Bună ziua! Cu scuze pentru inoportunare… Avem un anunț de făcut. Se scoate la vânzare un lot de câteva mii de bucăți din nr. 243 al revistei Auto Expert. Fiind identice, se pot achiziționa și la bucată. Iată ce informații găsești în ele.
Păi ce-am învățat eu de la tine? În principal, că nu-ți place doar un singur sistem de propulsie. Deci, ce fac eu pentru tine? Ți le dau pe toate, ca să fii fericit după ce termini de citit revista Auto Expert. Așa că-mi dreg glasul și-ți zic așa: în nr. 243 găsești (ca de obicei) de toate pentru toți.
Un pic de electrice
În primul rând, un cover story despre Best Electric Car in Romania. Nu e o odă adusă propulsiei electrice. O, nu! E o poveste frumoasă despre cele șapte electrice care s-au dat în spectacol ca să convingă jurații că nu-i altă electrică mai bună lansată în România în ultimul an! Are fir epic, ca s-o citești zâmbind, la o bere. Are date clare despre consum, autonomie și prețuri, ca s-o citești pertinent, dimineața, în metrou. Are și votul jurnaliștilor, ca să vezi că totul a fost transparent. Are de toate.
Apoi, am rămas oleacă la electroni, ca să gătăm repede cu ei. Am aruncat un ochi la viitoarea Tesla Model 2. Nu se știe mai nimc oficial despre ea, dar, neoficial… Ehehe… Câte indicii sunt! Și am desenat-o, și am discutat despre baterii, despre trhnică, despre toate.
Aud murmur în public. Fie, încă o electrică și gata! Și nu oricare, ci însuși Jeep Avenger! Dragoș a scris testul cu primul model electric al companiei și l-a publicat în premieră într-o revistă din România.
Oleacă de diesel…
Gata cu electricele! Le spulberăm cu un jet de motorină, în timp ce alimentăm Volkswagenul Touareg V6 TDI. Mușchi flexați în fața camerei, rafinament suprem în spatele volanului. Cât consumă, cum se comportă în off-road, cât de repede accelerează… găsești totul în poveste.
Știu că lumea se omoară după SUV-uri, dar ce părere ai de un microbuz? Unul, pe cât de util, pe atât de stilat. Un Bulli, tot diesel, dar cu motor mai mic și cu aspect mai prietenos decât Touareg. Avem și așa ceva.
La fel cum avem și un francez cu 7 locuri. Peugeot 5008 a primit un facelift și ghici ce-am făcut? L-am dus în Dobrogea, pe o vreme de vară. Apoi, la munte, unde am găsit zăpadă și noroi. Am făcut frumos!
GPL și benzină…
Am continuat cu un ghid de achiziție. Unul în care ți-am explicat de ce ar trebui să alegi: benzină, motorină, GPL, 2WD, 4WD, manuală, EDC… Adică toate variantele din oferta Daciei Duster. Apoi, cireașa de pe tort: am publicat măsurătorile versiunii Eco-G, ca să știi cât consumă, cât de repede accelerează, cât de bine amortizează gropile… Ca să știi TOT!
…și încă un pic de plug-in hybrid
După fosil, am revenit timid la electroni. BMW 225e Active Tourer știe și cu pompa, și cu priza. După ce-o să citești articolul lui Dragoș, o să afli cu care știe mai bine.
Apoi, te iau eu în primire, cu patru hibride plug-in. Leul Peugeot 408 s-a dat de trei ori peste cap și s-a transformat în lup. A sunat la ușa SUV-urilor coupe compacte cu propulsie PHEV. I-au răspuns cei trei iezi cucuieți, Audi Q3 Sportback, BMW X2 și Range Rover Evoque. Nu de alta, dar oricum voiau francezii să-i comparăm cu colegii premium. Dorința le-a fost îndeplinită în această comparație cu măsurători statice și dinamice ”umăr la umăr”. Și, ghici ce? În povestea mea, iezii știu să muște lupul!
Subiecte utile în nr. 243
Bun. Să trecem la subiecte utile. Ca, de exemplu, cum îți asiguri mașina electrică? Păi, noi am avut 7 electrice la Best Electric Car și ne-a cam speriat perspectiva. Deci, ne-am interesat, și am găsit o asigurare gândită special pentru acest gen de autovehicul.
Apoi, m-am gândit că poate ai un service auto. Sau, poate vrei să-ți deschizi unul. Și, în cazul ăsta, n-ai vrea s-o iei pas cu pas, ci să ai un nume serios în spate. Așa că am povestit pe scurt despre Bosch Car Service în România. Despre cum arată relația germanilor cu service-urile partenere din România.
Poate cea mai captivantă experiență de care am avut parte luna asta a fost vizita la Vitesco Technologies. Am învățat cum se testează componentele propulsiilor electrificate la centrul de proiectare și testare din Iași. Aparatură de milioane de euro și niște zeci de ingineri români gândesc și testează componente pentru cele mai mari grupuri auto din lume. De ce merită să citești articolul? Pentru că e plin de senzații și cifre. Pentru că doar așa poți avea o imagine clară asupra tuturor eforturilor care stau ascunse în spatele tehnologiei electrice. Chiar merită!
Rubricile dintotdeauna
Închei relatarea mea despre nr. 243 al revistei, cu două rubrici ”tradiționale”. Prima – Second-Hand, o are în prim plan pe Opel Corsa V. Merită cumpărată? Ce se strică la ea? Ce avantaje are? Afli tu, cititd articolul. A doua – Oferta Lunii, îl ia la ochi pe Alfa Romeo Tonale. Vezi de la ce preț pornește și ce oferă pentru suma respectivă.
Eu atât am avut de povestit. Acum mă retrag, că am gătat nr. 243, deci mă apuc de următorul. Fir întins, noroc bun și spor la lecturat!