Sebastian Vettel – fostul și actualul rege în Formula 1

Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, a intrat în clubul exclusivist al piloților care au câștigat titlul mondial în Formula 1 cu anvelope Pirelli: Giuseppe Farina (1950), Alberto Ascari (1952,1953) și Juan Manuel Fangio (1951, 1954, 1957). Germanul a devenit și cel mai tânăr dublu campion mondial din istoria Formulei 1 și al nouălea pilot care cucerește două titluri consecutiv.

Marele Premiu al Japoniei de la Suzuka, care a incoronat 11 campioni mondiali in ultimii 24 de ani, a fost castigat de pilotul McLaren, Jenson Button, care a reusit astfel a treia victorie in acest sezon cu Pirelli. Pentru echipa McLaren aceasta a fost a noua victorie la Suzuka. Echipa britanica si-a intarit astfel reputatia de cel mai prolific conctructor pe acest circuit, in timp ce Button si-a asigurat locul secund in ierarhia finala a pilotilor.

Pentru a castiga cel de-al doilea titlu mondial consecutiv din cariera, Vettel avea nevoie de un singur punct. Plecand din pole position, el a terminat cursa pe locul trei continuand traditia echipei Red Bull Racing de a avea pe podium cel putin o masina la fiecare Grand Prix din acest sezon. Intre Jenson Button si Sebastian Vettel, pe locul secund, s-a clasat Fernando Alonso de la Ferrari.

Cum uzura pneurilor a foat un factor decisiv in Japonia, datorita pistei cu viraje extrem de rapide si apasari laterale considerabile, toti cei trei piloti care au incheiat pe podium au oprit la boxe de cate trei ori. Primele trei schimburi au fost cu anvelope moi, P Zero Galbene, urmate de schimbul pe anvelopele medii P Zero Albe pentru a beneficia de avanatajul rezistentei mai bune datorita compozitiei mai tari in cazul unei incarcari mai mici de carburant.

Button a profitat de cea de-a doua serie de opriri la boxe pentru a prelua conducerea cursei, dupa  ce Vettel a oprit in turul 19. Vettel a fost primul pilot care a trecut pe pneurile de compozitie medie, la ultima oprire in turul 33, utilizand aceste pneuri cu o compozitie mai dura pe parcursul ultimelor 20 de tururi. Patru tururi mai tarziu pilotul Ferrari, Fernando Alonso a trecut si el pe pneurile de compozitie medie, reusind sa-l depaseasca pe Vettel pentru a obtine in final pozitia secunda.

Cu cinci tururi inainte de final, primii patru piloti erau despartiti de mai putin de sase secunde, asigurand un final de cursa spectaculos cu Alonso incercand sa treaca si de Button. In final, cei doi au fost despartiti de doar 1,1 secunde, ambii folosind pneurile de compozitie medie.

La fel ca si Button sau Vettel, un alt mare castigator al Marelui Premiu al Japoniei a fost pilotul Mercedes, Nico Rosberg. O problema la sistemul hidraulic al masinii din timpul calificarilor l-a facut sa ia startul ultimul, dar plecand pe anvelope medii si continuand cu cele soft la urmatoarele trei orpiri la boxe, el a urcat 14 pozitii incheind in final pe 10 si acumuland un punct. Pilotii cei mai bine clasati si care a avut doar doua opriri au fost Sergio Perez de la Sauber si Vitaly Petrov de la Lotus Renault, care au incheiat pe opt, respectiv noua, ei plecand de asemenea pe anvelopele de compozitie medie.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top