Lume, lume! A apărut numărul 254 al revistei AutoExpert. Îl găsești la galantare și te invit să consumi cu încredere informațiile pe care le cuprinde. Mai exact, iată ce subiecte îți oferă!
Am început în forță, cu un material amplu, dedicat concursului Best Electric Car. Am descris pe scurt cele șapte finaliste, le-am trecut în revistă atuurile și punctele slabe și am creat o poveste ușor de citit, în care metaforele, faptele și cifrele se împletesc firesc.
Bosch Car Service, despre problemele service-urilor
Apoi, am dedicat un material separat vizitei noastre la Bosch Car Service. În incinta service-ului Enache Best Service Auto, din Câmpina, am purtat o discuție cu specialiștii companiei despre servisarea modelelor auto electrice de către service-uri partenere. Acest concept, deși este implementat deja în toată Europa Centrală și de Vest, începând cu Ungaria, nu poate fi, deocamdată, implementat și în România din cauza unei „zone gri“. O discuție interesantă care îți va releva problemele legislative cu care se confruntă service-urile de EV-uri în România.
Articole și interviuri în nr. 254
Apoi, colegul Vlad îți povestește despre noul Nissan Qashqai, după ce a fost prezent la prezentarea faceliftului. Iar eu am luat un interviu reprezentanților Nissan, într-o sesiune online organizată de companie cu ocazia înnoirii Qashqaiului. Întrebări directe, răspunsuri pe măsură, fără ocolișuri, fără rezerve.
Și, dacă tot suntem la capitolul ăsta, îți povestesc cum a fost la prezentarea noii generații VW California și ce aduce nou modelul. Iar pentru a fructifica la maximum deplasarea la Berlin, i-am intervievat pe doi dintre cei mai de seamă reprezentanți ai companiei.
CEO-ul Carsten Intra mi-a povestit despre California, despre piața van-urilor electrice, despre așteptările pe care le are legat de vânzări, despre conducerea autonomă și despre sustenabilitate. Apropo, știai că Volkswagen Comerciale va introduce sisteme de conducere autonomă pe modelele pe care le produce?
Următorul pe listă a fost designerul-șef, Albert Kiezinger. Este o personalitate extrem de importantă, care nu numai că a „dirijat” proiectarea multor modele ale companiei, printre care și a actualei generații California, dar a fost inclusiv parte din echipa de designeri a lui Bugatti Veyron. Ți-am captat atenția?
Dacă da, trec mai departe la Renault Symbioz, pe care l-am văzut pe viu, în care m-am urcat și despre care îți spun totul în revistă. Pe cine atacă, unde se plasează în gama francezilor și cum se simte „pe viu”.
Trec la un spectacol iberic cu arome teutone, creat de noile Cupra Leon și Formentor. Le-am văzut pe viu și le-am dedicat un material cuprinzător în care îți povestesc despre toate noutățile pe care le aduce faceliftul, inclusiv despre noul motor de 333 CP al versiunii VZ.
Fiat lux!
Rămânem pe ritmuri latine, cu un viitor model Fiat. Cum îți sună Giga Panda? Spectaculos, desigur! Colegii de la Quattroruote au văzut modelul în carne și oase „din greșeală” și ne-au povestit despre ceea ce cred că va ascunde la interior și sub capotă. Apoi, l-au intervievat și pe CEO-ul Fiat, Olivier Francois, care le-a povestit câte ceva despre viitorul model. Totul, la rubrica Proiecte secrete.
Te-ai panicat… deja am ajuns la pagina 39 a numărului 254 și nu avem niciun test. Stai liniștit, n-am uitat de teste, și începem în forță, cu Nissan Ariya e-4ORCE, de 394 CP. Un model atât de delicat, de primitor, de confortabil, s-a transformat într-un monstru. Cum se pupă cele două fețe antagoniste? Afli din revistă!
Apoi, nu credeai cumva că am ratat testul cu Dacia Duster? Nici vorbă, și nu numai că am condus și mild hybridul, și full hybridul, și tracțiunea față și pe cea integrală, dar îți povestesc și pe care ar trebui să-l alegi.
Un Mini de 300 de cai pare prea frumos ca să fie adevărat. Și totuși, când pe el scrie John Cooper Works, totul e posibil! Sigur, mai sunt câteva detalii de dat: are 1735 kg și 4,44 m lungime. Ai ghicit, e un Countryman cum n-a mai existat altul în istorie! Îți povestesc totul despre el în revistă, iar tu poți să-l configurezi aici.
Dincolo de convențional
Apoi, un articol atipic la rubrica Ea și el, în care un Opel Corsa facelift încearcă succesiv să intre în grațiile unei domnișoare și ale unui domn, etalându-și atuurile. Însă, în adâncul poveștii vei găsi informații clare despre consumuri, spațiu interior, dotări și ținută de drum.
Gata cu mașinile pe de-a-ntregul, trecem la cele mai iubite subansambluri ale acestora, sistemele multimedia. Și, mai precis, la inteligența artificială, care a pătruns în lumea auto, în premieră, pe modelele DS. Am testat-o, comparând-o cu cele mai bune sisteme din industrie, iDrive și MBUX, și am introdus în luptă și asistentul vocal Alexa, prezent pe o mulțime de modele actuale. Cum le-a făcut față ChatGPT celor trei? Vezi în articolul din nr. 254!
Cele mai economice mașini – în nr. 254
Sigur că am lăsat ce-i mai spectaculos spre final! Care sunt cele mai economie modele pe care le-am testat? Le-am împărțit pe toate în cinci categori: benzină, diesel, full hybrid, plug-in hybrid și GPL. Apoi, am centralizat rezultatele, ca tu să poți asimila informația în cel mai simplu mod. 125 de mașini sunt în cele cinci categorii pe care ți le-am pregătit. Bucură-te de ele!
Sigur că mai avem și alte articole. La Second-hand îți spun despre punctele tari și despre problemele Toyotei Auris. La Oferta lunii îți explic ce îți oferă o Skoda Superb de 33.971 euro. Apoi, avem știri, editorial și tot ce mai trebuie pentru a definitiva o revistă interesantă.