La patru ani de la lansare, Seat Leon primește un update tehnic și stilistic. Pe lista noutăților regăsim sisteme multimedia și de asistență de ultimă generație și două noi motorizări.
La nivel estetic, cele mai importante modificări au fost operate în zona frontală. Grila este acum cu 40 mm mai lată, iar luminile diurne LED imită noua semnătură luminoasă a fratelui mai mare Ateca. Prizele de admisie din bara față au fost redesenate, integrând acum faruri de ceață de dimensiuni mai reduse, cu tehnologie LED. Singura noutate vizibilă în partea din spate sunt stopurile cu LED-uri sensibil reconfigurate.
Siguranța este prioritară. Farurile full LED opționale produc un fascicul luminos mai puternic și mai uniform, în timp ce sistemele de asistență modernă prezente pe SUV-ul Ateca își fac apariția și în gama Leon. Grație pilotului automat inteligent ACC și a asistentului activ de bandă Traffic Jam Assist (intervine asupra direcției), noul Leon poate urma semi-autonom mașina din față până la viteza de 60 km/h. Senzorii radar frontali de ultimă generație pot detecta și pietonii, în caz de urgență sistemul de frânare automată standard oprind la limita de siguranță mașina.
Odată deschisă ușa șoferului, atrage atenția noul sistem de acces și pornire fără cheie (indisponibil la modelul anterior), ce include un buton start/stop plasat pe tunelul median, în fața levierului transmisiei. Acesta pulsează într-o lumină roșie cu tentă sportivă la pornirea motorului. Frâna de mâna clasică a fost înlocuită de un buton acționat electric, în proximitatea căruia regăsim Connectivity box, o tăviță cu rol de încărcător wireless pentru dispozitive mobile compatibile.
Probabil cea mai așteptată modificare adusă interiorului este noul sistem multimedia Media Plus, acompaniat de un display tactil capacitiv mai generos de 8 inch (6,5 inch la modelul vechi) și renunță la numărul mare de taste clasice grefate la extremitățile sale. Acum, doar trei butoane mai sunt vizibile lângă display, în stânga acestuia: butonul home, cel pentru conectarea telefoanelor mobile la sistem și tasta de volum pentru sistemul audio.
O altă noutate importantă este instrumentarul de bord digital opțional. Intitulat FPK, acesta este identic cu Audi Virtual Cockpit (12,3 inch) și va fi disponibil doar din a doua jumătate a lui 2017. Atmosfera din interior va fi una mai luminoasă, dar și mai silențioasă, datorită luminilor LED ambientale și antifonării mai bune a habitaclului (parbriz laminat standard).
Din punct de vedere tehnic, Seat Leon facelift va debuta alături de două noi motorizări, oferite deja pe alte modele ale grupului VW: un turbo TSI de 1 litru și 115 CP și dieselul 1.6 TDI, tot de 115 CP. Din 2017, motorul TSI de 1,4 litri va fi înlocuit cu un turbo sensibil mai mare, cu cilindreea de 1,5 litri. În plus, dieselul de 2 litri și 150 CP poate fi acum specificat și cu transmisia DSG cu șapte trepte, inclusiv pe breakul cu gardă la sol înălțată Xcellence, care va dispune, de asemenea, de suspensie adaptivă, oferită înainte doar pentru modelele FR și Cupra.