Seat Leon a ajuns la cea de-a patra generație. Modelul original, introdus în 1998, a folosit mereu avantajul sinergiei arhitecturilor grupului Volkswagen. Astfel, și cea de-a patra iterație este „ruda” de platformă (MQB Evo) a noilor VW Golf Mk8 și Skoda Octavia Mk4.
Până la apariția viitorului Audi A3, clasa compactă se va mulțumi cu sosirea celui de-al treilea muschetar al Grupului VAG – Seat Leon. Constructorul spaniol a prezentat cea de-a patra generație acasă, la Martorell, semnalând în același timp o investiție totală de peste 1,1 miliarde de euro.
„Seat Leon este cel mai bine vândut model al nostru și dorim să continuăm pe acest făgaș. Drept urmare, compania a investit peste 1,1 miliarde de euro pentru noul model, în special în procesul de dezvoltare și îmbunătățirea facilităților de producție,” a declarat Carsten Isensee, președintele interimar Seat și vice-președinte pentru Finanțe și IT. „2019 a fost un an record pentru noi. Am avut vânzări de peste 570.000 de unități, cel mai bun volum din istoria de 70 de ani a companiei.”
Noul Seat Leon va sosi în Europa din al doilea trimestru al anului, în format hatchback cu cinci portiere și Sportstourer (break). Varianta cu trei uși SC a fost pensionată, în timp ce modelul sport Cupra va fi prezentat în viitorul apropiat. Ca întotdeauna, Seat Leon este „rebelul dinamic” al familiei compacte de la Grupul Volkswagen, iar noua generație nu dezamăgește. Se văd destul de clar influențele celor mai noi concepte de la Cupra – Formentor sau chiar Tavascan. Schimbările sunt importante inclusiv din punct de vedere aerodinamic. Astfel, coeficientul de rezistență la înaintare este cu 8% mai bun decât la modelul anterior.
Leon, între dinamism și eficiență… digitală
Seat Leon păstrează stilul modern caracteristic casei spaniole. De aceea partea frontală este ușor de recunoscut, iar spatele adoptă principiul stopurilor LED interconectate. Opțional, Leon va primi numai lumini LED – inclusiv semnale dinamice și iluminat ambiental interior. Schimbările de stil nu sunt totul – modelul compact are și alte dimensiuni. Hatchback-ul este cu 86 mm mai lung, dar și cu 16 mm mai îngust și cu 3 mm mai scund (Lxlxh: 4368/ 1800/ 1456 mm). Ampatamentul este și el mai generos – are 2686 mm (+50 mm). Versiunea Sportstourer se prezintă și ea cu alte date: 4642 mm (+93 mm) lungime și aceleași scăderi la capitolele lățime și înălțime.
Capabilitățile practice rămân identice la hatch – portbagajul are tot 380 de litri. Modelul break are 30 de litri în plus, ajungând la un total de 617 litri. Seat numește noul Leon drept „primul vehicul complet conectat al mărcii”. Astfel, modelul primește instrumentarul de bord „Seat Digital Cockpit” cu ecran personalizabil de 10,25 inch. În plus, sistemul multimedia are ecran central tactil de 8,25 de inch. Versiunea superioară de 10 inch plusează cu navigație 3D conectată, rezoluție „Retina”, control prin gesturi și vocal. Sistemul Full Link vine cu Apple CarPlay wireless, dar și Android Auto (prin cablu). Nu lipsesc încărcarea Qi prin inducție sau un „Online Connectivity Unit” cu SIM integrat.
Multe propulsoare, toate cunoscute
Încă de la lansare, Seat Leon primește o multitudine de versiuni – Reference, Style, Xcellence ori FR – și împrumută propulsoare din grup. Vor exista opțiuni TSI, TDI, TGI (CNG), mild-hybrid (eTSI) sau plug-in hybrid (eHybrid). Iar transmisia DSG are de acum tehnologie „shift-by-wire”. Motoarele pe benzină vor produce între 90 și 190 CP. Există un singur diesel, de 2.0 litri și 115 sau 150 CP. Acesta este disponibil inclusiv cu tracțiune integrală 4Drive pe Sportstourer.
Cele mai interesante ar putea fi, însă, versiunile electrificate. Micile eTSI au 1.0 sau 1.5 litri și 110 sau 150 CP, plus tehnologie pe 48V. Seat Leon va include și o versiune plug in hybrid – eHybrid. Ea vine tot din concern, cu 204 CP din propulsorul TSI de 1.4 și motorul electric. Cel din urmă se alimentează de la o baterie de 13 kWh și promite o autonomie EV de 60 km (WLTP).