Zafira Tourer iubește familiile numeroase și le oferă spațiu din belșug. Doar șoferul s-ar putea plictisi un pic.
Conducere
Plăcerea de a conduce nu este marele atu al Zafirei Tourer. Nici ergonomia, cu atâtea butoane pe bord fiind greu să „înveți“ comenzile versiunii de dinaintea faceliftului din 2016. Trebuie să te obișnuiești și cu cei 19 cm în plus în lungime față de Zafira 2, mai ales la parcările laterale. Cât despre cele 1730 kg ale versiunii diesel de top, e nevoie de multe resurse pentru a le mișca. Deci, nu te aștepta la o mașină incisivă sau dinamică.
Interior
Dincolo de insonorizarea perfectibilă și de suspensia ușor cam tare, mașina asta este perfectă pentru familii. Spațiul interior e mare, iar pasagerii stau comod, cu excepția celui de pe locul central din rândul doi. Modularitatea este excelentă – scaunele se pliază în podea, iar spătarul celui din mijlocul rândului doi poate fi rabatat, transformându-se într-o cotieră dublă pentru locurile laterale. Portbagajul uriaș devine infim când se folosesc cele șapte locuri.
Ani de fabricație: 2011–2019
Caroserie: van cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L × l × h (mm): 4666 × 1884 × 1690
Portbagaj (l): 152–710/1860
➡ Test cu actuala generație Zafira 💡
Second hand Opel Zafira Tourer – versiuni cu probleme
1.6 CDTI
• Miros de gaze de eșapament (<feb. 2015) -> galeria de evacuare
2.0 CDTI
• Pierdere de lichid de răcire la modelele 2011 -> sistem răcire EGR
• Mesaj „presiune scăzută ulei“ la modelele 2012 -> reprogramare ECU
• Aprinderea martorului motor și scăderea puterii la 130 și 160 CP (<dec. 2012) -> reprogramare ECU
• Miros de gaze eșapament (<mai 2013) -> de schimbat colierul dintre turbo și filtrul de particule
• Pierdere de putere (<mai. 2014) -> regenerare forțată EGR
Subansambluri
• Uzarea plăcuțelor spate -> de gresat etrierele și de înlocuit plăcuțele
Transmisie
• Vibrații în poziția D (apr. 2013) -> Reprogramare calculator transmisie
• Treapta a doua „agață“ la versiunile CDTI cu transmisie manuală (< mai 2014) -> pinionul și sincronizatorul treptei a 2-a
• Probleme de cuplare a treptelor la cutia manuală pe 2.0 CDTI (2012–2014) -> kitul de ambreiaj
Habitaclu
• Încălzirea scaunelor nefuncțională la modelele 2011 -> reprogramare ECU
• Tastele numerice ale radioului nefuncționale la modelele 2012-> de înlocuit
• Diverse probleme electrice -> modulul central de comandă de înlocuit
• Probleme cu motorașul ștergătoarelor de parbriz -> de înlocuit motorașul
Motor | Perioadă producție | Putere max. (CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 T 120 | 11/11–09/19 | 120 | 192 | 11,8 | 6,1 | • | Chiar dacă e un motor turbo, cuplul și puterea maxime sunt prea mici pentru greutatea mașinii. |
1.4 T 140 | 11/11–09/19 | 140 | 200 | 10,8 | 6,1 (7) | • • | Cei 20 de cai în plus se simt, dar nu numai la demaraje, ci și la consum. Mai bine, mergi pe diesel. |
2.0 CDTI 110 | 11/11–12/14 | 110 | 183 | 12,5 | 5,1 | • | Cuplul scăzut la turații mici obligă la retrogradări, iar asta poate deveni obositor. |
2.0 CDTI 130 | 11/11–06/14 | 130 | 191 | 11,4 | 5,1 | • • | Poate că 130 CP par suficienți pe hârtie, dar cuplul sub 2000 rpm e tot mic. |
1.6 CDTI 136 | 03/13–09/19 | 136/134 | 186 | 12,7 | 4,1/4,7 | • • • | Iată primul motor care merită luat în calcul! Dar chiar și el trebuie turat pentru a da totul. |
2.0 CDTI 165/170 | 11/11–09/19 | 165/170 | 209/208 | 9,9/9,8 | 5,3 (5,8)/5,2 (6,1) | • • • • | Acesta este propulsorul ideal pentru Zafira Tourer: trage bine și nu „se aruncă“ la buzunar. |
2.0 CDTI 195 | 03/13–12/14 | 195 | 218 | 8,5 | 5,6 | • • • | Acest biturbo este un motor de-a dreptul sportiv, dar nu se justifică pe un monovolum. |
Costul pieselor (lei*) | |
---|---|
Alegerea noastră: 2.0 CDTI 165 CP | |
Filtru polen | 20 |
Filtru ulei | 20 |
Kit ambreiaj | 1785 |
Kit distribuție | 263 |
Plăcuțe frână față | 69 |
Plăcuțe frână spate | 58 |
Disc frână față | 116 |
Disc frână spate | 86 |
Amortizor față | 233 |
Amortizor spate | 187 |
Total | 2906 |