Second hand – Nissan Qashqai Mk1 – Succesul obținut de Qashqai se bazează pe trei capacități incontestabile: se conduce ușor în oraș, suportă escapade pe macadam și asigură confort întregii familii.
Conducere
Un aventurier compact care nu duce lipsă de calități: garda la sol generoasă, poziția înaltă la volan, și vizibilitatea frontală excelentă sunt doar câteva. Și mai avem: ținuta de drum, direcția precisă și frânele puternice impresionează. Totuși, motoarele nu sunt cele mai dinamice din segment, suspensia față moale produce ruliu pe viraje, iar direcția nu oferă un feedback prea bun. Cât despre aventură – tracțiunea integrală nepermanentă All-Mode asigură o aderență bună, mai ales că beneficiază inclusiv de diferențial blocabil central, care distribuie cuplul 50/50% pe punți.
Habitabilitate
Dacă nu au pretenții exagerate de spațiu, pasagerii vor fi mulțumiți de habitaclul lui Qashqai. Chiar și volumul portbagajului este bun, raportat la gabaritul mașinii. Există, totodată și o versiune mai lungă cu 20 cm, numită Qashqai+2, care permite transportul a încă doi călători pe scaunele suplimentare din portbagaj, și care oferă banchetă glisantă. Avem și câteva obiecții: numărul de spații de depozitare este limitat, iar insonorizarea habitaclului se dovedește slabă. De cealaltă parte, suspensia moale absoarbe bine denivelările. Privitor la finisare, plasticele sunt tari, iar materialele sunt, în general, slabe calitativ, dar asamblările sunt foarte solide.
Date tehnice: Ani de fabricație: 2007-2014/Caroserie: SUV cu 5 ușiDimensiuni exterioare:L/l/h (mm): 4.330/1.783/1.606Portbagaj (l): 410-1.513
Second hand – Nissan Qashqai Mk1
Versiunile cu probleme
1.6
• Dificultăți la pornire -> electromotorul
• Zgomote și vibrații (nov.2006-nov.2007)-> suporții cutiei de viteze
2.0
• Ventilatorul nu se oprește și descarcă bateria (<apr. 2008)-> releul
1.5 dCi
• Calare a motorului din cauza uzurii cuzineților bielelor (2007)-> de schimbat mecanismul motor
• Ezitări la 2.500 rpm (<nov.2017)-> resoftare
• Zgomote la motor cu riscul de decalare a distribuției (sept. 2009-ian.2011)-> Realinierea pompei de înaltă presiune + kit de distribuție în cazul curelei uzate
• Zgomote și vibrații la bord (<ian. 2009) -> filtrul de motorină sau suportul lui
• Pierdere de putere (mai 2012-apr.2013) -> galeria de admisie sau turbo
1.5 dCi/2.0 dCi
• Ezitări la 2.500 rpm -> supapă EGR îmbâcsită, traseu aer sau motorină cu depuneri
2.0 dCi
• Pierdere de putere (mai 2008-aug. 2008) -> resoftare
• Martor FAP aprins (<aug. 2008 și aug. 2010-ian. 2012) -> resoftare
• Pierdere de putere (mai 2008-aug. 2008) -> resoftare
• Pierdere de putere la turații mari (<ian. 2013) -> resoftare sau schimbarea cuzineților bielelor
Transmisie
• Martor motor aprins la 2.0 CVT (<mar. 2009) -> supapa de control a CVT
• Zgomote și vibrații la cutia CVT (<ian. 2013) -> de schimbat cutia
Detalii tehnice și recomandări
Motor |
Perioada producției |
Putere max.(CP) |
Viteză max. (km/h) |
Acc. 0-100 km/h (s) |
Consum mediu |
Recomandare |
Detalii |
1.6 4×2 |
mar.07-sep.14 |
115/117 |
178 |
11,8 |
6,6 |
∞ ∞ |
Un motor corect, dar fără pretenții. |
2.0 4×2 |
mar.07-iul.13 |
140 |
195 |
10,1 |
7,8 |
∞ ∞ ∞ |
În practică, se dovedește prea puțin economic. Performanțe slabe la versiunea lungă. |
2.0 4×4 |
mar.07-iul.13 |
140 |
193 |
10,6 |
8,2 |
∞ ∞ ∞ |
Consumă cam mult, dar oferă performanțe foarte bune pe suprafețe alunecoase. |
1.5 dCi 4×2 |
mar.07-sep.14 |
140/110 |
176 |
12,5 |
5,2 |
∞ ∞ ∞ |
Un motor bun, de origine Renault, căruia însă îi lipsește rafinamentul la turații joase. |
1.6 dCi 4×2/4×4 |
nov.2011-sep. 2014 |
130 |
189 |
10,9/11,6 |
4,7/5,3 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Cel mai potrivit motor, cu performanțe asemănătoare cu cele ale dieselului de 2 litri. |
2.0 dCi 4×2/4×4 |
mar.2017-aug.2011 (sep.2014) |
150 |
194/193 |
10,5/10,9 |
6,4/6,7 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Cuplu mare la turații scăzute, accelerații rapide și rafinament. |
Costurile pieselor (lei*) pentru varianta Nissan Qashqai. 1.5 dCi 105 CP
Filtru polen |
10 |
Filtru ulei |
9 |
Kit ambreiaj |
508 |
Kit distribuție |
130 |
Plăcuțe frână față |
58 |
Plăcuțe frână spate |
43 |
Disc frână față |
98 |
Disc frână spate |
67 |
Amortizor față |
137 |
Amortizor spate |
97 |
Total |
1.157 |