Noi rezultate EuroNCAP. Nouă modele recent lansate au intrat sub lupa testelor de siguranță europene, opt dintre acestea primind calificativul maxim de cinci stele, iar unul singur doar trei stele.
Cele nouă mașini evaluate au fost BMW X3, DS7 Crossback, Jaguar E-Pace, Mercedes-Benz Clasa X, Porsche Cayenne, Subaru Impreza, Subaru XV, Citroen e-Mehari și Honda Civic.
BMW X3, a treia generație a best-seller-ului german, s-a comportat exemplar, obținând per total cinci stele și un scor excelent de 93% la capitolul Siguranța pasagerilor adulți, respectiv de 84% pentru Siguranța copiilor. Sistemele de asistență i-au adus noului X3 un punctaj de 58%, în timp ce Siguranța pietonilor a fost notată cu 70%. Deși X3 este dotat cu o capotă activă, care se ridică automat la impactul cu un pieton, zona pelvisului este slab protejată. BMW a inclus în echiparea de serie un sistem de frânare automată.
DS7 Crossback, SUV-ul cu pretenții premium al francezilor de la Citroen, a primit, de asemenea, cinci stele. Pasagerii adulți beneficiază de o protecție notată cu 91%, iar copiii se bucură și ei de o siguranță de top, evaluată la 87%. Singurul reproș vizează forțele mari la care este supus pieptul șoferului în cazul impactului lateral cu stâlp. În materie de sisteme de asistență, DS7 a obținut un scor de 76%. Procentajul pentru siguranța pietonilor a fost de 73%, baza parbrizului fiind singură zonă potențial periculoasă.
Jaguar E-Pace, cel mai mic SUV al casei britanice, a încheiat sesiunea de teste cu un calificativ de cinci stele. SIguranța adulților s-a dovedit bună, cu un scor de 86% și critici adresate protecției marginale oferite în zona pieptului și a tibiei stângi a șoferului la impactul frontal, respectiv pentru contactul parțial al capului șoferului cu volanul. Pentru Siguranța copiilor, experții EuroNCAP au acordat o notă de 87%, iar pentru sistemele de asistență și Siguranța pietonilor, punctajele obținute au fost de 72%, respectiv 77%.
Mercedes-Benz X-Class, primul pick-up de serie mare al mărcii germane, se laudă cu un grad excelent de siguranță. Protecția oferită pasagerilor adulți și copii este de top, cu punctaje de 90%, respectiv 87% și carențe minime la nivelul gâtului pe locurile din spate. La capitolul sisteme de asistență, X-Class a primit, de asemenea, un scor foarte bun de 77%, iar protecția pietonilor a fost notată cu 80%, excelent pentru un pick-up.
Porsche Cayenne, ajuns la cea de-a treia generație, a confirmat așteptările de cinci stele. Experții EuroNCAP au acordat calificative de 95% și 80% pentru siguranța pasagerilor adulți și copii, cu un grad de protecție fără cusur la toate capitolele testate. Pentru sistemele de asistență, noul Porsche Cayenne a fost evaluat cu 62%, în timp ce SUV-ul german s-a dovedit în general prietenos cu pietonii, grație capotei active standard.
Noul Subaru Impreza s-a dovedit la înălțimea standardelor europene din segmentul C, obținând cinci stele și rezultate foarte bune la testele de evaluare a Siguranței pasagerilor adulți (94%) și copii (89%). Doar pentru pasagerii de pe banchetă, zona pelvisului beneficiază de o protecție marginală, din pricina centurii de siguranță care permite alunecare parțială a pasagerului. EuroNCAP a acordat note bune și pentru capitolele sisteme de asistență și siguranța pietonilor: 68% ș 82%.
Noua generație a crossoverului Subaru XV, bazat integral pe Impreza, a fost și ea inclusă în cea mai recentă sesiune de evaluare EuroNCAP, rezultatele fiind similare cu cele ale modelului convențional din care este derivată. Siguranța pasagerilor adulți a fost notată cu 94%, siguranța copiilor cu 89%, iar siguranța pietonilor cu 84%. Sistemele de asistență disponibile au primit un scor de 68%.
Marea dezamăgire a acestei sesiuni de teste a fost modelul electric de nișă, Citroen e-Mehari, creditat cu numai trei stele, din cinci posibile. La capitolul siguranța pasagerilor adulți, e-Mehari a primit cea mai mică notă a sesiunii de teste, 74%, fiind critcat pentru protecția adecvată sau marginală oferită în zona pieptului și femurului șoferului, respectiv a genunchilor pasagerului. Nici în zona gâtului situația nu e mai bună, forțele înregistrate în cazul unui impact din spate fiind ridicate. Siguranța copiilor a fost evaluată cu 78%, cu o protecție marginală la nivelul pieptului, în timp ce scaunele pentru copii nu au putut fi montate pe locul pasagerului din față. Capota și baza parbrizului reprezintă un pericol pentru contactul cu pietonii, astfel că e-Mehari a obținut o notă de 48% la acest test, iar sistemele de asistență i-au adus doar 25 de procente, modelul Citroen fiind dotat doar cu sisteme de avertizare la necuplarea centurii de siguranță.
Noua generație a compactei Honda Civic a fost testată pentru a doua oară de EuroNCAP, după ce în luna iulie obținuse doar patru stele. Atunci, experții EuroNCAP au criticat protecția slabă oferită de airbagul lateral de tip cortină în zona capului pasagerilor copii de peste 10 ani, iar japonezii au decis să modifice acest sistem, astfel că modelul a fost din nou testat. Acum, noul Civic a primit un calificativ maxim de cinci stele și scoruri de 92% și 75% pentru siguranța pasagerilor adulți și copii. EuroNCAP critică în continuare forțele mari la care sunt supuse pieptul pasagerilor copii de sub 6 ani și capetele celor de 10 ani, pe banchetă. Sistemele de asistență au fost notate cu 88%, iar protecția pietonilor cu 75%.