Second Hand

Second hand – Kia XCeed

Mare păcat că strategia compeniei coreene va elimina vehiculele convenționale, în favoarea celor electrice, și XCeed va dispărea!

O familie cu atât de mulți membri nu mai există în clasa compactă. De la hatch la break, de la shooting brake la crossover, ai de toate în gama Ceed. Poate, cel mai atractiv dintre ele, ținând cont de tendințele clientelei, este crossoverul, XCeed. Singurele elemente comune cu fratele hatch sunt ușile din față. Cea mai bună parte este că marea majoritate a exemplarelor de ocazie beneficiază încă de garanția de 7 ani sau 150.000 km, deci, teoretic, ești ferit de griji încă cel puțin 2 ani. Garda la sol, de 18,4 cm, îl face potrivit pentru bordurile înalte din orașe.

Interior

Spațiul interior este mare, iar poziția pe scaune și ergonomia sunt impecabile. Și materialele sunt mai atent alese decât la majoritatea rivalilor din segmentul C (cu excepția plasticului piano black). Suspensia este corect reglată, reușind să reducă decent ruliul, în pofida gărzii mari la sol, totodată favorizând confortul. După 2020, versiunile diesel au primit un mic ajutor electric (mild hybrid la 48 V). La începutul anului 2022, lui XCeed i-a fost aplicată o ușoară restilizare. Per total sunt puține reproșuri care-i pot fi aduse coreeanului, care propune inclusiv o gamă de motoare completă, formată din dieseluri, benzinare cu trei și patru cilindri și un PHEV.

Date tehnice

Ani de fabricație: 2019–
Caroserie: crossover
Dimensiuni și mase:
L × l × h (mm): 4395 × 1826 × 1483
Volum portbagaj (l): 291 (PHEV)–426
Masă (kg): de la 1347
Volum rezervor (l): 50

Probleme cunoscute

Fiind un model relativ recent, XCeed nu are un istoric relevant legat de problemele de fiabilitate. Totuși, modelul a avut două rechemări în service. La anumite exemplare din 2018–2020, filtrul din pompa de frână putea avea probleme, cauzând scăderea presiunii în sistem și a eficienței frânării (codul rechemării 221048). Apoi, anumite exemplare din perioada 10 nov. 2021 – 2 feb. 2022 au avut probleme cu pretensionarea centurilor de siguranță (codul rechemării 220S14). În rest, XCeed a ieșit fruntaș în toate sondajele la care au răspuns posesorii de automobile. De exemplu, în 2022 site-ul carbuyer.co.uk a realizat un sondaj al satisfacției posesorilor, în care XCeed a ieșit pe primul loc din 75 de modele. Alte șase modele Kia au completat topul 20.

➡ Configurează aici un XCeed cu facelift! 💡

Detalii tehnice și recomandări

MotorPerioadă producțiePutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Accel. 0–100 km/h (s) Consum mediu (l/100 km) RecomandareDetalii
1.0 T-GDI09/19–12018611,35,4• • •Bun un pentru un trei-cilindri, dar nu în ton cu caracterul mașinii
1.4 T-GDI09/19–03/211402009,46,0• • • • •Compromis excelent între vigoare și consum redus
1.5 T-GDI03/21–1602089,05,7• • • • •Chiar mai rafinat decât 1.4 T-GDI, dar și mai scump, fiind mai nou
1.6 T-GDI09/19–2042207,7/7,56,7/6,5• • • •Performant, charismatic, dar deloc economic
1.6 CRDI 11509/19–09/2011519011,44,1• • • • •Același cuplu ca dieselul de 136 CP, la preț mai mic
1.6 CRDI 13609/19–11/23136196/19810,6/10,14,3/4,4• • • • Poate fi combinat și cu transmisie DCT. Puternic și economic
PHEV02/20–14116011,01,2• • • •Sistemul de la Niro este foarte rafinat și parcurge peste 50 km fără emisii, în oraș.

 

 

 

 

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Eurial Invest livrează peste 550 de mașini către Grupul Cris-Tim

Eurial Invest, dealer oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel își consolidează divizia de B2B semnând un parteneriat de…

1 minut în urmă

Mercedes-Benz extinde Clasa V cu Marco Polo HORIZON

Mercedes-Benz încheie anul aniversar în care a sărbătorit 10 ani de la lansarea primei Clase V adăugând o nouă varintă…

5 ore în urmă

Schimbare de lider la ACEA: Ola Källenius îl înlocuiește pe Luca de Meo

Consiliul de administrație al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a decis ca Ola Källenius, președinte al consiliului de administrație…

6 ore în urmă

(A) Loterie națională vs. jocuri de noroc private

Hai să fim sinceri, cine n-a visat măcar o dată să dea lovitura vieții dintr-un bilet de loterie sau să…

17 ore în urmă

(A) De ce să eviți împrumuturile pentru jocuri de noroc?

De ce să eviți împrumuturile pentru jocuri de noroc?. Hai să vorbim direct, ca între prieteni. Ai avut vreodată senzația…

17 ore în urmă

(A) Psihologia jocurilor de noroc: cum să rămâi stăpân pe emoții

Jocurile de noroc sunt fun, dar vin și cu niște chestii mai tricky. Poți să te simți ca regele lumii…

17 ore în urmă