Saptămâna aceasta am participat la evenimentul de lansare al modelului Honda CR-V YM15 (versiunea facelift). Primele impresii de la acest eveniment în cele ce urmează. Pentru un test mai detaliat vă invităm să citiţi ediţia de mai a revistei AutoExpert.
Honda CR-V este un model extrem e echilibrat şi matur, în ton cu stilul de viaţă din ţara soarelui răsare. Dacă ne raportăm strict la piaţa românească, el reprezintă locomotiva mărcii pe aceste meleaguri. După ce a trecut printr-un facelift destul de elaborat, modelul este de acum disponibil la vânzare de la un preţ de pornire de 20.990 euro (fără TVA).
Despre CR-V, ca despre mai toate modelele mărcii Honda, nu prea ai cum să vorbeşti altfel decât de bine. Sigur, poate că nu sunt cele mai chipeşe, poate că nu sunt nici cele mai ieftine, dar puse cap la cap atribute care fac diferenţa, se ajunge la un pachet echilibrat, atât tehnologic cât şi economic şi, mai ales, din punct de vedere al fiabilităţii. CR-V a fost întotdeauna un model bine cotat pe piaţa SUV-urilor, iar de acum, cu politica fiscală pe care o va adopta importatorul, el va acoperi o plajă de preţuri extrem de interesantă.
Concret, noul model poate fi atât o versiune de SUV de buget mediu, cât şi una de produs premium (în funcţie de nivelul de echipare ales şi de dotările suplimentare adăugate). Cumpărătorul va putea alege un CR-V comparându-l cu un Volkswagen Tiguan sau o Mazda CX5, dar va putea avea şi o alternativă mai ofertantă din punct de vedere al echipării la Audi Q5 sau la Mercedes-Benz GLK.
Noutăţile acestui facelift sunt destul de multe, semn că japonezii, în general, nu fac lucruri de mântuială. Dacă din punct de vedere estetic se observă modificări aduse asupra spoilerelor, asupra blocurilor optice (noile lumini de zi au o formă mult mai agresivă, elaborată, în timp ce lămpile stop au primit tehnologie LED) şi asupra grilei radiatorului, chiar mai importantă a fost misiunea inginerilor care s-au ocupat de trenul de rulare.
Vedeta versiunii YM15 (year model 15) este motorizarea diesel de 1,6 litri, biturbo şi 160 CP. Aceasta este disponibilă pentru moment cu o transmisie manuală cu şase rapoarte, dar, din toamnă, va sosi şi cireaşa de pe tort, o transmisie automată cu nouă trepte, despre care cei de la Honda declară că este special concepută pentru a pune în evidenţă caracterul performant şi totodată economic al noii unităţi 1.6. Noua transmisie automată a fost dezvoltată de ZF, dar, aproximativ o treime din munca de proiectare şi dezvoltare a fpst făcută de inginerii Honda, pentru ca noul produs să se potrivească mănuşă cu gama de motoare cu care va face pereche.
Noul motor este mai rafinat, cu 10 CP mai puternic decât versiunea de 2,2 litri pe care o înlocuieşte şi oferă un cuplu motor maxim de 350 Nm (identică cu ce oferea fosta motorizare). Norma de poluare îndeplinită va fi euro 6, în fapt, toate motoarele ce vor echipa CR-V facelift respectând această obligaţie.
Consumul mediu promis de producător este de 4,9 l/100 km. Noi l-am depăşit cu peste 1 litru, dar, ţinând cont că maşinile avea câteva zeci de km rulaj atunci când am pornit în test, situaţia este perfect normală. Şi trebuie să mărturisesc faptul că marele avantaj al acestui motor este faptul că nu se simte gâtuit, ci foarte lejer. În ciuda cilindreei care te face în primă instanţă să strâmbi din nas, noul CR-V este fâşneţ, are rezerve însemnate de putere şi nu-ţi lasă nicio secundă (cel puţin atunci când nu este foarte încărcat) nici măcar minima impresie că ai avea nevoie de un motor mai mare.
Suspensia este mai rafinată, setată în continuare către un plus de confort, fără a ştirbi din plăcerea condusului, în timp ce progrese s-au făcut şi în ceea ce priveşte izolarea fonică. La interior este mai linişte decât înainte de facelift, iar alt aspect pe care l-am lăudat şi apreciat este recalibrarea sistemului de direcţie, mai precis şi cu un feedback mai pronunţat. E un melanj foarte interesant; pe de o parte se conduce exact aşa cum ar trebui să se facă o Honda, cu tuşe dinamice, de uşoară sportivitate, dar pe de altă parte rămâne un automobil extrem de confortabil, o chestiune pe care clienţii de CR-V au urmărit-o întotdeauna atunci când treceau pragurile dealer-ilor Honda.
Interiorul a primit tapiţerii noi, ornamente de calitate superioară pentru planşa de bord, iar cea mai mare noutate o reprezintă sistemul multimedia. Modelul 2015 CR-V prezintă noul sistem informatic şi audio Honda Connect. Sistemul Honda Connect oferă comoditate şi conectivitate atunci când sunteţi pe drum, dispunând de funcţii cheie ce includ DAB/FM/AM şi internet radio, conectivitate Bluetooth, navigare pe internet, navigaţie prin satelit Garmin şi cameră pentru deplasarea în marşarier. Honda Connect este compatibil cu sistemul Android 4.0.4, cel mai popular sistem de operare pentru smartphone, şi dispune de funcţii familiare precum „pinch”, „swipe” şi „tap” – toate putând fi accesate cu ajutorul ecranului de 7”.
Noul sistem Honda Connect oferă o conectivitate excelentă pentru ca proprietarii Honda să fie în siguranță atunci când sunt la volan, pasagerii putându-și conecta telefoanele de tip smartphone la sistemul Hands Free Telephone prin Bluetooth. Sistemul Honda Connect este, de asemenea, MirrorLink-enabled, oferind conectivitate între sistem şi telefonul utilizatorului – cu condiţia ca acestea să fie compatibile. Această tehnologie permite utilizatorului să folosească ecranul sistemului Honda Connect pentru a accesa aplicaţiile favorite de pe telefon.
CR-V 2015 va prezenta în premieră noul sistem Honda Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) ca parte a angajamentului Honda privind ”Safety for Everyone”. Capabil să prezică și să reacționeze automat atunci când alte vehicule ”traversează” banda de circulație, bazat pe studii extinse privind comportamentul tipic al șoferilor europeni, i-ACC utilizează o cameră și un radar pentru a detecta poziția autovehiculelor din zona. Apoi, aplică un algoritm pentru a prezice probabilitatea ca autovehiculele de pe celelalte benzi să pătrundă pe banda dumneavoastră, permițând autovehiculului să reacționeze rapid, în siguranță și confortabil.
Mai multe detalii despre noua Honda CR-V în numărul din luna mai al revistei AutoExpert.
Foto: Adrian Mihai Cobzaşu