Second Hand

Second hand – BMW Seria 3 E90

Fără rival pe șosea: Seria 3 oferă o plăcere de a conduce inegalabilă în segment, datorită motoarelor și ținutei de drum fără rival.

Conducere

Universul tipic BMW este ușor de regăsit la interiorul lui E90. Poziția de conducere coborâtă, reglabilă la milimetru, combinată cu schimbăto­rul cutiei de viteze plasat ideal asigură șoferului condiții excelente la volan. Dar punctul forte al bavarezului rămâne ținuta de drum, extrem de echilibrată, acompaniată de reacții prompte la accelerare. În același ton, direcția se dovedeș­te incisivă, mai ales dacă a fost bifată opțiunea ”direcție activă”. Pe șosele umede, versiunile cu tracțiune integrală accentuează siguranța, grație motricității excelente.

Habitabilitate

În pofida prestațiilor dinamice, habitabilitatea pe banchetă nu este unul dintre punctele tari ale lui E90, deși în spate se stă bine. Capacitatea portbagajului este printre cele mai bune: 460 l. Break-ul, care oferă același volum al portbagaju­lui, este mai practic. La capitolul finisare, E90 nu ne răsfață cu standardele cu care ne-a obișnuit BMW. Sigur, desenul este frumos, asamblările sunt bune, dar materialele versiunilor de bază, în special în zonele inferioare sunt slabe calitativ. Dinamica bună își cere prețul: confortul suspen­siei are puțin de suferit.

Date tehnice / Ani de fabricație: 2006-2014 / Caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși, sedan, break și coupe-cabrio / Dimensiuni exterioare: L/l/h (mm): 4.045/1.748/1.472 / Portbagaj (l): 270-1.195

 

Versiunile cu probleme

316i/320i/330i

  • Motorul funcționează cu sincope (ian. 2007-ian. 2009) -> bobinele de inducție
  • Martor motor aprins (feb. 2007-mai. 2008) -> senzor poziție arbori de distribuție

318i/320i

  • Zgomot la motor (< aug. 2007) -> întinzător lanț distribuție

330i/335i

  • Lipsă de putere (2006-2010) -> pompă de înaltă presiune

Toate motoarele diesel

  • Martor filtru particule aprins -> înlocuire sau regenerare forțată a filtrului de particule
  • Uzură prematură a volantei și a ambreiajului -> de înlocuit
  • Zgomote ale distribuției (>sep.2005) -> fulie vilbrochen

316d/318d/320d

  • Vibrații la 1.500 rpm (mar.2007-ian.2009) -> lanț de distribuție, pompă de ulei sau pinioane arbore de echilibrare

Caroserie

  • Probleme la direcție -> înlocuirea casetei de direcție
  • Geamuri electrice blocate -> de schimbat motorașele

 

Costurile pieselor (lei*)  320d 150 CP

Filtru polen42
Filtru ulei15
Kit ambreiaj602
Kit distribuțielanț
Plăcuțe frână față75
Plăcuțe frână spate73
Disc frână față123
Disc frână spate97
Amortizor față149
Amortizor spate121
Total1.297

Detalii tehnice și recomandări

MotorPerioada producțieiPutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Acc. 0-100 km/h (s)Consum mediu (l/100 km)RecomandareDetalii
316i09/08-06/1212221010,86,3¥ ¥Versiune rară, cu performanțe relativ slabe.
318i01/06-06/12129/143208/21010/9,17,3 /5,9¥ ¥Performanțe corecte, aproape sportive.
320i03/05-06/12150/170220/2288,5/8,27,4/6,1¥ ¥ ¥Versiunea de 170 CP se apropie de dinamica așteptată de la BMW.
325i03/05-6/122186,72508,4¥ ¥ ¥ ¥Cel mai mic ”6 cilindri”, dar foarte performant.
330i03/05-06/12258/272250/2506,3/6,18,7/7,2¥ ¥¥ ¥ ¥Un motor cu tonalitate sportivă și dinamică excepțională.
318d01/06-06/12122/143206/21010,6/9,35,6/4,7¥ ¥ ¥Neinteresant la 122 CP, bun la 143 CP.
320d03/05-06/12163/177/184225/230/2358,3/7,9/7,55,7/4,8/4,7¥ ¥ ¥ ¥Puternic, economic și relativ fiabil.
325d09/06-06/12197/204235/2377,4/7,26,4/5,7¥ ¥ ¥ ¥Cei 6 cilindri oferă prestații foarte bune.
330d09/05-06/12231/245250/2506,7/6,16,5/5,7¥ ¥ ¥ ¥ ¥Cuplu excelent, performanțe sportive, mecanică de top.
335d06/06-06/1228625067,7¥ ¥ ¥ ¥ ¥Nimic de reproșat.
Etichete: BMW Seria 3 E90
Redactia AutoExpert

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

ACAROM își dorește un program Rabla derulat pe cinci ani

Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), consideră că ar trebui eliminată diferențierea Clasic -…

2 zile în urmă

Viitoarea Dacia electrică – preț sub 18.000 euro

Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a confirmat faptul că Dacia lucrează la un nou model. Viitoarea Dacia electrică va…

3 zile în urmă

Cifra de afaceri a grupului Renault s-a majorat la 56,2 mld. euro în 2024

Raportul financiar al grupului francez Renault, din care face parte și Dacia, pentru 2024 arată o creștere cu 7,4% a…

4 zile în urmă

(A) Cumpărarea unei maşini second-hand – Cum găseşti oportunitatea perfectă

Fiind o alegere excelentă din multe puncte de vedere, cumpărarea unei mașini second-hand este o decizie foarte bună din punct…

4 zile în urmă

O nouă marcă de utilitare în România: Farizon. Cât costă noile modele?

Farizon a prezentat, în premieră pentru România, două modele de vehicule comerciale electrice. Prețurile acestora pornesc de la 33.760 euro,…

4 zile în urmă

Grupul Renault prezintă Fireman Access: O inovație în materie de siguranță pentru vehiculele electrice

Grupul Renault a anunțat lansarea sistemului său Fireman Access, o inovație revoluționară în materie de siguranță, concepută pentru a îmbunătăți…

4 zile în urmă