Rezultate Dacia în 2010: PLUS pe linie

În 2010, Dacia a vândut peste 348 000 vehicule şi şi-a majorat cota de piaţă în România, in timp ce expansiunea comercială a mărcii Dacia continuă în Europa Occidentală. Clasamentul exporturilor este dominat de Franţa, Germania şi Italia.

În 2010, Dacia a vândut 348 723 vehicule, volum superior cu 12 % faţă de cel realizat în anul 2009. Ritmul de creştere a vânzărilor Dacia a depăşit astfel pentru al şaselea an consecutiv 10%, volumul livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 şi 2010. 

Dacia în România

Pe piaţa din România, care a înregistrat în 2010 o scădere de 20,4%, Dacia a comercializat 36 730 vehicule, adjudecându-şi astfel o cotă de piaţă de 31,7 %, în creştere cu 2,8 puncte procentuale faţă de anul precedent. Peste două treimi din volumele vândute (24 856 unităţi) au fost livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România.  

O contribuţie importantă la rezultatul Dacia au avut-o vânzările de flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record (aproape 4 000 de unităţi), în special ca urmare a livrărilor către mari companii (societăţi româneşti şi internaţionale prezente în România).

Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea modelului Duster. Datorită unui raport prestaţii/spaţiu interior/preţ fără echivalent în lumea vehiculelor 4×4, Dacia Duster s-a impus rapid drept lider în segmentul său pe piaţa din România, cu 4 826 unităţi vândute. Remarcabil este faptul că 92% dintre clienţi au optat pentru versiunea vârf de gamă, Lauréate. Modelul cunoaşte de asemenea un succes remarcabil pe plan internaţional, cu peste 100 000 de comenzi la data de 31 decembrie 2010. 

Dincolo de aprecierea publicului larg, Dacia Duster a reuşit să-i convingă şi pe profesioniştii domeniului auto. Duster a obţinut astfel premiul « Autobest 2011 », precum şi titlurile « Maşina Anului 2011 » în România şi în Croaţia, precum şi trofeul « SUV-ul Anului 2011» în România. 

O puternică dinamică a exporturilor

Vânzările Dacia pe plan internaţional au depăşit 311 000 unităţi, în creştere cu 15% faţă de anul 2009. Marca românească şi-a consolidat succesul în Europa Occidentală unde, în 2010, au fost înmatriculate 228 865 vehicule Dacia. 

Franţa a redevenit anul trecut prima piaţă de export pentru Dacia, cu peste 110 000 unităţi vândute, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 4,12%. Acest rezultat plasează Dacia pe locul al şaselea în clasamentul mărcilor cele mai vândute din Franţa. 
A doua treaptă a podiumului este ocupată de Germania, cu 40 500 unităţi, un rezultat inferior faţă de cel înregistrat în anul 2009, însă cu mult superior celor 25 548 vehicule Dacia vândute în această ţară în 2008. 

Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21 930 unităţi, urmată la mică distanţă de Spania, cu 21 739 vehicule înmatriculate. 
Alte pieţe importante pentru Dacia pe plan internaţional sunt Turcia (19 167 unităţi), Algeria (18 578 unităţi) şi Maroc (18 087 unităţi). 

Vânzările Dacia pe modele în România în 2010

Model

Unităţi

Sandero (inclusiv versiunea Stepway)

  3 047

Logan berlină

22 791

Logan MCV

  3 678

Duster

  4 826

Logan VAN

  1 473

Logan Pick Up

    915

Total

36 730

Top 10 destinaţii export în 2010

Ţara

  Unităţi 

Franţa

   110 076

2

Germania

     40 500

3

Italia

     21 930

4

Spania

     21 753

5

Turcia

     19 167

6

Algeria

     18 578

7

Belgia

     11 403

8

Austria

      6 068

9

Polonia

      6 018

10

Olanda

      5 557

*

Maroc (centru de producţie Dacia)

    18 087

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top