Grupul Mercedes-Benz (fost Daimler) a anunțat că veniturile sale preliminare din 2021 au depășit așteptările inițiale după ce prețurile în creștere ale vehiculelor au ajutat producătorul de automobile premium.
Conform Mercedes-Benz, randamentele ajustate ale vânzărilor au fost de 12,7%, depășind estimările de 10% – 12%. Acest profit din vânzări a fost generat, în parte, de creșterea prețurilor pentru mașinile noi și second-hand.
Grupul Mercedes-Benz, care s-a separat de Daimler Truck rămânând cu diviziile de autoturisme și autoutilitare, ia în calcul pentru 2021 o valoare EBIT de aproximativ 14 miliarde de euro.
„Politica solidă de preţuri, mixul bun de produse și rezultatul favorabil al mașinilor uzate” au sporit profitabilitatea, notează oficalii producătorului german.
În 2021, vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5%, până la 2,05 milioane de vehicule, pierzând pentru prima dată în ultimii cinci ani titlul de cel mai mare producător mondial de automobile premium în faţa rivalilor de la BMW.
Ola Kaellenius, directorul general de la Mercedes-Benz, a menționat în repetate rânduri că obiectivul companiei sale este mai degrabă creşterea profitabilităţii decât concentrarea exclusivă pe numărul de unităţi vândute.
Mercedes-Benz urmează să dea publicităţii rezultatele anuale complete pe 24 februarie.
– Amendă de 17 mil. USD primită de Mercedes-Benz în Coreea
– Analiză: Vânzările BMW, peste cele ale Mercedes-Benz și Audi la nivel mondial. Nu și în România