Aspectul atipic și confortul desăvârșit te fac să te atașezi de el. Dar performanțele și finisajele lui C4 Cactus puteau fi mai bune.
Conducere
Chiar dacă împarte tehnologia cu Peugeot-ul 2008 contemporan, C4 Cactus oferă senzații diferite. Crossover-ul compact este adeptul călătoriilor relaxante, nu al rutelor virajate. Plonjează ușor când frânezi, manifestă ruliu pe viraje, fără să devină totuși nesigur în vreun scenariu. E clar că preferă să fie condus lin și oferă, la rândul său, o rulare rafinată. Motoarele sunt relativ sportive, dar numai dacă nu sunt cuplate la cutia automată ETG6, ale cărei schimbări lente îl exasperează pe șofer. Datorită greutații mici a caroseriei, motoarele sunt vioaie, dar e indicat să le alegi pe cele de peste 100 CP. În oraș îi place cel mai mult, datorită poziției înalte la volan și protecțiilor Airbump pentru caroserie.
Interior
Primul contact cu habitaclul e plăcut. Planșa de bord are aspect simplu, aerisit. Micul instrumentar digital de bord simplu și clar afișează viteza și turația. Cel din mijloc e tactil. Scaunele sunt moi, ca la modelele din anii ’90 ale mărcii. Și spațiul e bun. Dar, dacă ești mai atent, materialele folosite și asamblările nu sunt de primă clasă. Nici măcar mocheta nu inspiră calitatea la care te-ai aștepta. Și mai sunt exemple – geamurile laterale din spate pot fi doar rabatate spre exterior, cele electrice din față nu au funcție de impuls, nu există oglindă în parasolar, iar plafonul panoramic nu are jaluzea retractabilă. Bancheta nu se rabatează, iar portbagajul are un volum mediocru și o margine de
încărcare înaltă.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2014–2020
Caroserie: crossover cu 5 uși
Dimensiuni exterioare
L × l × h (mm) 4157 × 1729 × 1530
Portbagaj (l): 358–1170
Citește pe autoexpert.ro ➡ Test C4 Cactus! 💡
Citroen C4 Cactus – Versiuni cu probleme
Motor
1.2 PureTech 80:
• Martor motor aprins -> catalizator (<mar. 2015) sau senzor temperatură aer admisie (<nov. 2014)
1.2 PureTech 110:
• Martor motor aprins (<apr. 2015) -> bobinele de inducție
• Pierdere de putere (<sep. 2015) -> pompa de înaltă presiune
1.6 HDI:
• Martor motor aprins -> probleme la EGR sau turbo
• Pierdere de putere -> conducta de motorină de joasă presiune
1.6 BlueHDI:
• Imposibil de alimentat rezervorul de AdBlue (feb.–aug. 2010) -> de schimbat rezervorul
• Mesaj „antipollution“ -> filtru de particule sau rezervorul de AdBlue
• Pierdere de putere (<sep. 2014) -> senzor temperatură gaze eșapament
Transmisie manuală
• Pierdere de ulei la 1.2 PureTech 82 (<dec. 2014) -> de schimbat kitul ambreiajului
• Tracțiune slabă la 1.2 PureTech 110 (<feb. 2016) -> de schimbat kitul ambreiajului
Transmisie robotizată ETG6
• Schimbarea dificilă a treptelor -> de verificat cablul de masă (-) al cutiei
• Nu schimbă vitezele -> maneta schimbătorului sau sistemul de acționare a ambreiajului
Habitaclu
• Probleme cu navigația -> de actualizat hărțile sau de schimbat unitatea (ecran stins)
➡ Configurează-ți aici un Citroen! 💡
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.2 Puretech 82 | 06/14–05/20 | 82 | 167 (172) | 12,9 (15,0) | 4,6 (4,3) | • • | Plăcut și suficient de puternic pentru oraș, acest motor e cam slab pentru călătoriile lungi. | |
1.2 Puretech 110 | 06/14–05/20 | 110 | 188 | 9,7 | 4,7 | • • • • | Un motor evident mai vioi, datorită turbocompresorului. De aceea, se comportă bine și la depășiri. | |
1.6 e-HDI 92 ETG6 | 06/14–10/15 | 92 | 182 | 11,4 | 3,5 | • • • | Păcat de cutia automată lentă, pentru că, altfel, motorul ăsta e suplu și economic. | |
1.6 BlueHDI 100 | 06/14–05/20 | 100 | 184 | 10,6 | 3,6 (3,4) | • • • • | Economic și puternic, acesta e motorul pe care ți-l dorești dacă mergi la drum întins. |