Second hand – Ford Focus Mk3

Second Hand Ford Focus Mk3 AutoExpert.ro

A împânzit site-urile de vehicule second, dar e bun de ceva Ford Focus? Are tot ce-i trebuie ca să te deturneze de la Golf, Astra & Co.?

 

În afară de poziția bună de condus, pe care o găsești ușor, prima impresie de la volan nu e cea mai plăcută. Suprafața vitrată mică creează impresia de spațiu redus, fapt întărit și de aspectul masiv al planșei de bord. În plus, liniile complexe ale designului vin cu butoane plasate neintuitiv pe bord. Toate astea însă dispar când pleci cu mașina de pe loc.

 

Direcția răspunde prompt și creează o senzație de incisivitate, ruliul este aproape inexistent, maneta schimbătorului manual alunecă ușor între trepte, iar frânele mușcă eficient din asfalt. Cu acest Focus, Ford a reușit să aducă la un consens sportivitatea și confortul. Dincolo de stilul ciudat și de materialele de calitate amestecată, viața la interior este cu adevărat bună.

Second Hand Ford Focus Mk3 AutoExpert.ro
Dotările sunt complete, iar spațiul, apreciabil. Bancheta este comodă, dar doar pentru două persoane, iar portbagajul e suficient de încăpător. Doar la viteză mică se simte puțin fermitatea suspensiei, dar, pe măsură ce crești ritmul, aceasta filtrează corect denivelările. Atunci însă își va face apariția o altă problemă, zgomotul rulării. Acesta trădează o antifonare nu tocmai perfectă.

 

Date tehnice

Ani de fabricație: 2011–2018
Caroserie: hatch, sedan, break
Dimensiuni și mase hatch – L × l × h (mm): 4362 × 1823 × 1484
Volum portbagaj (l): 363–1148
Masă (kg): de la 1276
Volum rezervor (l): 53

Probleme cunoscute

 

Tuturor versiunilor fabricate până în aprilie 2011 li se poate descărca bateria la staționările mai lungi, problemă rezolvată prin rescrierea softului. Motorul de 1,6 l (105 și 125 CP), din aceeași perioadă, poate avea probleme cu pompa de benzină, care poate continua să funcționeze și după luarea contactului.

Second Hand Ford Focus Mk3 AutoExpert.ro

TDCI-urile pot țăcăni în funcționare, pot avea întreruperi, pot să nu pornească sau să se oprească, cazuri în care trebuie verificate injectoarele și curățate sau schimbate. Martorul-motor aprins necesită ștergerea erorii din soft. Versiunea diesel de 95 CP poate pierde lichid de răcire. Pedala de ambreiaj poate rămâne la podea, caz în care trebuie schimbat cilindrul receptor. Jantele se pot desprinde în mers la exemplarele din 2013, caz în care trebuie schimbate prezoanele.

Date tehnice și recomandări

MotorPerioadă producțiePutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Accel. 0–100 km/h (s) Consum mediu
(l/100 km)RecomandareDetalii
1.6 TI-VCT11/11–01/188517214,96• • Decent, dar nu și plăcut
1.0 EcoBoost 100 03/12–01/1810018512,54,8• • •Plăcut pentru un trei-cilindri
1.0 EcoBoost 12503/12–01/1812519311,35• • • • Agreabil, cu un consum decent. Păcat de cutia cu rapoarte lungi
1.6 105–12511/11–01/18105/125182/19312,3/11,75,9/6,3• • •Versiunea de 125 CP vine doar cu transmisia PowerShift.
1.6 EcoBoost 150–18211/11–01/18150/182210/2228,6/7,96• • • •Performant pe hârtie, dar fără senzații ieșite din comun
2.0 ST06/12–01/182502486,57,2• • • • •Un motor puternic, care face onoare reglajelor mașinii
1.6 TDCI 9511/11–07/159518012,54,2• •Bun pentru o rulare relaxată
1.6 TDCI 105–11511/11–07/15105/115 187/19311,8/10,84,2• • •Mai plăcut la condus, chiar la nivelul celor de 2,0 l diesel
2.0 TDCI 14011/11–11/141402078,95 (5,3)• • • •Foarte bine adaptat compactei
2.0 TDCI 16311/11–11/141632188,65 (5,3)• • • •Și puternic, și suplu, și economic

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top