Second hand – Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159 autoexpert.ro

Clar, Alfa Romeo 159 nu și-a făcut un scop din a-și primi oaspeții într-un spațiu regesc. Altele i-au fost preocupările – să fie centrul atenției și să-i ofere plăcere șoferului.

Conducere

Direcție comunicativă, foarte puțin demultiplicată, poziție joasă la volan, scaun confortabil, schimbător de viteze plăcut de manevrat: 159 își răsfață șoferul! Are însă diametru mare de bracaj și vizibilitate slabă spre spate. Totuși, odată pornit la drum, este stabil, iar aderența punții față desenează incredibil de precis trasa. Modelele 2.4 JTDm manifestă o oarecare subvirare. Însă per total, 159 oferă tot ce aștepți de la o Alfa Romeo veritabilă!

Alfa Romeo 159 autoexpert.ro

Interior

Cei obișnuiți cu Alfa 156 vor considera locurile din spate opulente. Ceilalți însă nu vor aprecia înălțimea interioară și spațiul pentru picioare. Asta ca să nu mai vorbim despre locul din mijloc, afectat de tunelul amplu al transmisiei. Și volumul portbagajului este cam mic pentru un sedan de clasă medie. Pentru familiile mai mari există versiunea break, cu portbagaj mai încăpător. Materialele și asamblările sunt de calitate, atmosfera, șic, sportivă, iar suspensia, comodă.

Alfa Romeo 159 autoexpert.ro

Alfa Romeo 159 – Versiuni cu probleme

Toate motoarele – Mașina nu pornește (< oct. 2006) -> siguranța pompei de carburant

1.9/2.4 JTDm

• Martor motor aprins, lipsă de putere -> supapa EGR, debitmetrul sau galeria de admisie
• Funcționare neregulată când e frig -> de înlocuit garniturile injectoarelor sau injectoarele
• Întreruperi la accelerare, lipsă de putere -> turbocompresorul
• Martor motor aprins -> senzorul de turație

Alfa Romeo 159 autoexpert.ro

2.0 JTDm – Martor injectoare aprins (< seria șasiu 7265623) -> senzorul de presiune al gazelor de eșapament
2.0 JTDm 170 – Scurgeri lichid răcire (< oct 2009) -> garniturile galeriei de admisie
2.4 JTDm – Distrugerea motorului -> pompa de ulei

Subansambluri

• Zgomote la bracarea direcției -> de schimbat bieletele de direcție, ale căror pivoți oxidează
• Întărirea direcției -> de schimbat caseta de direcție sau doar cremaliera
• Zgomote pe spate (< seria 7069785) -> de schimbat amortizoarele

Interior – Climatizarea nu suflă aer rece (< seria 7053519) -> trebuie înlocuit filtrul
condensatorului.

Alfa Romeo 159 autoexpert.ro

MotorPerioadă producțiePutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Acc. 0–100 km/h (s) Consum mediu
(l/100 km)RecomandareDetalii
1.8 MPI03/06–06/1014020610,47,9Caroseria este prea grea pentru acest motor modest.
1.9 JTS09/05–03/081602109,98,8• • Prestații bune, dar nu entuziasmante
2.2 JTS09/05–06/101852228,99,4• • • Acest motor de origine GM este primul din gamă care creează senzații de Alfa. Dar e gurmand.
1750 TBI05/09–07/132002337,98,1•• • •Un motor dezvoltat 100% de Alfa, suplu și performant, dar fără să debordeze de caracter
3.2 V6 JTS09/05–06/102602487,211,5•• •O bijuterie care oferă reprize fulminante și sună fabulos
1.9 JTDm 120/15009/05–10/10120/150192/21210,9/9,25,9/6,0• • 120 CP cu prestații corecte și... atât. 150 CP cu un plus evident de dinamică, fără a fi gurmand
2.0 JTDm 136/17003/06–07/13136/170200/21610,1/9,05,1/5,4• • • Cei 136 CP se simt în mers precum cei 150 CP de la 1.9 JTDm. Dar motorul de 170 CP este senzațional!
2.4 JTDm09/05–06/10200/2102298,37,0/6,8• • • •Probabil cel mai bun cruiser, dar greutatea celor 5 cilindri apasă tare pe față, în viraje.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top