Opel Ampera a fost distins cu cinci stele de către organizaţia independentă Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Programul european de evaluare a maşinilor noi). Cu aceasta, primul vehicul electric de la un producător european adecvat pentru utilizarea de zi cu zi a atins nivelul maxim de siguranţă, alăturându-se celorlalte modele Opel testate de Euro NCAP.
Opel Ampera înregistrat mai mult decât maximum de puncte necesare pentru a atinge rating-ul de top în toate categoriile, inclusiv protecţia ocupanţilor, siguranţa copiilor, protecţia pietonilor şi siguranţa pasivă. Sedanul cu cinci uşi a obţinut rezultate de top şi în testul lateral de bariera. Cele mai bune valori obţinute aici de Ampera se datorează combinaţiei de structură solidă a caroseriei, celulă rigidă a pasagerilor şi sistemelor eficiente de reţinere.
“Există o lungă tradiţie la Opel în a oferi cele mai ridicate standarde de siguranţă existente, iar Ampera continuă într-un fel impresionant această tradiţie, ca lider în tehnologia siguranţei. A depăşi maximul necesar pentru punctarea de top, în fiecare dintre categoriile de test Euro NCAP, este o realizare unică, de care suntem foarte mândri,” a spus Karl-Friedrich Stracke, Opel CEO.
Ampera este prima maşină testată de Euro NCAP care a obţinut maxim de punctaj la testul de impact lateral cu un stâlp, devenit obligatoriu din 2009. În acest test, maşina testată este propulsat lateral la viteza de 29 kilometri pe oră într-un stâlp rigid, care simulează un copac. Datorită rezistenţei la lovituri şi rigidităţii structurii caroseriei Ampera, ocupanţii sunt foarte bine protejaţi. Protecţia la impact este asigurată de o celulă pentru pasageri extrem de rigidă. Aceasta a fost concepută pentru a asigura deformare cât mai puţin posibil şi a asigura cel mai mare spaţiu de supravieţuire în eventualitatea unui accident. Pentru a ajuta la disiparea forţelor de mare impact, partea din faţă, lateralele şi partea din spate a celulei pasagerilor sunt protejate de zone care absorb energia, ce se deformează într-un mod controlat.
Siguranţa electrică a maşinii a fost, de asemenea, verificată după toate testele de impact.
Pachetul de baterii al Ampera, ce constă în 288 de celule în nouă module diferite, este localizat pe centrul vehiculului, iar structura acestuia este construită în jurul el. Datorită designului structural inteligent, pachetul de baterii este eficient protejat de lovituri frontale şi laterale şi îşi păstrează amplasarea. Măsurile de siguranţă post-accident pentru componenta electrică urmăresc absenţa voltajului ridicat, iar în cazul unei urgenţe pachetul de baterii poate fi uşor deconectat de echipa de intervenţie. În urma unui accident, Ampera nu trebuie să aibă electrolit în compartimentul pasagerilor şi nu mai mult de şapte procente din electrolit poate fi găsit în afara compartimentului pasagerilor şi a bateriei.
Elemente de siguranţă activă şi pasivă la Ampera includ:
Sistem de anti-blocarea roţilor pentru patru roţi, controlul tracţiunii, distribuţia electronică a forţei de frânare, asistenţă la frânare şi controlul electronic al stabilităţii, în dotarea standard.
Opt airbaguri incluzând faţă, laterale şi genunchi, ca şi airbaguri cortină pentru cap montate în plafon ajută la protecţia ocupanţilor la un accident lateral sau la răsturnare.
Cameră spate cu disply integrat în ecranul sistemului de navigare, disponibilă opţional.
Un sistem ISOFIX de instalare a scaunului pentru copii pentru scaunele din spate.
Tetiere reglabile pentru scaunele din faţă, ce ajută la asigurarea protecţiei împotriva leziunilor în cazul unei coliziuni din spate.
Sistem de pedale retractabil (Pedal Release System) pentru a proteja partea inferioară a piciorului în cazul unui impact frontal.
Ampera foloseşte platforma de arhitectură globală GM pentru maşini compacte, aceeaşi pe care este construit Opel Astra, un alt model Opel care a primit evaluări de top din partea Euro NCAP.