Pikes Peak sau ”Cursa norilor” este al doilea cel mai vechi eveniment de motorsport derulat în SUA. Întrecerea din Colorado a împlinit deja un secol de existență și este mai mult decât o simplă cursă de viteză în coastă, este un eveniment care atrage, din 1916, nume celebre din motorsport, dar și simpli pasionați, participarea la Pikes Peak International Hill Climb fiind un eveniment în sine. Andrei Mitrașcă a fost primul român care a luat startul în această cursă, iar anul acesta România urmează să fie reprezentată de Gabriel Ene, campionul în exercițiu la clasa F2 în Campionatul Național de Viteză în Coastă.
Pilotul Shark Racing se va alinia la start cu modelul Honda Civic EP3, maşina care i-a adus doua titluri consecutive de campion național al clasei H3 in 2015 şi 2016, precum şi cel mai recent titlu la grupa F2. Gabriel Ene va avea numarul de concurs 127 si va concura la categoria Pikes Peak Open Class. ”Când am vorbit cu Andrei Mitrașcă despre această cursă, m-a încurajat să aplic alături de el pentru un loc la start, pentru că participarea se face doar pe baza de invitatie. Îmi pare nespus de rău pentru faptul că nu a fost și el acceptat, dar el va fi alături de mine în aceasta aventură. Este un vis împlinit faptul că voi ajunge pe un traseu atât de cunoscut în toată lumea, acolo unde nume importante ale motorsportului internațional au fost prezente la start. Walter Röhrl, Bobby Unser, Mario Andretti, Ari Vatanen, Michèle Mouton sau Sébastien Loeb, cel care deține recordul actual al traseului de la Pikes Peak, sunt doar cateva nume care au câştigat celebra cursă. Sunt mandru de faptul că voi duce tricolorul romanesc la Pikes Peak şi mă bucur că voi face acest lucru alaturi de Didina, mașina care mi-a adus atâtea satisfacții în plan competițional”, a spus Ene.
Cursa Pikes Peak are o lungime de 19.9 km și 156 de viraje, iar principala provocare este aceea oferită de creșterea graduală a înălțimii. Se pleacă de la altitudinea de 2.865 de metri pentru a se ajunge în final la 4.301 metri, acolo unde într-adevăr poți…”atinge” norii. Per total avem de-a face cu o diferență de nivel de 1.438 de metri și un unghi mediu de 7 grade, însă, în fapt, rampa maximă ajunge la 10,5 grade. Inițial se concura pe o suprafață mixtă, asfalt și macadam, lucru care s-a schimbat din 2011, când toată lungimea traseului a fost asfaltată. Cursa este extrem de dificilă pentru piloți pentru că rapiditatea reflexelor scade pe măsură ce aerul este mai rarefiat, iar puterea propulsoarelor se reduce din pricina altitudinii cu circa 30% între start și sosire.