Într-o perioadă în care toată lumea aleargă după cifre, Seat propune o altă abordare. Spaniolii au o echipă de experți în…mirosuri.
Da, ați citit bine: pentru ca mașinile pe care le produc să fie și plăcute, nu numai performante, spaniolii analizează atent mirosul din habitaclu al modelelor noi. Și de ce să nu fim sinceri: și ăsta ar trebui să fie un criteriu în alegerea unei mașini. De câte ori ați intrat într-o mașină nouă și ați strâmbat din nas? Sau, și mai grav, câți dintre noi și-au cumpărat o mașină sperând ca mirosul de plastic ieftin din interior să dispară?
Așadar, nasul a devenit pentru Seat o unealtă de lucru. Șefa acestei echipe, Maria Jose Lopez, are drept unic scop adulmecarea mirosurilor din habitaclul mașinii. ”Analizăm individual elementele din habitaclu și apreciem calitatea mirosurilor pe care le degajă. Unul dintre testele pe care le facem presupune încălzirea habitaclului la peste 60°C, după care toți membrii echipei intră pentru a evalua mirosul din interior”, declară Lopez.
Dacă unul dintre elementele din mașină emană mirosuri urâte, aceste este schimbat sau dacă este imposibil, se caută soluții alternative. Ceea ce apreciază din plin nasul Mariei Jose este mirosul de piele: ”O mașină ar trebui să miroasă a piele fină, acesta fiind mirosul care îi conferă acea senzație de calitate”. Credeți că e o muncă simplă? Niciunul dintre membrii echipei nu are voie să fumeze sau să folosească parfum, pentru a nu-i altera simțul mirosului. Ei fac peste 400 de teste anual, asigurându-se că fiecare Seat pleacă din fabrică cu un miros placut de mașină nouă.