Noutati auto

Second hand – BMW X3 E83

Pe șosea, BMW X3 E83 e cel mai bun SUV mediu de dinainte de 2010. Doar finisajele primelor exemplare lasă un pic de dorit.

Conducere

X3 ilustrează perfect dinamismul cu care BMW își înzestrează modelele. Ținuta de drum, accelerațiile și reprizele sunt demne de hatch-urile sportive. La fel, și senzația de control, în ciuda poziției înalte de conducere. Platforma rigidă și direcția fină se comportă admirabil pe viraje. Un mare aport la aderența remarcabilă la limită este sistemul de tracțiune integrală. Singurul reproș pe care i-l poți aduce e inerția dată de greutatea mare, de aproximativ 1,8 t.

Interior

Spațiul interior este suficient de mare. Îl despart 10 cm în lungime de cel al lui X5. Senzația plăcută este dublată de scaunele și bancheta bine studiate anatomic. Și portbagajul e corect dimensionat. Până aici, nimic de obiectat. Doar că denivelările bruște sunt luate în piept prea curajos, așa că le vei simți, mai ales dacă stai în spate. O altă problemă a primelor serii (până în 2006) este calitatea mai slabă a plasticelor și a asamblărilor.

Date tehnice
Ani de fabricație: 2004–2010
Caroserie: SUV cu 5 uși
Dimensiuni exterioare
L × l × h (mm) 4569 × 1853 × 1670
Portbagaj (l) 480–1560

BMW X3 E83 – versiuni cu probleme

Motor

2.0d 150:
• Lipsă de putere din cauza înfundării sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -> înlocuirea supapei EGR sau a chiulasei
• Lipsă de putere din cauza turbocompresorului ancrasat -> de înlocuit turbocompresorul
• Aprinderea martorului filtrului de particule combinată cu lipsă de putere ->de înlocuit filtrul de particule
18d/2.0d 177:
• Zgomot al lanțului de distribuție (din 2007) la motoarele N47 (și la N57 3.0d) -> de înlocuit vilbrochenul, pinioanele, lanțul, ghidajele și întinzătoarele
3.0d:
• Dificultăți de pornire din cauza sistemului de injecție (<ian. 2005) -> Pompa de înaltă presiune
• Risc de deteriorare a turbocompresorului (<mar. 2005), din cauza problemelor galeriei de evacuare -> de schimbat turbo și galeria de evacuare

Transmisie

• Bâlbe care se repetă în timp, la cutia automată cu 5 trepte -> de schimbat cutia
• Zgomot din cutia de transfer -> de schimbat un pinion

Subansambluri

• Servodirecție nefuncțională (< iun. 2004) -> de înlocuit conductele

➡ Configurează aici actualul BMW X3! 💡

Detalii tehnice și recomandări

MotorPerioadă producțiePutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Accel. 0–100 km/h (s) Consum mediu (l/100 km)RecomandareDetalii
2.0i/4×4 09/05–09/0815019810,29,3• • Prestațiile sunt mediocre, dar motorul e oricum greu de găsit.
2.5i 4×403/04–10/06192208(208)8,9 (9,8)11,2 (11,9)• • • Deloc lent și cu un sunet plăcut
2.5 si/2.5i 4×410/06–10/10218221/2108,9/8,59,3 (9,5)• • • •Mult mai convingător decât versiunea de 192 CP, atât ca prestații, cât și la consum.
3.0i 4×401/04–10/06231224 (221)7,8 (8,1)11,4 (12,1)• • • • Extrem de plăcut și foarte răspândit pe piața second-hand. Însă e cam gurmand.
3.0 si/3.0i 4×410/06–10/10272210/2107,5/7,29,5 (9,7) • • • • •Dacă vrei supremul, ai ajuns unde trebuie. Un motor rafinat și rapid.
1.8d 4×409/04–09/1114319510,36,2• • • Ultima modernizare a motorului diesel de 2 litri. Distribuția a rămas fragilă.
2.0d 150 4×409/04–09/1115019811,57,2• • • Acest patru-cilindri nu e deloc rău, dar nu exploatează pe deplin dinamica lui X3.
2.0d 177 4×410/07–09/111772068,96,5 (6,7)•• • • Tonic, suplu la regimuri joase și discret. Doar că vibrează un pic cam tare.
3.0d/4×401/04–10/10204/218210 (210)/210 (210)7,9 (8,2)/7,4 (7,7)7,9 (8,2)/7,4 (7,7)• • • • •E greu să-i reziști acestui șase-cilindri! Trage foarte omogen și puternic.
3.0 sd/35d AT 4×406/06–10/102862406,67,8• • • • •Un avion de vânătoare mai performant decât orice benzinar din gamă
Etichete: BMW X3second hand
Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Nissan și Honda analizează posibilitatea unei fuziuni

Nissan și Honda analizează posibilitatea consolidării legăturilor, care ar putea include o fuziune, ca răspuns la creșterea concurenței din partea…

11 ore în urmă

ATM Ventures, divizie a grupului Autonom, preia 30% din acțiunile Meridian Taxi

ATM Ventures, divizia de investiții a grupului Autonom deținut de frații Marius și Dan Ștefan, a investit în Meridian Taxi,…

12 ore în urmă

Volkswagen și sindicatele germane sunt aproape să ajungă la un acord

Volkswagen și sindicatele germane vor ajunge la un acord în primele ore ale zilei de miercuri sau vor suspenda negocierile…

12 ore în urmă

Producătorii europeni reduc prețurile vehiculelor electrice și cresc prețurile celor pe benzină

Producătorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină și oferă reduceri la vehiculele electrice ca răspuns la reglementările mai…

15 ore în urmă

Test Honda Jazz facelift – Succesul stă în suma detaliilor

„Marginal gains“ este o tactică a cărei valoare a fost verificată în ciclism și pe care Honda o aplică în…

15 ore în urmă

Ea și el – Nissan Juke – Viața în culori

Când Juke apare în peisaj, plictiseala se evaporă. Culorile și sunetul, materialele fine și atitudinea jucăușă te fac să lași…

o zi în urmă