Mare păcat că strategia compeniei coreene va elimina vehiculele convenționale, în favoarea celor electrice, și XCeed va dispărea!
O familie cu atât de mulți membri nu mai există în clasa compactă. De la hatch la break, de la shooting brake la crossover, ai de toate în gama Ceed. Poate, cel mai atractiv dintre ele, ținând cont de tendințele clientelei, este crossoverul, XCeed. Singurele elemente comune cu fratele hatch sunt ușile din față. Cea mai bună parte este că marea majoritate a exemplarelor de ocazie beneficiază încă de garanția de 7 ani sau 150.000 km, deci, teoretic, ești ferit de griji încă cel puțin 2 ani. Garda la sol, de 18,4 cm, îl face potrivit pentru bordurile înalte din orașe.
Spațiul interior este mare, iar poziția pe scaune și ergonomia sunt impecabile. Și materialele sunt mai atent alese decât la majoritatea rivalilor din segmentul C (cu excepția plasticului piano black). Suspensia este corect reglată, reușind să reducă decent ruliul, în pofida gărzii mari la sol, totodată favorizând confortul. După 2020, versiunile diesel au primit un mic ajutor electric (mild hybrid la 48 V). La începutul anului 2022, lui XCeed i-a fost aplicată o ușoară restilizare. Per total sunt puține reproșuri care-i pot fi aduse coreeanului, care propune inclusiv o gamă de motoare completă, formată din dieseluri, benzinare cu trei și patru cilindri și un PHEV.
Ani de fabricație: 2019–
Caroserie: crossover
Dimensiuni și mase:
L × l × h (mm): 4395 × 1826 × 1483
Volum portbagaj (l): 291 (PHEV)–426
Masă (kg): de la 1347
Volum rezervor (l): 50
Fiind un model relativ recent, XCeed nu are un istoric relevant legat de problemele de fiabilitate. Totuși, modelul a avut două rechemări în service. La anumite exemplare din 2018–2020, filtrul din pompa de frână putea avea probleme, cauzând scăderea presiunii în sistem și a eficienței frânării (codul rechemării 221048). Apoi, anumite exemplare din perioada 10 nov. 2021 – 2 feb. 2022 au avut probleme cu pretensionarea centurilor de siguranță (codul rechemării 220S14). În rest, XCeed a ieșit fruntaș în toate sondajele la care au răspuns posesorii de automobile. De exemplu, în 2022 site-ul carbuyer.co.uk a realizat un sondaj al satisfacției posesorilor, în care XCeed a ieșit pe primul loc din 75 de modele. Alte șase modele Kia au completat topul 20.
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.0 T-GDI | 09/19– | 120 | 186 | 11,3 | 5,4 | • • • | Bun un pentru un trei-cilindri, dar nu în ton cu caracterul mașinii | |
1.4 T-GDI | 09/19–03/21 | 140 | 200 | 9,4 | 6,0 | • • • • • | Compromis excelent între vigoare și consum redus | |
1.5 T-GDI | 03/21– | 160 | 208 | 9,0 | 5,7 | • • • • • | Chiar mai rafinat decât 1.4 T-GDI, dar și mai scump, fiind mai nou | |
1.6 T-GDI | 09/19– | 204 | 220 | 7,7/7,5 | 6,7/6,5 | • • • • | Performant, charismatic, dar deloc economic | |
1.6 CRDI 115 | 09/19–09/20 | 115 | 190 | 11,4 | 4,1 | • • • • • | Același cuplu ca dieselul de 136 CP, la preț mai mic | |
1.6 CRDI 136 | 09/19–11/23 | 136 | 196/198 | 10,6/10,1 | 4,3/4,4 | • • • • | Poate fi combinat și cu transmisie DCT. Puternic și economic | |
PHEV | 02/20– | 141 | 160 | 11,0 | 1,2 | • • • • | Sistemul de la Niro este foarte rafinat și parcurge peste 50 km fără emisii, în oraș. |
Eurial Invest, dealer oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel își consolidează divizia de B2B semnând un parteneriat de…
Mercedes-Benz încheie anul aniversar în care a sărbătorit 10 ani de la lansarea primei Clase V adăugând o nouă varintă…
Consiliul de administrație al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a decis ca Ola Källenius, președinte al consiliului de administrație…
Hai să fim sinceri, cine n-a visat măcar o dată să dea lovitura vieții dintr-un bilet de loterie sau să…
De ce să eviți împrumuturile pentru jocuri de noroc?. Hai să vorbim direct, ca între prieteni. Ai avut vreodată senzația…
Jocurile de noroc sunt fun, dar vin și cu niște chestii mai tricky. Poți să te simți ca regele lumii…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment