Nu iese în evidență în trafic, dar merită luat în considerare pentru fiabilitatea remarcabilă, pentru habitabilitate și pentru ținuta de drum: Hyundai i30 Mk1.
Conducere
Am apreciat manevrabilitatea și agilitatea coreeanului în oraș, iar la drum întins stabilitatea pe traiectorie este, de asemenea, bună: ruliu mic pe viraje și fără corecturi din direcție în linie dreaptă. Totuși, distanțele de oprire sunt cam lungi pentru o compactă. Maneta schimbătorului se manevrează precis, dar e un pic cam rigidă. Nici sistemul de direcție nu impresionează, oferind șoferului un feedback slab.
Interior
Spațiul interior este bun, iar în portbagaj încap toate bagajele pentru vacanță: Hyundai i30 Mk1 este un hatch excelent pentru familii! Atâta timp cât nu te deranjează scaunele și bancheta tari, tunelul central proeminent și o suspensie care amortizează imperfect la viteze mici. Materialele sunt bune, mai ales dacă le raportăm la preț, dar asamblările sunt inconstante, iar zgomotele trenului de rulare cam mari.
Ani de fabricație: 2007-2012
Caroserie:hatch și break cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L/l/h (mm): 4245/1775/1480
Portbagaj (l): 340-1250
Versiunile cu probleme
1.4
• Mașina nu pornește cu sistemul Stop/Start activ (2009-2010)-> resoftare (a afectat 617 exemplare)
• Bateria se descarcă (<mai 2008)-> rescrierea softului servodirecției electrice
1.6 CRDI
• Lipsă de putere (<iul. 2007)-> colierele de la turbocompresor sau intercooler nu etanșează corect
• Lipsă de putere, martor motor aprins -> turbocompresor cu probleme
2.0 CRDI
• Motorul funcționează neregulat între 1.500 și 2.000 rpm -> rescriere soft EGR
• Pierdere de putere -> supapa EGR
➡ Citește aici testul cu i30 model 2017! 💡
Caroserie
• Zgomote înfundate de la trenul de rulare față (<aug. 2009) -> de schimbat bucșele amortizoarelor
• Zgomote de la trenul de rulare față și spate (<mai 2010) -> au fost schimbate amortizoarele a 4.331 unități la rechemare în service
• Zgomote de la coloana de direcție -> cuplajul elastic trebuie schimbat
Habitaclu
• Deformarea podelei portbagajului la versiunea break -> de schimbat podeaua
• Blocarea ușilor de la distanță imposibilă (<dec. 2009) -> senzorul care confirmă prezența cheii
• Vopseaua de pe volanul din piele se ia (<mar. 2010) -> de revopsit sau înlocuit pielea de pe volan
Detalii tehnice și recomandări | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | Perioada producției | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0-100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
1.4 | 09/07-08/12 | 109 | 187 | 12,6 | 6,1 | • • | Un motor lent la turații joase, cu reprize slabe, în ciuda puterii mari. |
1.6 CRDI 90 | 09/07-08/12 | 90 | 172 | 14,9 | 4,5 | • • • | Nu este foarte silențios, dar este extrem de plăcut în funcționare. |
1.6 CRDI 115 | 09/07-08/12 | 116 | 192 | 11,6 | 4,7 | • • • • | Suplu în oraș, cu reprize viguroase... cea mai bună variantă pentru i30. |
2.0 CRDI 140 | 01/08-08/12 | 140 | 205 | 10,3 | 5,5 | • • • | Diferența de prestații pe șosea față de 1.6 CRDI 115 nu este foarte mare. |
Costurile pieselor(lei*) | |
---|---|
Alegerea noastră:1.6 CRDI 116 CP | |
Filtru polen | 14 |
Filtru ulei | 13 |
Kit ambreiaj | 600 |
Kit lanț distribuție | 810 |
Plăcuțe frână față | 61 |
Plăcuțe frână spate | 50 |
Disc frână față | 106 |
Disc frână spate | 80 |
Amortizor față | 162 |
Amortizor spate | 97 |
Total | 1.993 |
* prețurile sunt cele mai mici pe care le-am găsit |
- Habitabilitate excelentă
- Motoare diesel reușite
- Ținută de drum fără probleme
- Dotări cuprinzătoare
- Fiabilitate dovedită
- Frâne mediocre
- Interior tern
- Insonorizare slabă
- Direcție fadă