Test – Mercedes-Benz GLC Coupe

La un an după apariția lui GLC, Mercedes-Benz lansează versiunea mai dinamică GLC Coupe care va concura cu BMW X4. Primele impresii din Valea Aosta cu GLC 250 4Matic și GLC 250 d 4Matic.

Mercedes-Benz nu a mai trebuit să aștepte 7 ani pentru a lansa un rival pentru X6 ca în cazul lui GLE Coupe. GLC Coupe vine la doar doi ani după BMW X4 și reprezintă versiunea mai sportivă și mai scumpă a lui GLC. Proporțiile urmează filozofia clasică a noii specii de SUV-uri coupe: un crossover înalt, dar mai scund și mai lung decât GLC, în timp ce ampatamentul de 2,87 metri și lățimea de 1,89 metri sunt aceleași.

Cu 4,73 metri lungime și 1,60 metri înălțime, GLC Coupe este cu 7 cm mai lung și cu 4 cm mai scund decât GLC. Partea frontală este identică cu cea de la GLC însă de la montantul față lucrurile se schimbă, acesta fiind mai înclinat, iar acoperișul mai coborât se termină cu o parte posterioară mai lungă din care nu lipsesc micul eleron integrat care a debutat la S-Class Coupe și stopurile din două segmente. Mercedes promite că spațiul pentru umeri, coate și picioare în față și spate este similar cu cel de la GLC.

2

Într-adevăr, în afară de volumul portbagajului puțin mai mic (minus 59 de litri), Mercedes-Benz GLC Coupe păstrează dimensiunile interioare generoase și poziția înaltă de condus de la GLC. Din cauza lunetei foarte înclinate, vizibilitatea spre spate are de suferit, însă Mercedes a ținut cont de acest aspect și oferă standard cameră video pentru marșarier care ajută la manevrele de parcare.

În schimb, ștergătorul de la lunetă a dispărut. De ce oare? Și dinamic există câteva diferențe. În primul rând, direcția este mai sportivă și mai incisivă, raportul de demultiplicare fiind mai mic, de 15,1:1 față de 16,1:1 la GLC. Apoi, la GLC Coupe a apărut o nouă suspensie, Dynamic Body Control (va fi disponibilă ulterior și la GLC), care este o suspensie adaptivă bazată pe suspensia clasică cu arcuri de oțel. Disponibilă la jumătate de preț față de suspensia pneumatică Air Body Control, Dynamic Body Control este oferită standard în compania lui Dynamic Select, care permite selectarea a cinci moduri de rulare – Eco, Comfort, Sport, Sport Plus și Individual.

3

La prima probă de condus, noua suspensie adaptivă oferă un bun compromis, confortul nefiind afectat nici pe modul Sport Plus care pune în valoare întregul potențial dinamic al lui GLC Coupe. Standard, GLC Coupe vine cu suspensia Sport, cea adaptivă este disponibilă pentru puțin peste 1.000 de euro în timp ce suspensia pneumatică care permite și reglarea gărzii la sol ajunge la 2.356 euro. Pentru primul test de la Torino la Valea Aosta pe un drum combinat autostradă și drumuri alpine colegii de la Quattroruote au avut la dispoziție versiunea GLC 250 cu motorul turbo de 2 litri și 211 CP.

Acesta are un sunet plăcut, urcă rapid în ture până dincolo de 5.500 rpm și se potrivește perfect cu noua transmisie automată cu 9 trepte, oferită standard la toată gama, mai puțin versiunea Plug-In Hybrid GLC 350e 4Matic. Sistemul de tracțiune integrală lucrează complet independent și asigură o tracțiune eficientă pe virajele în urcare. În pante se simte uneori nevoia de ceva mai mulți cai putere, dar per total, “micul” 2 litri nu rămâne nicioadtă în impas. Surprinzător pentru un motor turbo pe benzină, dacă se conduce cu atenție, se poate obține un consum de 8 l/100 km, excelent pentru un SUV cu transmisie automată și tracțiune integrală.

A doua tură a fost efectuată cu GLC 250 d 4Matic de 204 CP. Silențios și fără niciun fel de vibrații, turbodieselul de 2,1 litri impresionează prin cuplul abundent de 500 Nm disponibil încă de la 1.600 rpm față de 350 Nm la benzină. Diferențele față de benzină sunt minime pentru că dieselul este la fel de rafinat, fiind acompaniat de excelenta cutie automată cu 9 trepte.

Iar dacă selectezi programul Sport Plus, ai parte și de o determinare sportivă. Iar consumul este similar cu al versiunii pe benzină în jurul a 8l/100 km. Mercedes-Benz nu face rabat rețetei de la alte SUV-uri coupe și astfel, în echiparea standard, GLC Coupe este cu circa 5.000 euro mai scump decât GLC. Plăcerea suplimentară și designul se plătesc.

  • Spațiu interior generos, similar cu GLC
  • Tren de rulare excelent reglat
  • Suspensie Dynamic Body Control eficientă
  • Motoare rafinate
  • Cutie automată cu 9 trepte excelentă
  • Preț cu circa 5.000 euro mai mare decât la GLC
  • Vizibilitate mai proastă spre spate față de GLC
DATE TEHNICEMercedes GLC Coupe
Model250 4Matic300 4Matic220d 4Matic250d 4Matic350 d 4Matic
Motor/nr. CilindriL4, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodieselV6, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.9911.9912.1432.1432.987
Putere max./turație (CP/rpm)211/5.500245/5.500170/3.000-4.200204/3.800258/3.400
Cuplu max./turație (Nm/rpm350/1.200-4.000370/1.300-4.000400/1.400-2.800500/1.600-2.800620/1.600-2.400
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 9 trepte
L/l/h (mm) Ampatament (mm)2.873
Volum portbagaj (l)491-1.400
Masă la gol (kg)1.7851.7851.8451.8451.915
Accelerație 0-100 km/h (s7,36,58,37,66,2
Viteza maximă (km/h)222236210222238
Consum mixt (l/100 km)6,97,35,05,06,0
Emisii CO2 (g/km)159165131131155

Verdict AutoExpert

Mercedes-Benz GLC Coupe va fi un succes pentru că oferă spațiu interior similar cu GLC, dar este mai incitant și mai sportiv la condus fără a fi mai inconfortabil. Trenul de rulare este extrem de reușit, iar noua suspensie adaptivă Dynamic Body Control face inutilă cheltuiala pentru suspensia pneumatică. Din păcate, prețul este cu circa 5.000 euro mai mare decât la GLC.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top