Second hand – BMW Seria 3 E90

Fără rival pe șosea: Seria 3 oferă o plăcere de a conduce inegalabilă în segment, datorită motoarelor și ținutei de drum fără rival.

Conducere

Universul tipic BMW este ușor de regăsit la interiorul lui E90. Poziția de conducere coborâtă, reglabilă la milimetru, combinată cu schimbăto­rul cutiei de viteze plasat ideal asigură șoferului condiții excelente la volan. Dar punctul forte al bavarezului rămâne ținuta de drum, extrem de echilibrată, acompaniată de reacții prompte la accelerare. În același ton, direcția se dovedeș­te incisivă, mai ales dacă a fost bifată opțiunea ”direcție activă”. Pe șosele umede, versiunile cu tracțiune integrală accentuează siguranța, grație motricității excelente.

Habitabilitate

În pofida prestațiilor dinamice, habitabilitatea pe banchetă nu este unul dintre punctele tari ale lui E90, deși în spate se stă bine. Capacitatea portbagajului este printre cele mai bune: 460 l. Break-ul, care oferă același volum al portbagaju­lui, este mai practic. La capitolul finisare, E90 nu ne răsfață cu standardele cu care ne-a obișnuit BMW. Sigur, desenul este frumos, asamblările sunt bune, dar materialele versiunilor de bază, în special în zonele inferioare sunt slabe calitativ. Dinamica bună își cere prețul: confortul suspen­siei are puțin de suferit.

Date tehnice / Ani de fabricație: 2006-2014 / Caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși, sedan, break și coupe-cabrio / Dimensiuni exterioare: L/l/h (mm): 4.045/1.748/1.472 / Portbagaj (l): 270-1.195

 

Versiunile cu probleme

316i/320i/330i

  • Motorul funcționează cu sincope (ian. 2007-ian. 2009) -> bobinele de inducție
  • Martor motor aprins (feb. 2007-mai. 2008) -> senzor poziție arbori de distribuție

318i/320i

  • Zgomot la motor (< aug. 2007) -> întinzător lanț distribuție

330i/335i

  • Lipsă de putere (2006-2010) -> pompă de înaltă presiune

Toate motoarele diesel

  • Martor filtru particule aprins -> înlocuire sau regenerare forțată a filtrului de particule
  • Uzură prematură a volantei și a ambreiajului -> de înlocuit
  • Zgomote ale distribuției (>sep.2005) -> fulie vilbrochen

316d/318d/320d

  • Vibrații la 1.500 rpm (mar.2007-ian.2009) -> lanț de distribuție, pompă de ulei sau pinioane arbore de echilibrare

Caroserie

  • Probleme la direcție -> înlocuirea casetei de direcție
  • Geamuri electrice blocate -> de schimbat motorașele

 

Costurile pieselor (lei*)  320d 150 CP

Filtru polen42
Filtru ulei15
Kit ambreiaj602
Kit distribuțielanț
Plăcuțe frână față75
Plăcuțe frână spate73
Disc frână față123
Disc frână spate97
Amortizor față149
Amortizor spate121
Total1.297

Detalii tehnice și recomandări

MotorPerioada producțieiPutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Acc. 0-100 km/h (s)Consum mediu (l/100 km)RecomandareDetalii
316i09/08-06/1212221010,86,3¥ ¥Versiune rară, cu performanțe relativ slabe.
318i01/06-06/12129/143208/21010/9,17,3 /5,9¥ ¥Performanțe corecte, aproape sportive.
320i03/05-06/12150/170220/2288,5/8,27,4/6,1¥ ¥ ¥Versiunea de 170 CP se apropie de dinamica așteptată de la BMW.
325i03/05-6/122186,72508,4¥ ¥ ¥ ¥Cel mai mic ”6 cilindri”, dar foarte performant.
330i03/05-06/12258/272250/2506,3/6,18,7/7,2¥ ¥¥ ¥ ¥Un motor cu tonalitate sportivă și dinamică excepțională.
318d01/06-06/12122/143206/21010,6/9,35,6/4,7¥ ¥ ¥Neinteresant la 122 CP, bun la 143 CP.
320d03/05-06/12163/177/184225/230/2358,3/7,9/7,55,7/4,8/4,7¥ ¥ ¥ ¥Puternic, economic și relativ fiabil.
325d09/06-06/12197/204235/2377,4/7,26,4/5,7¥ ¥ ¥ ¥Cei 6 cilindri oferă prestații foarte bune.
330d09/05-06/12231/245250/2506,7/6,16,5/5,7¥ ¥ ¥ ¥ ¥Cuplu excelent, performanțe sportive, mecanică de top.
335d06/06-06/1228625067,7¥ ¥ ¥ ¥ ¥Nimic de reproșat.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top