Poate că exagerez un pic numindu-l pe GLK ”Mini G-Klasse”, dar forma pătrățoasă, starea de bine a pasagerilor și sistemul de tracțiune integrală amintesc de marele off-roader.
Conducere
Raportat la concurenții săi cu linii curbe și design rafinat, GLK pare un băiat rău. Și nu numai la exterior. Planșa de bord este simplă, pătrățoasă, fără brizbizuri și finețe. E drept, finisajele sunt excelente, dar nu te simți ca într-un crossover premium, ci mai degrabă ca într-un off-roader de lux. Senzația este accentuată de lipsa comportamentului dinamic. Direcția e axată pe confort, iar ruliul se simte din cauza suspensiei moi. Îi place mai mult autostrada decât Transfăgărășanul. Transmisia automată schimbă relaxat, deci nici vorbă de sportivitate. Însă tracțiunea integrală este excelentă atât pe șosea, cât și în off-road.
Interior
Geamurile laterale scunde și parbrizul vertical lasă o ușoară impresie de spațiu limitat. Totuși, interiorul este mai mare decât la Clasa C, din care provine. Portbagajul nu atrage nici prin volumul de 450 l, nici prin marginea de încărcare înaltă, care te obligă să ridici mult bagajele. Însă, cu siguranță, neamțul este confortabil, pentru că suspensia este moale, iar anvelopele cu talon mare amplifică senzația premium. Și cele mai cariate șosele sunt abordate fără emoții. Asamblările și materialele din habitaclu sunt demne de renumele mărcii. La fel, și insonorizarea excelentă, care reduce zgomotele provenite de la șosea și motor.
Ani de fabricație: 2008–2015
Caroserie:SUV cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L × l × h (mm): 4536 × 1840 × 1669
Portbagaj (l): 450/1150
➡ Configurează-ți un Mercedes aici! 💡
Versiuni cu probleme
200/220/250 CDI:
• Motorul nu merge rotund, martor motor aprins -> injectoarele Delphi
• Fluierat la ralanti (< feb. 2010) -> pompa de înaltă presiune
• Aprinderea martorului de diagnosticare -> supapa EGR
• Pierdere de lichid de răcire -> tubulatura radiatorului neetanșă (< iul. 2010) sau pompa de apă (< aug. 2011)
• Lipsă de putere (<aug. 2011) -> senzor presiune gaze evacuare
• Pornire dificilă -> electromotorul sau senzorul de impulsuri al arborelui cotit
• Zgomot la motor după pornire -> întinzătorul și/sau lanțul de distribuție 320/350 CDI:
• Zgomot la motor după pornire -> lanțul de distribuție sau cuzineții fusurilor paliere ale vilbrochenului
• Pierdere de putere -> galeria de evacuare sau turbo
• Martor baterie aprins (< iun. 2010) -> alternator distrus din cauza scurgerii de ulei de la motor
Transmisie
• Schimbarea treptelor dificilă la 7G-Tronic -> unitatea de comandă sau ambreiajul multidisc
• Accelerare anormală la 220 CDI -> kit ambreiaj sau volantă
Caroserie
• Vibrații la bracare -> conductele servodirecției
• Zgomote de la puntea față -> amortizoarele sau tiranții hidraulici
• Vibrații ușoare pe față la versiunile 4×4 -> rulmenții
Detalii tehnice și recomandări | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | Perioada producției | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0-100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
1.4 | 09/07-08/12 | 109 | 187 | 12,6 | 6,1 | • • | Un motor lent la turații joase, cu reprize slabe, în ciuda puterii mari. |
1.6 CRDI 90 | 09/07-08/12 | 90 | 172 | 14,9 | 4,5 | • • • | Nu este foarte silențios, dar este extrem de plăcut în funcționare. |
1.6 CRDI 115 | 09/07-08/12 | 116 | 192 | 11,6 | 4,7 | • • • • | Suplu în oraș, cu reprize viguroase... cea mai bună variantă pentru i30. |
2.0 CRDI 140 | 01/08-08/12 | 140 | 205 | 10,3 | 5,5 | • • • | Diferența de prestații pe șosea față de 1.6 CRDI 115 nu este foarte mare. |
➡ Citește testul cu GLK, pe care l-am făcut în 2013! 💡
Costuri piese (lei*) | |
---|---|
Alegerea noastră: | 220 CDI 170 AT |
Filtru polen | 74 |
Filtru ulei | 23 |
Kit ambreiaj | – |
Kit distribuție | – |
Plăcuțe frână față | 193 |
Plăcuțe frână spate | 106 |
Disc frână față | 237 |
Disc frână spate | 152 |
Amortizor față | 516 |
Amortizor spate | 377 |
Total | 1678 |
- Motoare bune
- Bine finisat
- Confortabil
- Aspect dur
- Ruliu evident pe viraje
- Direcție vagă
- Portbagaj mic