Echilibrul excelent dintre ținuta de drum și confort oferit de Clio, i-a permis francezului să rămână o lungă perioadă de timp în producție. Renault a profitat de longevitatea modelului și a remediat de-a lungul timpului o bună parte din probleme.
Conducere
Adeseori, în testele cu micuțul francez, jurnaliștii foloseau termenul ”echilibrat”. Este cuvântul care descrie cel mai bine caracterul celei de-a doua generații a lui Clio: poziție de conducere corectă, comenzi bine amplasate și maneta schimbătorului ușor de manevrat, toate l-au transformat pe Clio într-o mașină plăcută, ideală chiar și pentru începători. În oraș, cuplarea marșarierului la parcări este joacă de copil, iar manevrele în spații strâmte sunt simplificate de vizibilitatea excelentă și de dimensiunile compacte. Nici pe drum național, micuțul nu dezamăgește: eficient și cu reacții previzibile, Clio se poate baza și pe un sistem de frânare bine dimensionat, chiar și la versiunile de bază. Singura bilă neagră este sistemul de direcție asistat electric, imprecis și necomunicativ.
Habitabilitate
Spațiul pe banchetă este modest: picioarele stau înghesuite, distanța de la șezut la plafon este mică și nici lățimea interioară nu impresionează. Desigur, lipsa de spațiu nu surprinde pe nimeni, având în vedere dimensiunile exterioare mici. Pe de altă parte, scaunele sunt comode, iar suspensia filtrează bine denivelările. Cu o suprafață vitrată generoasă și un desen plăcut al habitaclului, Clio II reprezintă o evoluție serioasă față de prima generație. O notă bună primește insonorizarea: ameliorată de-a lungul timpului, ajunge să fie cu adevărat bună începând iunie 2011. Calitatea asamblărilor, mediocră la începutul perioadei de producție, a fost ameliorată cu ocazia facelift-ului din 2011, dar plasticele dure au revenit la versiunea Campus (după sep. 2006).
Date tehnice
Ani de fabricație: 1998-2012
Caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși
Dimensiuni exterioare
3 și 5 uși:
L/l/h (cm): 381/164/144
Portbagaj (l): 255-596
Fiabilitate: 2,5 (Clio), 3,5 (Campus)
Versiunile cu probleme
Toate motoarele: Dificultăți la pornire, funcționare neregulată -> Senzor punct mort interior
1.4/1.6 16v: Funcționare neregulată (<2006) -> bobina de inducție
1.4/1.6 16v/1.5 dCi:Martor încărcare baterie aprins (<2005) ->alternatorul sau fulia acestuia
1.5 dCi: scurgeri de ulei la nivelul turbocompresorului -> colierele de strângere
-Zgomote de la motor cauzate de uzarea prematură a cuzineților bielelor (<2007) ->Înlocuirea mecanismului motor
-Martor motor aprins -> Supapa EGR
Pierdere de putere (<2007) -> Injectoare, pompă injecție
Scurgeri ale lichidului de răcire (2010) -> pompă de apă, curea de distribuție și rolă întizătoare (rechemare în service în oct. 2012)
Risc de deteriorare a curelei de distribuție (85 CP, sep.2009-feb.2011) ->înlocuirea curelei sau chiar și a supapelor (dacă s-a rupt)
Pornire dificilă (sep.2009-iun.2010) ->reglarea pompei de injecție și schimbarea furtunului de înaltă presiune
Transmisie
Schimburi dificile la cutia manuală cu 5 trepte (JH3 și JR5) -> realiniarea cutiei
Habitaclu
Probleme cu geamurile electrice față -> blocul de comandă sau mecanismele
- Comportament rutier
- Confort
- Nivel de echipare
- Finisare (2001-2006)
- Portbagaj
- Sistem direcție
- Spațiu pe banchetă
Motor | Productie | Putere | Viteza | Acceleratie | Consum | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 03/98 - 12/10 | 60 | 160 | 15 | 6,2 | 1 | Bun în ora?, slab pe autostrad?. |
1.2 16v | 20/01 - 12/12 | 75 | 170 | 13 | 5,9 | 3 | Cel mai bun raport costuri/presta?ii. |
1.4 | 03/98 - 06/01 | 75 | 170 | 12,1 | 6,8 | 2 | Versiune veche, docil? dar gurmand?. |
1.6 | 03/98 - 03/00 | 90 | 181 | 10,6 | 7,2 | 2 | Un motor bun, dar cu tehnologie dep??it?. |
1.4 16v | 09/99 - 12/04 | 98 | 185 | 10,7 | 6,7 | 4 | Bun în orice condi?ii. Docil ?i performant. |
1.6 16v | 03/99 - 09/06 | 110 | 195 | 9,6 | 7 | 4 | Cu rezervele sale de putere, se descurc? bine pe autostrad?. |
2.0 RS | 11/00 - 01/02 | 172/182 | 220 | 7,3 | 8,1 | 5 | Mecanic? seduc?toare, suspensie ?i direc?ie excelente - o desf?tare! |
V6 | 11/00 - 07/05 | 230/255 | 232 | 6,2 | 11,9 | 4 | Comportamentul s?u a fost îmblânzit dup? 2003. |
1.9 dTi | 01/00 - 01/02 | 80 | 174 | 12,8 | 5,2 | 1 | Zgomotos ?i nerafinat. De evitat! |
1.5 dCi 65/70 | 06/01 - 12/10 | 65/70 | 163 | 15 | 4,4/4,3 | 3 | O variant? bun? pentru ora?. |
1.5 dCi 80/85 | 12/01 - 12/10 | 80/85 | 175 | 12,2 | 4,2/4 | 4 | Lini?tit, puternic ?i agreabil la condus. |
1.5 dCi 100 | 02/04 - 09/06 | 100 | 185 | 10,6 | 4,3 | 4 | Aproape sportiv ?i foarte economic - bun pentru autostr?zi. |