Pe șosea, BMW X3 E83 e cel mai bun SUV mediu de dinainte de 2010. Doar finisajele primelor exemplare lasă un pic de dorit.
Conducere
X3 ilustrează perfect dinamismul cu care BMW își înzestrează modelele. Ținuta de drum, accelerațiile și reprizele sunt demne de hatch-urile sportive. La fel, și senzația de control, în ciuda poziției înalte de conducere. Platforma rigidă și direcția fină se comportă admirabil pe viraje. Un mare aport la aderența remarcabilă la limită este sistemul de tracțiune integrală. Singurul reproș pe care i-l poți aduce e inerția dată de greutatea mare, de aproximativ 1,8 t.
Interior
Spațiul interior este suficient de mare. Îl despart 10 cm în lungime de cel al lui X5. Senzația plăcută este dublată de scaunele și bancheta bine studiate anatomic. Și portbagajul e corect dimensionat. Până aici, nimic de obiectat. Doar că denivelările bruște sunt luate în piept prea curajos, așa că le vei simți, mai ales dacă stai în spate. O altă problemă a primelor serii (până în 2006) este calitatea mai slabă a plasticelor și a asamblărilor.
Ani de fabricație: 2004–2010
Caroserie: SUV cu 5 uși
Dimensiuni exterioare
L × l × h (mm) 4569 × 1853 × 1670
Portbagaj (l) 480–1560
BMW X3 E83 – versiuni cu probleme
Motor
• Lipsă de putere din cauza înfundării sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -> înlocuirea supapei EGR sau a chiulasei
• Lipsă de putere din cauza turbocompresorului ancrasat -> de înlocuit turbocompresorul
• Aprinderea martorului filtrului de particule combinată cu lipsă de putere ->de înlocuit filtrul de particule
18d/2.0d 177:
• Zgomot al lanțului de distribuție (din 2007) la motoarele N47 (și la N57 3.0d) -> de înlocuit vilbrochenul, pinioanele, lanțul, ghidajele și întinzătoarele
3.0d:
• Dificultăți de pornire din cauza sistemului de injecție (<ian. 2005) -> Pompa de înaltă presiune
• Risc de deteriorare a turbocompresorului (<mar. 2005), din cauza problemelor galeriei de evacuare -> de schimbat turbo și galeria de evacuare
Transmisie
• Zgomot din cutia de transfer -> de schimbat un pinion
Subansambluri
➡ Configurează aici actualul BMW X3! 💡
Detalii tehnice și recomandări
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0i/4×4 | 09/05–09/08 | 150 | 198 | 10,2 | 9,3 | • • | Prestațiile sunt mediocre, dar motorul e oricum greu de găsit. | |
2.5i 4×4 | 03/04–10/06 | 192 | 208(208) | 8,9 (9,8) | 11,2 (11,9) | • • • | Deloc lent și cu un sunet plăcut | |
2.5 si/2.5i 4×4 | 10/06–10/10 | 218 | 221/210 | 8,9/8,5 | 9,3 (9,5) | • • • • | Mult mai convingător decât versiunea de 192 CP, atât ca prestații, cât și la consum. | |
3.0i 4×4 | 01/04–10/06 | 231 | 224 (221) | 7,8 (8,1) | 11,4 (12,1) | • • • • | Extrem de plăcut și foarte răspândit pe piața second-hand. Însă e cam gurmand. | |
3.0 si/3.0i 4×4 | 10/06–10/10 | 272 | 210/210 | 7,5/7,2 | 9,5 (9,7) | • • • • • | Dacă vrei supremul, ai ajuns unde trebuie. Un motor rafinat și rapid. | |
1.8d 4×4 | 09/04–09/11 | 143 | 195 | 10,3 | 6,2 | • • • | Ultima modernizare a motorului diesel de 2 litri. Distribuția a rămas fragilă. | |
2.0d 150 4×4 | 09/04–09/11 | 150 | 198 | 11,5 | 7,2 | • • • | Acest patru-cilindri nu e deloc rău, dar nu exploatează pe deplin dinamica lui X3. | |
2.0d 177 4×4 | 10/07–09/11 | 177 | 206 | 8,9 | 6,5 (6,7) | •• • • | Tonic, suplu la regimuri joase și discret. Doar că vibrează un pic cam tare. | |
3.0d/4×4 | 01/04–10/10 | 204/218 | 210 (210)/210 (210) | 7,9 (8,2)/7,4 (7,7) | 7,9 (8,2)/7,4 (7,7) | • • • • • | E greu să-i reziști acestui șase-cilindri! Trage foarte omogen și puternic. | |
3.0 sd/35d AT 4×4 | 06/06–10/10 | 286 | 240 | 6,6 | 7,8 | • • • • • | Un avion de vânătoare mai performant decât orice benzinar din gamă |