Miercuri, 4 iulie, a început montajul podului peste șoseaua Virtuții de la nodul rutier Virtuții/Ciurel, parte din proiectul penetrației Splai-Ciurel-Autostrada A1. Podul era finalizat în proporție de 85% dar lucrările fusese stopate din iarna trecută. Pentru finalizarea podului, linia tramvaiului 41 a fost oprită din 29 iunie până la finalul lunii august.
Se pare că primarul general Gabriela Firea vrea să rămână în amintirea bucureștenilor prin finalizarea penetrației Splai-Ciurel-Autostrada A1.
Gabriela Firea, în iulie 2018: “Podul peste Șoseaua Virtuții e aproape gata!”
Circulația tramvaiului 41 a fost oprită pe 29 iunie până la finalul lunii august între podul Grant și terminalul Ghencea pentru finalizarea a trei obiective majore:
– Lucrări de reabilitare și consolidare Pasaj denivelat subteran Pod Grant;
– Podul hobanat peste Sos. Virtuții, în cadrul obiectivului Penetrație și racord Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București – Pitești;
– Stația de metrou „Parc Drumul Taberei” pe Bd. Drumul Taberei, în zona intersecției cu Str. Brașov în cadrul proiectului “Magistrala 5 – Drumul Taberei – Pantelimon. Tronson 1”
Podul peste șoseaua Virtuții era gata în proporție de 85% dar lucrările fuseseră stopate în decembrie 2018. Acesta face parte din penetrația Splai-Ciurel-Autostrada A1, menită să ajute la descongestionarea traficului de pe Bulevardul Iuliu Maniu la ieșirea și intrarea spre autostrada A1.
În aceste zile s-a finalizat și breteaua de coborâre de pe pod dinspre Virtuții în șoseaua Virtuții acolo unde înainte era parcarea dealerului BDT Ford.
Din păcate,după ce traversează șoseaua Virtuții, accesul este blocat de construcțiile din zonă care au autorizație legală de construcție. Singura soluție este ca pe o parte a rutei să se realizeze un pod suspendat peste lacul Morii pentru a putea ieși spre autostradă.
Vedeți mai jos filmul Asociației Pro Infrastrcutră realizat în aprilie 2018 în care se observă foarte clar că după ce trece peste șoseaua Virtuții accesul spre autosrada A1 pe malul lacului este blocată de diverse construcții.
Pe unde ar trece această penetrare conform planurilor inițiale vedeți în fotografia de mai jos. Deocamdată, după trecerea peste șoseaua Virtuții nu mai există nimic, astfel că singura utilitate a podului va fi pe moment doar traversarea mai rapidă a Soselei Virtuții.
Istoria acestei construcții este foarte zbuciumată. Șoseaua de 8,3 km lungime ar fi trebuit să aibă 3 benzi pe sens iar contractul a fost semnat în noiembrie 2007 de primarul Adrian Videanu cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct cu termen de finalizare de 35 luni de la data începerii.
Autorizația de construcție emisă în 2010 a fost anulată în 2013 definitiv după lungi lupte în tribunale cu locuitorii din zonele riverane. În 2014 s-a emis o nouăautorizație dar doar pentru nodul Virtuții.
În iulie 2016, Gabriela Firea anunța că penetrația va avea doar două benzi pe sens în loc de trei pentru a diminua costurile.
Anul trecut în vară, Firea anunța că pasajul este gata în proporție de 85% dar imediat după această declarație, șantierul a fost aproape părăsit până acum câteva zile câns s-a reluat lucrul și a început montarea podului peste șoseaua Virtuții.
Din păcate, acest pod va avea aceeași utilitate ca și multe alte sectoare de autostradă din această țară. Pleacă de pe Splai și se termină nicăieri adică într-un câmp de bălării.
În zonă există circa 200 de autorizații de construcție emise de primăria sector 6 sau de primăria Chiajna fără știința Primăriei Capitalei care astfel nu poate demola în mod legal aceste construcții.