Saga FIA-Ferrari-spygate. Episodul 3

Saga FIA-Ferrari-spygate. Episodul 3

La puţin timp după ce FIA a emis acest comunicat mai lămuritor, cei 7 nemulţumiţi au trimis către Jean Todt şi Chase Carey o cerere detaliată, avȃnd aerul unui ultimatum, în care se solicita transparenţă şi dezvăluirea amănunţită a motivelor care au condus FIA la acea concluzie.Conţinutul acestui act nu este public în acest moment, dar capetele de cerere cheie s-au scurs către cȃţiva jurnalişti bine ancoraţi în meseria lor.

Saga FIA-Ferrari-spygate. Episodul 3
Saga FIA-Ferrari-spygate. Episodul 3

.

Episodul2. FIA, Ferrari și controversatul comunicat opac şi o posibilă „afacere tenebroasă”

Conform unei surse Autosport, sunt „peste 30 de întrebări adresate lor”.  Dezvăluim mai jos care sunt cele mai importante:

1. Întrebări pentru FIA/Todt:

De ce FIA a simţit că nu e în stare să dovedească dubiile privind legalitatea PU Ferrari?

Cine a condus această investigaţie?

Au apărut noi probe pe parcursul investigaţiei?

Cȃnd a fost încheiată investigaţia?

Care a fost scopul investigaţiei?

Ce s-a găsit exact în urma investigaţiei?

De ce înţelegerea încheiată cu Ferrari a rămas confidenţială?

Poate fi chestionată ordinea din clasamentul final al sezonului 2019 pe baza probelor administrate?

2.Întrebări pentru F1/Carey:

Care a fost rolul F1 în toată această investigaţie?

A fost această chestiune administrată corect?

Are Fromula 1 întrecedere în rolul de investigator/regulator/legiuitor al FIA?

Ar trebui reîmpărţiţi banii acordaţi echipelor ca urmare a faptului că Ferrari nu a putit demonstra că unitatea lor este regulamentară?

Dacă FIA nu poate investiga cum trebuie sistemul de alimentare al Ferrari-ului, atunci cum poate verifica dacă Ferrari va respecta limita de buget de 175 milioane $ impusă pentru 2021?” a întrebat unul dintre şefii de echipă.

Pentru activitatea din sezonul 2019 Scuderia va primi între 290 şi 300 milioane $. Închipuiţi-vă ce ar însemna pentru cele 7 echipe semnatare o redistribuire a acestei sume, sau chiar a sumelor ce urmează să fie încasate de Alfa Romeo şi Haas.

Putem anticipa ce va urma în această saga?

Cineva a numit unitatea Ferrari “Power Unit-ul Schrodinger”, cu referire experimentul acestuia din 1935 ce a fost numit Pisica lui Schrodinger. Nu intrăm aici în detalii ce au legătură cu mecanica cuantică, limitȃndu-ne să remarcăm că această comparaţie este una subtilă.

“Grupul celor 7” a acordat FIA un termen de 7 zile în care aşteaptă un răspuns din partea organizaţiei prezidate de Jean Todt, rezervȃndu-şi apoi dreptul de a se adresa unei instanţe competente. Asta face ca debutul de sezon de la Melbourne să fie unul tensionat.

Este aşteptată şi reacţia conducerii Ferrari, chiar dacă această chestiune nu poate fi numită “Ferrari dieselgate” cum a intitulat-o un jurnalist sud-african cu vechi ştate, specializat în aruncarea de fumigene ce apoi s-au dovedit baloane de săpun.

Logic, FIA nu îşi permite o relaţie rece spre războinică cu Ferrari, echipa ai cărui număr de fani îi depăşeşte pe cei ai celorlalte 9 echipe strȃnşi la un loc. Mai ales că dacă situaţia e un fel de Pisica lui Schrodinger, atunci e imposibil de probat ce şi-ar dori cele 7 echipe contestatare. Adăugaţi în ecuaţie cele expuse mai sus în versiunea iniţială a acestui articol.

Doar că reacţia din 28 februarie a Federaţiei a fost complet neinspirată. Iar modul în care Mercedes şi Red Bull au obţinut informaţii detaliate despre PU italian are similitudini cu cazul Stepney-Coughlan din 2007

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top