În timp ce mulți adversari mizează pe spațiul interior extins, 207 are alte valori: plăcerea de a conduce și designul șic sunt greu de egalat în segment. Pentru familiștii „cu nerv“ reprezintă o bună alegere!
Conducere
Iată capitolul la care 207 strălucește: poziția de condus este exemplară, tabloul de bord este frumos desenat, comenzile sunt dispuse ergonomic (cu excepția butoanelor mici pentru climatizare). În oraș, trenul de rulare agil și sistemul de direcție precis asigură o experiență plăcută la volan. Iar plăcerea se păstrează și pe șoselele virajate, datorită ruliului scăzut și suspensiei față reglată sportiv. Și puntea spate este bine reglată, mai ferm decât la 206, de aceea ține bine sub control ruliul și crește agilitatea automobilului. Astfel, vă puteți orienta fără probleme la versiuni bine motorizate.
Habitabilitate
Cei 20 cm în plus, raportați la precedentul 206, se simt un pic la spațiul interior. Totuși, chiar și așa, în spate nu se stă prea comod, mai ales dacă aveți peste 1,7 m înălțime. În antiteză cu spațiul pe banchetă, locurile din față sunt foarte aerisite și confortabile. Portbagajul a crescut, de asemenea, cu 30 litri față de 206, de aceea, per total, spațiul nu dezamăgește. Designul este șic și la interior, iar materialele sunt bune, cu excepția versiunii de bază, Urban. La o privire mai atentă, remarcăm asamblările perfectibile care pot produce zgomote pe șoselele denivelate.
Date tehnice / Ani de fabricație: 2006-2014 / Caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși, sedan, break și coupe-cabrio / Dimensiuni exterioare: L/l/h (mm): 4.045/1.748/1.472 / Portbagaj (l): 270-1.195
Versiunile cu probleme
1.4/1.6 VTi
• Martor motor aprins -> catalizator (<dec. 2007) sau senzor temperatură lichid răcire (1.6 VTi, <iul. 2009)
• Pierdere de lichid de răcire (<mar. 2009) -> radiator
1.6 VTi/THP
• Pierdere lichid răcire (<oct. 2012) -> pompa de apă
1.6 THP
• Consum exagerat de ulei și/sau lipsă de putere (<ian. 2011) -> chiulasa
• Lipsă de putere -> întinzător distribuție (<sep. 2010) sau turbo (<ian. 2015)
• Zgomote și ralanti instabil -> culbutori
1.4 HDI/1.6 HDI
• Miros de motorină la 1.4 HDI -> returul sistemului de alimentare (1.4 HDI <apr. 2014) sau pompă de motorină (<apr. 2007)
• Zgomot de la distribuție (<iun. 2014) -> de înlocuit kitul distribuției
1.6 HDI
• Pierdere de putere -> turbo
• Degradarea rapidă a curelei de distribuție -> de schimbat kitul
• Pierderea aditivului pentru filtrul de particule (<mai 2008) -> de înlocuit rezervorul
• Scurgeri pe la injectoare (<mai 2008) -> prindere neetanșă pe conductă
• Funcționare cu sincope pe HDI 112 (<apr. 2013) -> injectoare cu probleme
Transmisie
• Probleme la cutia automată (ian. 2007 – ian. 2011) -> electrovalva
• Distrugerea rulmentului de presiune la cutia manuală cu 5 trepte (ian. 2007 – ian. 2010) -> de schimbat rulmentul
• Cutia manuală cu 5 trepte nu intră în tr. a V-a (<iun. 2008) -> sincronizatorul
• Patinează ambreiajul la transmisia manuală (<dec. 2010) -> de schimbat kitul
Caroserie
• Zgomot față -> bucșă amortizor (<iul. 2017) sau bieletă anticuplu (<aug. 2009)
• Zgomot suport motor dreapta (<apr. 2007) -> de schimbat suportul
• Martor ABS aprins -> computer sau ABS
• Martor ESP aprins -> bloc ESP
• Dereglarea poziției coloanei de direcție (<iun. 2008) -> de înlocuit coloana
• Direcție grea -> motor servo
Costurile pieselor (lei*) 1.6 HDi 90 CP
Filtru polen |
21 |
Filtru ulei |
14 |
Kit ambreiaj |
307 |
Kit distribuție |
221 |
Plăcuțe frână față |
46 |
Saboți frână spate |
114 |
Disc frână față |
53 |
Tambur frână spate |
241 |
Amortizor față |
209 |
Amortizor spate |
179 |
Total |
1.405 |
Detalii tehnice și recomandări
Motor |
Perioada producției |
Putere max. (CP) |
Viteză max. (km/h) |
Acc. 0-100 km/h (s) |
Consum mediu |
Recomandare |
Detalii |
1.4 |
04/06-03/13 |
75 |
167 |
14,4 |
6,3 |
∞ ∞ |
Pentru regim urban este o alegere bună. |
1.4 16v |
04/06-07/09 |
90 |
180 |
12,7 |
6,1 (6,2) |
∞ ∞ |
Mediocru, chiar slab în combinație cu transmi- |
1.4 VTi |
07/07-04/13 |
95 |
185 |
12,1 |
6,3 |
∞ ∞ ∞ |
Puternic și suplu, un bun compromis între dinamică și consum. |
1.6 16v |
04/06-01/07 |
110 |
194 |
10,6 |
7 |
∞ ∞ ∞ |
Din cauza greutății mașinii, nu convinge ca la 206. |
1.6 VTi |
01/07-04/13 |
120 |
192 (195) |
9,6(11,5) |
6,1 (6,7) |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Dezvoltat împreună cu BMW, este suplu, discret și puternic. |
1.6 THP 150/156 |
10/06-04/12 |
150/156 |
210/216 |
8,1/8,0 |
7/6,8 |
∞∞ ∞ ∞ ∞ |
Rapid și puternic, dar nu foarte robust. |
1.6 THP 175 |
10/06-04/10 |
175 |
220 |
7,1 |
7,2 |
∞∞ ∞ ∞ ∞ |
Motorul de pe Mini Cooper S este plin de viață pe 208 RC. |
1.4 HDI |
4/06-06/14 |
70 |
166 |
15,0 |
4,3 |
∞ ∞ |
Economic, dar se luptă cu greutatea mare a mașinii la depășiri. |
1.6 HDI 90/92 |
04/06-06/13 |
90/92 |
182 |
11,5 |
4,7/4,4 |
∞ ∞ ∞ |
Motor suplu, agreabil și suficient de puternic. |
1.6 HDI 110/112 |
10/06-04/13 |
110/112 |
/193 |
/10,6 |
4,8/4,6 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Cam necizelat, |