Cifrele oficiale publicate de ACEA (Asociația Constructorilor de Automobile din Europa) arată o scădere importantă de 76% a înmatriculărilor de automobile noi pe piața europeană în luna aprilie.
Scăderea survine pe fondul măsurilor luate pentru controlarea pandemiei de coronavirus. În luna aprilie, majoritatea showroom-urilor auto au fost închise în special în Europa de Vest, iar acest lucru s-a tradus printr-o scădere foarte mare a vânzărilor și înmatriculărilor de automobile noi.
Dacă luam în calcul piața europană plus piața britanică și țările din spațiul EFTA scăderea înmatriculărilor de automobile noi este de 78.3% față de luna aprilie a anului 2019.
Astfel, în toată Europa au fost înmatriculate 292.182 de automobile noi în luna aprilie, în scădere cu 76.3% față de anul trecut.
Cele mai dramatice scăderi au survenit în Italia unde înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 97.6%, Spania cu 96.5%, Franța 88.8%, Marea Britanie 97.3% și Germania 61.1%.
În România, luna aprilie a adus 4.321 de automobile noi înmatriculate, piața scăzând cu 50.3%. Dacă ne raportăm la primele patru luni ale anului 2020, înmatriculările de automobile noi în România au scăzut cu 27.5%.
În aprilie, la nivel european, Dacia a înmatriculat puțin peste 10.000 de unități, ceea ce semnifică o scădere de 79.6% față de luna aprilie 2019. Pe primele patru luni, scăderea Dacia este 53% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Pe primul loc la capitolul înmatriculări în Europa se menține Volkswagen, urmat de Renault și Peugeot. Primul loc la înmarticulări automobile premium este BMW, urmat de Mercedes-Benz.
Via ACEA, ACAROM, FloteAuto