Satisfacția românilor privind serviciile auto

Românii preferă în proporţie de 45% service-urile de marcă și apreciază mai mult calitatea serviciilor oferite de acestea, în timp ce pentru 28% dintre români primează prețul oferit de service-urile independente, conform studiului realizat de Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă  Daedalus Millward Brown.

Românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis și calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care apelează la un service independent sunt mai mulțumiți de prețul lucrării. 27% dintre români își repară singuri mașina.

În topul preferințelor românilor privind nivelul de satisfacție față de service se află marca Nissan cu cel mai mare număr de respondenți foarte mulțumiți, respectiv 49.7%, urmată de Skoda cu 48.6% şi Chevrolet cu 48.4%.

Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice în proporţie de 30% şi 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj semnnificativ de 35% susţin ca nu au avut nicio problemă cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.

Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluția prețurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacției față de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11.34%, Skoda 8.63% și KIA 5.62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creșteri de preț sunt: Audi care a înregistrat o creștere de 9.81% și BMW o creștere de 5.43%.

“Acest studiu ne permite să prezentăm o imagine relevantă asupra pieţei serviciilor auto din România, a intențiilor și preferințelor românilor. Auto.ro dezvoltă și implementează în mod continuu instrumente utile care aduc valoare serviciilor din zona auto, în concordanță cu preferințele utilizatorilor”, a declarat Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.

“Analiza pieţei serviciilor auto din România” este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro, unul dintre cele mai importante site-uri auto, în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada mai-octombrie 2011, pe un eşantion reprezentativ de 26.525 respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.

„Colaborarea dintre Auto.ro şi Daedalus Millward Brown a ajuns la a treia ediție și are ca scop analiza pieței serviciilor auto românești. Utilizând metodologia de cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a realizat culegerea datelor, analiza acestora, precum şi o parte din prezentarea analizei de piaţă pe baza chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro”, a mai precizat Laurențiu Serghie, Partener al firmei Daedalus Millward Brown.

“Calitatea serviciilor este prioritară la Nissan, atât în perimetrul vânzării de vehicule noi cât și în serviciile postvanzare. Nivelul de satifacție înregistrat în studiul realizat de Auto.ro este o confirmare că în România activitatea de service a rețelei Nissan se desfășoară în parametrii așteptați”, a declarat Ionuț Gheorghe, Brand Director Nissan.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top