În trecut, ideea era simplă: Grupul VW are deja o marcă de volum prin Skoda, una premium prin Audi și una la mijloc (dar cu aspirații premium) prin Volkswagen. Ce le lipsea? O marcă cu suflet.
Așa se face că mult timp SEAT a fost poziționat drept un corespondent al lui Alfa Romeo în rândul mărcilor grupului, dovada cea mai clară fiind sloganul folosit: auto emocion. Se pare, însă, că mișcarea nu prea a prins, oamenii putând vedea dincolo de vălul destul de subțire care susținea această presupusă imagine sportivă, iar cei care au ales SEAT au făcut-o din cu totul alte motive: pentru că puteau beneficia de calitatea specifică VW la prețuri mai mici și cu un design diferit.
Acum, SEAT încearcă o repoziționare care va aduce marca mai aproape de oamenii cu familii, adică cei care cumpără mașini în mod rațional și cu precădere din considerente practice. „Mă bucur că suntem mult peste Alfa Romeo în ceea ce privește vânzările și poziția pe piață”, spune Juergen Stackmann, directorul deloc spaniol al mărcii spaniole făcând referire la acea paralelă dintre cele două mărci menționată mai devreme.
Mutarea poate fi obserevată și din felul în care a fost promovat noul SEAT Leon, renunțându-se la un public țintă format din piloții de ocazie și concentrându-se asupra familiilor. Iar mișcarea pare să fi reușit, Leon fiind acum cel mai bine vândut model al mărcii, depășind modelul de clasă mică Ibiza.
În plus, SEAT plănuiește să adauge alte opțiuni pentru acest tip de cumpărător, mărindu-și oferta cu o gamă de SUV-uri alcătuită dintr-unul de clasă mare, unul compact și un crossover sub-compact.
Potrivit declarațiilor lui Stackmann, doi factori sunt responsabili pentru revenirea mărcii: pe de o parte este această reinventare a lui Leon care, prin adăugarea unei versiuni break, a devenit o mașină foarte versatilă și cu o gamă largă de posibili clineți, iar pe de altă parte a fost decizia de a muta producția modelului Audi Q3 la fabrica SEAT din Martorell care nu era folosită la capacitate maximă, lucru care a ridicat nivelul calității oferite de uzină.
La prima vedere, însă, SEAT intră din ce în ce mai hotărât pe teritoriul Volkswagen. Juergen Stackmann este de altă părere: „Noi trebuie să fim mai extravertiți în design față de Volkswagen și avem o percepție diferită asupra noțiunii de inovație. Combinația noastră de substanță, tehnologie și stil este unică în industrie. Și dacă o nimerim cum trebuie, am putea avea foarte mult succes”.