injectoare urmând să preia operațiunile de la Choisy-le-Roi. Pentru uzina de la Flins această transformare ar putea fi un colac de salvare dar în realitate este o degradare pentru că în trecut aici se producea Clio, cel mai vândut model Renault. Acum, Noul Renault Clio V se produce la Bursa, în Turcia și la Novo Mesto în Slovenia, unde Renault a rămas cu capacitate excedentară după oprirea producției lui smart forfour și viitorului incert al lui Renault Twingo.
– Și activitățile de la uzina de la Guyancourt vor fi reorganizate.
”Într-un context dominat de incertitudine și complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanță solidă și durabilă”, spune Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
Anunțul Renault vine la o zi distanță după ce Nissan a anunțat că va închide uzina sa de la Barcelona ca parte a unui plan de restructurare pe patru ani ce implică reducerea producției cu 20%. La Barcelona Nissan producea Mercedes X-Class a cărei producție a fost oprită și Nissan Navara a cărei producție se va muta în Japonia.
Renault ar putea închide patru uzine din Franța