Second hand – Opel Mokka/Mokka X

Second hand - Opel Mokka/Mokka X

Second hand – Opel Mokka/Mokka X – Sosit cu întârziere pe piața SUV-urilor, Mokka a mizat pe aspectul robust și agresiv. Totuși, nu încurajează prea mult plăcerea de a conduce.

Conducere

Haina nu-l face pe om: în afară de proporțiile musculoase care creează un aspect dinamic, Mokka nu are nimic dintr-un SUV sportiv. Comportamentul relaxat pe șosea nu poate fi criticat dur, dar neamțul nu oferă senzații la volan. Toate motorizările sunt decente și oferă performanțe acceptabile. În ciuda caroseriei compacte, rularea în oraș nu este prea plăcută, din cauza suprafeței vitrate mici. Senzorii de parcare și camera video sunt, deci, bineveniți. Șoferul este înconjurat de butoane la Mokka, fapt care cere obișnuință, dar situația a fost ameliorată la Mokka X. Nota bene: germanul poate fi comandat și cu tracțiune integrală. 

Habitabilitate

Având un gabarit apropiat de cel al primei generații a lui Qashqai, Mokka oferă doar o habitabilitate medie. Lățimea interioară și spațiul la genunchi nu sunt strălucite, mai ales în spate. Portbagajul are un volum de 356 litri, în media clasei. Pasagerii primesc, însă, suficiente spații de depozitare practice și ușor de accesat. În plus, lista extinsă de dotări face viața la bord mai ușoară. Cât despre suspensie, nu putem spune că Mokka este inconfortabilă, dar nu i-ar strica un plus de suplețe.

În sfârșit, plasticele din habitaclu au o calitate medie și sunt îmbinate fără o grijă exagerată. Drept rezultat, zgomotele parazite care apar în timp ar putea deranja. Opel a rezolvat problema la Mokka X. 

 

 

 

 

Date tehnice  Opel Mokka/Mokka X

Ani de fabricație: 2013-azi

Caroserie: SUV cu 5 uși

Dimensiuni exterioare:

L/l/h (mm): 4.275/1.802/1.658

Portbagaj (l): 356-1.372

Versiunile cu probleme – Opel Mokka/Mokka X

Toate motoarele

Sistemul Stop&Start nu funcționează (2013-2015) -> resoftare

1.4 Turbo

Zgomote metalice la pornirea la cald (2013-2014)-> volanta

Pierdere lichid răcire (pe versiunile cu GPL, 2014) -> înlocuirea furtunurilor

Zgomot la motor (până la seria 19FN9273)-> de înlocuit simeringul de etanșare a vilbrochenului

1.7 CDTI

Pierdere de putere (2013-2015) -> valva de aspirație

Transmisie

Cutia rămâne blocată în treapta a 4-a (2013-2014) -> furca ambreiajului trebuie reglată

Vibrații când marșarierul este cuplat -> probleme cu știftul tijei de marșarier

Treptele 1 și 2 pot sări la accelerare pe 1.6 benzină) -> timoneria trebuie schimbată

Zgomot de la cutie în accelerare(4×4) -> repoziționarea protecției în raport cu cardanul

Mesaj ”transmisie integrală dezactivată” (4×4) -> probleme de soft (resoftare)

Greu de cuplat prima treaptă (2013-2014) -> cablul timoneriei trebuie schimbat

Caroserie

Consumul afișat este inferior celui real (2013) -> resoftare

Probleme de funcționare a fazei lungi (2013) -> resoftare

Climatizarea nu răcește suficient (2013-2015) -> compresorul

Miros de ambreiaj în habitaclu -> se montează un filtru cu carbon activ

Blocare sistem antifurt direcție (2014-2015) -> butucul contactului

 

Detalii tehnice și recomandări 

Motor

Perioada producției

Putere max.(CP)

Viteză max. (km/h)

Acc. 0-100 km/h (s)

Consum mediu
(l/100 km)

Recomandare

Detalii

1.6 115 4×2

01/13-07/16

115

170

12,5

6,7

∞ ∞

Un entry-level fără performanțe notabile.

1.4 Turbo 140 4×2

04/13-azi

140

196

9,9

6 (6,8)

∞ ∞ ∞ ∞

Un pic timid la turații scăzute, recuperează prin accelerații viguroase la regimuri medii.

1.4 Turbo 140 4×4

01/13-azi

140

186

9,9

6,4

∞ ∞ ∞ ∞

Consumul este mai mare, dar tracțiunea integrală adaugă siguranță.

1.6 CDTI 110 4×2

05/15-azi

110

181

11,9

3,9

∞ ∞ ∞

Cuplu și putere bune, dar se luptă cu greutatea mașinii la turații scăzute.

1.7 CDTI 130 4×2/4×4

01/13-12/14

130

193/185

9,6/9,4

4,5(5,3)/4,9

∞ ∞ ∞

Vibrațiile și zgomotele la regimuri scăzute pot fi inconfortabile. Totuși, performanțele sunt corecte.

1.6 CDTI 136 4×2/4×4

01/15-azi

136

190/187

9,9/10,3

4,1(4,9)/4,5

∞ ∞ ∞ ∞

Plăcut, discret și rafinat, capabil de accelerații viguroase.

Costurile pieselor(lei*)

1.7 CDTI 130 CP
Filtru polen12
Filtru ulei14
Kit ambreiaj861
Kit distribuție234
Plăcuțe frână față69
Plăcuțe frână spate52
Disc frână față304
Disc frână spate75
Amortizor față379
Amortizor spate258
Total2.258

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top