Salonul auto de la Frankfurt – între grandoare și decadență

Ediția 68 a salonului auto de la Frankfurt a pierdut mult din grandoarea edițiilor de altădată. Au fost foarte multe absențe iar unii dintre cei prezenți au avut standuri minuscule. Doar Mercedes-Benz a salvat onoarea acestui eveniment tradițional.

Să începem întâi cu lista absenților: Mazda, Mitsubishi, Toyota, Suzuki, Kia, Volvo, Peugeot, DS, Citroen, Aston Martin, Ferrari, Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Nissan.

Apoi, am căutat mult și bine standul Renault. Renault Germania apărea ca expozant pe site-ul salonului www.iaa.de. Însă nimeni nu știa unde este standul Renault. Apoi, un coleg îmi spune că sunt  la etajul 1 în hala 2 deasupra lui Mercedes-Benz. Ciudat pentru că pe suprafața vitrată de la etajul 1 trona sigla Mercedes-Benz.

Cum prima zi o rezervasem pentru premierele electrice de la salon, am amânat vizitarea standului Renault pentru a doua zi de presă. Renault avea totuși o noutate foarte importantă:  a doua generație Renault Captur, cel mai vândut SUV de clasă mică din Europa.
Însă a doua zi la etajul 1 din hala 2 nu mai era nimic decât o podea goală. Misterul s-a lămurit la un info desk. Renault a avut un eveniment doar în prima zi al salonului în care a prezentat trei modele Renault Captur și trenul de rulare Plug-In Hybrid de la noul Clio.

Pentru un gigant care se dorește numărul 1 mondial, cred că este meschin de puțin, mai ales că Nissan și Mitsubishi au lipsit și ei.

Apoi, standurile multor producători cu renume au intrat serios la apă. De exemplu, în hala 11 erau prezenți BMW, Hyundai, Opel, Jaguar și Land Rover cu standuri mai mici decât acum câțiva ani.

Costurile electrificării pune presiune pe constructori care încearcă să facă cât de multe economii posibile.

În acest context a surprins plăcut standul Mercedes-Benz, hala 2 fiind transformată practic într-un stadion cu tribune etajate. Și conferința de presă Mercedes-Benz a fost un show total, Mercedes-Benz lansând cea mai mare ofensivă Plug-In Hybrid din istorie.

 

Noile A 250 e, B 250 e, GLE 350 de și GLC 300 e sunt primele modele Plug-In Hybrid care se pot alimenta și de la stații DC. Apoi, mai notăm prezentarea în premieră mondială a noilor modele GLE Coupe și smart fortwo/forfour facelift ca și a conceptului EQS.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top