Bună dimineatsa la cafelutsă! Dar ce cafelutsă se savurează fără un print de calitate în mâini? E o întrebare retorică, un motiv de a-ți șopti că a apărut de ceva timp numărul din august al revistei AutoExpert. Și, ca să alunece cafelutsa mai ușor, îți spun că l-am dedicat (aproape) în întregime tagmei de SUV-uri, crossoveruri, off-roaderuri și altor derivații și deviații ale acestora. Deci, ce poți citi în nr. 246 al revistei AutoExpert? Iată!
Am început în forță, cu Sir Land Rover Range Rover Velar (pe numele său complet), care a primit un facelift în lunile care tocmai au trecut. Am fost primii care au pus mâna pe el (avea doar 15 km rulați când l-am scos la plimbare), dar asta nu ne-a ”înmuiat”. Am verificat ca la carte ce autonomie electrică are sistemul de propulsie plug-in hybrid, cum împinge în modul Dynamic și cât de repede se trezește motorul termic la culcarea accelerației în modul EV. Și, mai presus de toate, cum arată noul interior cu sistemul multimedia cu ecran curbat.
Apoi, ți-am divulgat toate informațiile pe care le avem despre viitoarea generație Dacia Duster. Le-am ilustrat cu desene trasate magistral de colegii noștri de la Quattroruote. Ce motoare, ce gabarit și ce forme credem că va avea a treia generație a SUV-ului românesc? Am scris în rubrica Proiecte secrete.
Kia, Audi și Rolls-Royce: pentru toate buzunarele
Am trecut de la un SUV mic spre compact la unul mare. Despre Audi Q8 s-au scris multe. Dar, de data asta, am abordat problema sub alt aspect. Cât de bine se potrivește cu caracterul germanului cel mai slab motor pe benzină din gamă? Merită să-l iei în calcul, sau e cazul să te orientezi mai sus, către alte motoare? Cât consumă, cum accelerează și cum se simte? Afli tot de la noi!
Că tot vorbim despre eficiență, am verificat consumul real al unui as al economiei: Kia Niro HEV. Mașina asta a fost creată folosind toate artificiile posibile pentru a obține un consum mini. Am povestit totul despre tehnica adoptată în articol. Deci, față-n față cu cea mai fierbinte zi din an, cu traficul bucureștean, cu lipsa de civilizație de pe drumurile naționale și comunale, câtă benzină a ars Niro hibrid? Citește în testul de consum la care l-am supus!
Apoi, am lepădat pipeta, paharul Berzelius și halatul alb, am îmbrăcat costumul și am purces la a analiza o familie de vază. Cât de bine se integrează Cullinan în gama Rolls-Royce? Este SUV-ul britanic un Rolls veritabil? L-am pus umăr la umăr cu Ghost și Phantom și i-am verificat finisajele, dotările, confortul și alte aspecte emblematice pentru un Rolls. Concluzia? În nr. 246 al revistei.
Uriași și pitici – de toate în AutoExpert nr. 246
Cum ne plac nouă extremele! De la cel mai mare SUV, cu motor V12 de 6,75 l twin-turbo, am sărit la cel mai mic, cu motor electric de 65 CP. Dacia Spring Extreme. Ce-ar mai fi de scris despre ea? N-am povestit deja tot? Păi… nu. N-am povestit ce autonomie are la viteză maximă pe autostradă, în București, pe temperaturi de 40°C, la drum întins abordat normal (la aceeași temperatură, cu clima activată). Este o soluție bună pentru navetiști? Ce finisaje are, cum stă pe șosea, cum țin frânele, ce confort asigură noua suspensie pe denivelările din București? Am scris TOTUL, cu subiect și predicat, fără nuanțe și povești de adormit copiii, la rubrica Plus și minus.
Apoi, l-am prins pe Jeep Avenger în România și l-am împins direct în haosul circulației mioritice. Dar, pe lângă prestații legate de dinamică, autonomie și confort, ți-am povestit și despre echipările disponibile în țara noastră și despre ce oferă cel mai ieftin exemplar din lista de prețuri.
8 locuri. Ai mai văzut așa ceva în lumea SUV-urilor? Îți arătăm noi. Am publicat un test cu măsurători cu Land Rover Defender 130, cel mai lung model din gamă. Ce spațiu ai pe fiecare rând de locuri și, mai ales, cum se simte comparativ cu frații mai mici, 90 și 110? Cât consumă, cum se simt denivelările pe scaune, în rândul din mijloc și în spate? TOTUL, în articol!
Off-road cu cel mai capabil model
Și, dacă tot am ieșit de pe șosea, să-l bifăm și pe cel mai nou off-roader. Ineos Grenadier a sosit în România, deci l-am pus la treabă. Șasiu separat, reductor, blocant, AT-uri ”în picioare” și o gardă la sol impresionantă. Toate combinate cu un motor diesel de BMW, toate aruncate în luptă cu noroaiele. Garantăm că o să-ți placă materialul, că nu degeaba l-am pus la rubrica Fascinație a numărului 246, din august.
De la un exemplar fascinant, înapoi cu picioarele pe pământ, pentru o prezentare a unor modele accesibile. Mai exact, cele din gama SsangYong, care vor primi în curând facelifturi ce vor fi disponibile pe piața din România.
Apoi, tragem aer în piept, luăm o pauză de la SUV-uri și ne delectăm cu un reportaj legat de Goodwood Festival of Speed. Colegul nostru Dragoș a fost acolo și-ți povestește totul, de la costurile deplasării la nebuniile pe care poți să vezi la festival, într-un articol detaliat, cu iz de benzină și suprasarcină de curent, ambele pe fondul unei atmosfere nebune, nebune, nebune!
Din nou trecem de la ideal la realitate, cu o întrebare deloc retorică: mai e necesar rodajul? Sigur, așa cum ne-au dezvăluit atât specialiștii de la uzina Dacia, cât și stickerul de pe parbrizul lui Mercedes-AMG SL 63. Dar ce înseamnă rodaj și, mai ales, ce presupune? Toate detaliile în articolul de la rubrica Pentru expertul din tine!
Materiale mici, informații mari
Skoda Kodiaq. Unii își scot pălăria și în fața mărcii, și în fața modelului. Nu e cazul nostru care, cu pălăria pe cap, am săpat după defectele și atuurile exemplarelor de ocazie ale SUV-ului de clasă medie. Toate, la rubrica Second-hand a ediției 246 AutoExpert.
La Oferta lunii am verificat dotări are Mazda CX-30 în cea mai ieftină echipare. Apoi, am verificat și am publicat vânzările de SUV-uri, crossoveruri, pick-upuri și off-roaderuri în prima jumătate a anului, împărțindu-le pe categorii la rubrica Piața auto. În sfârșit, am adunat toate hibridele plug-in între 50 și 80.000 euro, firește, cu accent pe SUV-uri.
Pe toate le găsești în nr. 246 al revistei AutoExpert, care se află deja pe piață. Știu, ai citit un material care părea interminabil. Acum, imaginează-ți că e doar un rezumat extrem de succint al revistei. O să înțelegi, deci, câte primești în schimbul celor 18 lei…