SPORT TOURER-UL DIN AKASHI ÎȘI REÎMPROSPĂTEAZA HAINELE, DAR FĂRĂ SĂ SE SCHIMBE TOTUȘI FOARTE MULT. ESTE ACUM MAI RAFINAT ÎN PUNCTELE SALE FORTE ȘI ESTE DOTAT CU O PLATFORMĂ INERȚIALĂ INEDITĂ ȘI EVOLUATĂ. ODATĂ CU ADOPTAREA STANDARDULUI EURO 4, MOTORUL ESTE ȘI MAI LINIAR.
Suntem la Theoule-sur-Mer, între Cannes și Saint Raphael, în Franta. Soare, mare, aer parfumat, peisaje minunate și mai ales străzi frumoase. Kawasaki nu putea alege la un loc mai bun în care să ne dea la test noul Z1000SX, motocicleta cu care în 2011 firma japoneza a dat o noua interpretare conceptului de Sport Tourer și care astăzi se luptă pentru titlul de regină a clasei cu BMW-ul R1200RS. În ceea ce privește modificările, ținta tehnicienilor din Akashi a fost să păstreze intacte toate atuurile motociletei, cizelând ce mai era de necizelat mai degrabă decât realizând ceva cu totul nou. Noutățile cele mai importante sunt „fața“ motocicletei – acum mai ascuțită, cu faruri cu LED duble și parbriz cu 15 mm mai înalt – carenele laterale mai late cu 28 mm și apariția platformei inerțiale KCMF (Kawasaki Cornering Management Function). Aceasta lucrează împreună cu sistemul de control al tracțiunii KTRC și cu ABSul (acum de tip „cornering“) pentru a completa un pachet electronic deja foarte bun, sporind plăcerea pilotajului și nivelul de siguranță, chiar și în viraje. Au fost făcute modificări și la șei, care acum sunt mai generos capitonate, pentru confort. Șaua pasagerului are o umflătură care împiedică alunecarea în față, iar cea a pilotului este mai lată și mai moale. Mânerele pasagerului sunt acum aceleași care erau montate până acum pe versiunea Tourer – cu prinderi rapide pentru gențile laterale. Înălțimea șeii a fost redusă cu 5 mm din reglajul monoamortizorului, ambreiajul este acum de tip Slip&Assist, cu manetă reglabilă, placuțele de frână sunt mai eficiente iar bordul a fost modernizat, încluzând printre altele și un indicator de treaptă de viteză. Motorul a fost actualizat pentru a respecta normele Euro 4, păstrându-și însă puterea și cuplul maxim (plus cele doua hărți Full și Low – cu puterea la 70%).
O VECHE PRIETENĂ Acum să vedem cum merge noul Z100SX. La 8:30 apăsăm butonul de pornire și cei 4 cilindri încep sa bolborosească cu vocea lor plină, echivalentă unei doze de cofeină care te trezește imediat. Desi sunt doar 6, maxim 7 grade afară, glasul motorului îți incălzește repede sângele. Pleacăm cu toții spre Cannes, apoi urcăm spre Grasse și Castellane. Fotografiile le facem la Trigance. Apoi plecăm de capul nostru, într-o tură pe curbe rapide, apoi pe o serie de serpentine și pe un sector de autostradă – suficient cât să testăm stabilitatea, cu adevărat îmbunătățită și protecția la vânt (mai bună la picioare, cam aceeași de dinainte la nivelul bustului). În total, 262 Km de distracție pură. Ce sa ceri mai mult?!? Sincer, doar să fie puțin mai cald… După ora 13:00, temperatura a fost în jur de 16 grade, dar cele -2 grade apărute pe bord în câteva ocazii au fost bruște și traumatizante. Și degeaba am fi avut mânerele încalzite (opționale): știm că ne-ar fi încălzit doar palmele, iar degetele oricum ne-ar fi înghețat. Din cauza frigului, am pierdut nu doar sensibilitatea degetelor pe comenzi, ci și comunicarea cu pneul față în curbe – zonele cu umbră îți taie serios din încredere. Noroc că Z1000SX are o ciclistică stabilă, precisă și comunicativă, îmbunătățită datorită noilor setări ale monoamortizorului. Sport Tourer-ul japonez are acum cursa suspensiei spate marită cu 6 mm, un raspuns al amortizorului mai puțin „sec“, mai elastic, care face pereche bună cu furca, ce pare destul de moale, dar dispusă să urmeze bine imperfecțiunile asfaltului. Instalația de frânare, și-a confirmat calitățile, fiind dozabilă – o adevarată binecuvântare pe un asfalt atât de rece – și progresivă în „mușcătura“ lor asupra discurilor mari.
Citește continuarea pe MotorXpert
Leave a Comment