Test drive Seat Ibiza 1.4

Seat Ibiza 1.4

Seat a reintrat în atenția noastră după o lungă perioadă de pauză prin anunțarea noului Leon și lansarea unui face lift pentru Ibiza.

  • Design exterior reusit
  • suspensie calibrata optim
  • Interior anost cu materiale mediocre
  • valori de revanzare sub fratii de concern Fabia si Polo

Ibiza a revitalizat lucrurile și ne-a adus aminte că Seat încă este implicat în industria auto. L-am considerat la început doar un preview pentru Leon, având în vedere grilele frontale asemănătoare.

Dar asemănările izbitoare de design se opresc aici, la această semnătură care se va extinde probabil și la alte modele din gamă. Știu că am început să-l compar pe Ibiza cu fratele lui mai mare, dar e greu să îl compar cu modelul anterior din care se trage pentru că este practic aceeași mașină.

Sunt sigur că inginerii au modificat pe ici pe colo câte ceva, dar la nivel de utilizator schimbările făcute sunt minime. Interioarele sunt la fel. Același volan, schimbător, bord, butoane și comenzi. Are, la fel ca vechea generație, chiar și același satelit de comandă pentru sistemul audio pe care nu îl apreciez nici la Renault, nici la Ford (să nu credeți că fac discriminări). Următoarele diferențe perceptibile după grila frontală sunt stopurile redesenate și o unduitură prezentă pe haion.

Este o mașină plăcută la condus, direcția ușoară fiind un avantaj clar în oraș. Are o suspensie ce se potrivește de minune cu drumurile noastre denivelate, cu gropi la tot pasul și porțiuni de asfalt decopertat. Este clar orientată către confort, dar face față cu brio unor schimbări mai bruște de direcție.

Motorul de 1.4l și 85 CP este un compromis între economie și performanțe. La sfârșitul testului computerul de bord afișa un consum mediu de 8.0 l/100 km. O valoare bună având în vedere faptul că aerul condiționat a funcționat în permanență, iar regulile pentru un consum redus au fost preponderent încălcate.

Cu o astfel de culoare te simți cumva distrat la bordul lui Ibiza. Deși interiorul pare ușor sobru, o culoare verde sau portocaliu a caroseriei te face treptat să-ți schimbi părerea. Mai ales când vezi oamenii întorcând capul după tine.

Date tehnice: Seat
Ibiza
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4i
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1000/1500
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4225/1695/1445
Ampatament
Volum portbagaj [l] 285 (940)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4i
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1390
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 63(85)/5000
Cuplu max. [Nm/rpm] 132/3800
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 177
0-100 km/h [s] 11.8
Consum urban/extra/mixt /5.8/
Emisii CO2 [g/km] 139

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top