Așa cum ne-au obișnuit, chinezii copiază, uneori mai agresiv, alteori mai finuț, diveste modele elmblematice europene. Azi nu s-au încurcat, ci s-au dus direct la vârf: acesta este S-Klasse chinezesc!
Dacă nici chinezii nu știu să copieze, nu știu cine poate. Deși își dorește să fie un S-Klasse chinezesc, mașina asta are puțin din toate. Puțin ”S”, puțin Mercedes-Maybach, puțin Rolls-Royce, puțin Cadillac și, dacă forțîm un pic nota, chiar puțină Seria 7 în față, cu calandrul uriaș și farurile zvelte.
➡ Video autoexpert: GLE Coupe vs X6 💡
Indiferent pe cine și cât au copiat, însă, chinezii au reușit să scoată o mașină care arată frumos, impunător și dinamic. A, și s-o vopsească în două nuanțe atât de distinse.
Cât e ce practic? Depinde de așteptări. Portbagajul are un volum de 370 l, adică mai mic cu 158 l decât cel de pe Logan. Asta în condițiile în care lungimea și ampatamentul sunt asemănătoare cu ale lui S.
Interiorul este aspectuos și, în ciuda unor mici probleme de finisare, nu dezamăgește. În spate, la versiunea de top, primești frigider, ecrane pe spătarele scaunelor din față și masaj în scaunele din spate. Acestea din urmă pot fi reglate individual, iar scaunul pasagerului poate fi reglat și de pe locurile din spate. Spațiul e uriaș, în concordanță cu ampatamentul.
S-Klasse chinezesc: tehnica
Sub capotă lucrează două motoare convenționale, la alegere, ambele cuplate la transmisii cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Primul – un ”4 în linie” 2.0 l turbo, de 252 CP, probabil nu foarte potrivit cu caracterul mașinii. Al doilea, un V6 turbo de 3.0 litri și 283 CP, care, dincolo de câștigul marginal de putere, promite mai mult rafinament. Indiferent pe care îl alegi, primești propulsie pe puntea spate.
Versiunea cu 4 cilindri are valori de putere și cuplu asemănătoare cu cele ale Seriei 7 cu 4 cilindri pe care BMW o oferă în China. Prețul de 45.000 de dolari este, însă, cu puțin peste o treime din cel al Seriei 7.
via wheelsboy