Second hand – BMW X5, a doua generație

Impunător, puternic și excepțional de condus pentru un SUV mare, BMW X5 se adresează în special familiștilor care nu se sfiesc să atragă atenția asupra lor.

CONDUCERE

Obiectivul a fost atins: prin X5, BMW a pro­iectat celebra ”plăcere de a conduce” și în segmenul SUV-urilor mari. Mașina este perfect echilibrată și foarte agilă, în ciuda celor 2,2 t. Direcția incisivă (opțional adaptivă) desenează trasele cu precizie chirurgicală, iar vibrațiile mo­toarelor sunt bine izolate de pedale și de volan. De aceea, toate motoarele diesel sunt plăcute, în special versiunea bi-turbo 3.0sd, care asi­gură inclusiv accelerații extrem de susținute. În oraș, caroseria uriașă (+21 cm față de X3) cere o atenție sporită, chiar dacă oglinzile sunt mari.

HABITABILITATE

Din fericire, spiritul dinamic nu sacrifică mult din plăcerea de a călători cu X5. Familiile vor apre­cia din plin habitaclul spațios, atâta vreme cât vor ocupa primele două rânduri de scaune. Opțional, două locuri suplimentare, separate și pliabile pot fi comandate în portbagaj, dar acestea sunt adapta­te doar copiilor. Chiar dacă suspensiile sunt reglate echilibrat, anvelopele Run Flat cu flancuri rigide afectează puțin confortul, iar zgomotul la rulare este ușor accentuat. Deși finisarea lasă, per total, o impresie plăcută, anumite materiale și asamblări nu au accente premium.

DATE TEHNICE

Ani de fabricație: 2007-2013

Caroserie: SUV cu 5 uși

Dimensiuni exterioare:

L/l/h (mm): 4.876/1.983/1.684

Portbagaj (l): 570-1.450

VERSIUNILE CU PROBLEME

Toate motoarele diesel

  • Anomalii (ian. 2009 – nov. 2009)-> preîncălzitorul motorinei (rechemare în oct. 2013)

30d

  • Bateria se descarcă (ian. 2007 – mar. 2009)-> se înlocuiește bateria

30d/30sd/35d

  • Zgomot al lanțului de distribuție (motorul N57) (<dec. 2011)-> de schimbat vilbro­chenul, pinioanele, lanțurile, ghidajele și întinzătoarele

30sd/35d

  • Pierdere de ulei -> furtun de racordare a turbocompresorului la sistemul de ungere
  • Pierdere de putere -> îmbâcsirea supapei EGR

Transmisie

  • Disfuncționalități ale cutiei automate -> de reparat cutia

Caroserie

  • Probleme la asistarea sistemului de direcție, combinată cu pierdere de ulei -> pompa de servo
  • Apă în stopuri -> se schimbă stopurile

Habitaclu

  • Martor ABS aprins (2009-2012) -> reprogramare

 

COSTURILE PIESELOR (lei*) xDrive 30d 235 CP

Filtru polen59
Filtru ulei18
Kit ambreiaj820
Kit distribuțielanț
Plăcuțe frână față106
Plăcuțe frână spate92
Disc frână față193
Disc frână spate162
Amortizor față251
Amortizor spate256
Total1957

DETALII TEHNICE ȘI RECOMANDĂRI

MotorPerioada producțieiPutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Acc. 0-100 km/h (s) Consum mediu (l/100 km)Reco­mandareDetalii
3.0 si xDrive 04/07-06/102722258.110.2• • • •Un motor corect, cu consumuri relativ normale.
35i xDrive06/10-11/133066.823510.1• • • • •Un motor carismatic, care nu ”se aruncă” la consum.
4.8i xDrive03/07-06/103556.524012• • • • •Cu V8-ul sub capotă, șoferul intră într-un alt univers.
5.0i xDrive06/10-11/134075.523512.5• • • • •Succesorul lui 4.8i, 5.0i se distinge prin cuplul de 600 Nm.
4.4M xDrive10/09-11/135554.725013.9• • • • •Cea mai potrivită motorizare pentru caracterul mașinii, dar costurile de întreținere sunt uriașe.
30d xDrive03/07-11/13235/2458,1/7,6216/2108,1/7,4• • • •Dieselul de bază este suficient de puternic, rafinat și consumă puțin.
30sd/35d xDrive10/07-06/1028672168.2• • • • •Ajutat de un al doilea turbocompresor, dieselul de 3 litri câștigă putere.
40d xDrive06/10-11/133066.62367.5• • • • •Evoluția extremă a motorului de 3 litri asigură performanțe excelente.
M50d xDrive03/12-11/133815.42507.5• • • • •740 Nm, 5,4 s demarajul 0-100 km/h. No comment.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top