Cei 300 de ingineri de la Seat lucrează de zor la un mini electric ieftin care va folosi platforma electrică modulară (MEB) dezvoltată în colaborare cu Volkswagen.
După ce anul trecut a obţinut cel mai mare profit din istorie (300 milioane euro), Seat a anunţat că cel mai bun mod de a rămâne pe această pantă ascendentă este să mizeze pe electric. Nu mai puţin de şase automobile electrice vor fi lansate până în 2021.
Potrivit preşedintelui Luca de Meo, primele maşini complet electrice vor fi Mii şi el-Born ale căror prototipuri au fost prezentate deja luna aceasta la Geneva. Restul strategiei Seat se bazează pe tehnologia hibridă plug-in.
Acest tip de platformă va sta la baza noilor generaţii Leon şi Tarraco dar şi Cupra Leon şi Cupra Formentor. Seat a primit deja acordul Volkswagen pentru a dezvolta o nouă platformă pornind de la MEB, platforma modulară VW. Aceasta va fi redusă în dimensiuni pentru a permite construirea unui mini electric cu un preţ sub 20.000 de euro.
MEB sau Modular Electric Platform va fi platforma de bază pe care grupul Volkswagen o va utiliza pentru „invazia” de vehicule electrice ce se va desfăşura în viitorii zece ani. Pentru că este modulară, această platformă va putea fi modificată, scurtată, lungită. Astfel, va fi utilizată pe diverse tipuri de automobile, de la hatchback la SUV.
”Pentru prima dată în istorie, Seat va dezvolta o platformă ce va fi utilizată de mai multe mărci ale grupului”, spunea Luca de Meo.
Noua platformă va putea fi implementată în 3-4 ani şi va „ajuta la democratizarea mobilităţii electrice”, după cum declara de Meo.
Citeste si: Conceptul SEAT El-Born anticipează primul model electric al companiei.