Să facem economie de combustibil!

Un stil de conducere economic are implicaţii pozitive asupra consumului de carburant, a siguranţei în circulaţie şi asupra fiabilităţii automobilului.

Pentru a face economii de combustibil considerăm utile câteva sfaturi:
După pornirea la rece nu rămâneţi pe loc până se încălzeşte motorul. Plecaţi în rulaj imediat, dar fără a-l suprasolicita, fiindcă după câteva minute de mers acesta se va încălzi suficient.

Demaraţi uşor, deoarece demarajele bruşte cresc consumul de combustibil şi uzează prematur anvelopele. Folosiţi treptele optime de viteză funcţie de turaţia motorului fără a-l suprasolicita prin accelerări mari în treptele de viteză mici.

Evitaţi accelerările şi frânările bruşte care consumă mult combustibil. Folosiţi frâna de motor, anticipând viteza cu care abordaţi anumite porţiuni de drum cu restricţii de circulaţie.

Evitaţi să circulaţi cu viteze foarte mari. Chiar dacă pe autostradă regulamentul de circulaţie permite deplasarea cu 130 km/oră, la această valoare a vitezei veţi consuma cu 20-30% mai mult faţă de cazul în care v-aţi fi deplasat cu 90 km/oră.

Alegeţi trasee de deplasare pe drumuri naţionale bune, modernizate. Deplasarea pe drumuri nemodernizate, cu gropi, va produce nu numai un consum mai mare de combustibil, dar va genera şi alte defecţiuni la pivoţi, planetare, amortizoare, arcuri, iar remedierea lor vă va costa foarte mulţi bani.

Evitaţi să circulaţi cu geamurile deschise deoarece acest fapt produce creşterea consumului de combustibil cu până la 5 %. Umflaţi corect anvelopele şi înlocuiţi-le la timp pe cele uzate, astfel va creşte, de asemenea, consumul şiva scădea siguranţa în circulaţie.

Folosirea portbagajelor exterioare duce la creşterea consumului cu 5-10 %. Cele cu forme aerodinamice  modifică mai puţin consumul (4-5%). În schimb, încărcăturile exterioare voluminoase pot măriconsumulcu 10%. În acest caz sunt de preferat pentru transportul bagajelor, remorcile uşoare, ataşabile.

În caz că tractaţi o rulotă consumul va creşte foarte mult atât din cauza creşterii valorii  coeficientului aerodinamic cât şi din cauza sarcinii tractate mai mari.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top