Second hand – Renault Megane Mk3

Aveți în față unul dintre cele mai bine vândute modele compacte. Atuurile sale: designul atrăgător, portbagajul mare și ținuta bună de drum.

 

CONDUCERE

Nu te poți plânge când conduci un Mega­ne: bordul are aspect clasic, dar este frumos desenat, poziția la volan este bună, ergonomia fără probleme, display-ul multimedia foarte lizibil. Doar vizibilitatea spre spate este cam slabă. Iar cum nu există bandouri pe barele de protecție, optați neapărat pentru senzori de parcare. La ieșirea din oraș, Megane pare mai incisiv decât te-ai aștepta, pentru că direcția este comunicativă, iar suspensia fermă limi­tează ruliul. Iată de ce francezul este plăcut pe viraje, mai ales că și frânele sunt de încredere: puternice și ușor de dozat.

HABITABILITATE

După câțiva km petrecuți pe banchetă, rea­lizezi că șezutul excesiv de moale al generației anterioare a fost schimbat cu unul tare, care tinde să deranjeze la viteze mici, când se simt mai mult denivelările. Și zgomotele la rulare și turbulențele de aer se fac simțite la interior, în special în spate. Cât despre spațiul pe banche­tă – nu este cu nimic mai presus decât la fosta generație. E drept, în față se stă bine, dar pla­fonul plonjat deranjează pasagerii din spate. De fapt, singurul progres evident este portbagajul: deschiderea mare asigură o încărcare ușoară a bagajelor, iar volumul este de top în segment.

DATE TEHNICE

Ani de fabricație: 2008-2016

Caroserie: hatchback, break, coupe, cc

Dimensiuni exterioare hatch:

L/l/h (mm): 4.295/1.808/1.471

Portbagaj (l): 405-1.162

 

VERSIUNILE CU PROBLEME

1.2 TCe

  • Consum de ulei (<iul. 2015)-> rescrierea softului calculatorului de injecție sau/și schimbarea mecanismului motor

2.0 16v

  • Pierdere de putere, aprindere martor ESP -> contacte imperfecte cablaj motor

2.0 16v/1.5 dCi

  • Vibrații la ralanti și martor injector aprins (mai 2009 – feb. 2010)-> de schimbat volan­ta cu masă dublă

1.5 dCi

  • Pornire grea la dCi 105, risc calare motor (sep. 2009 – iun. 2010) -> pompa de injecție și furtunul de înaltă presiune de schimbat (rezolvat la multe exemplare la rechemarea în service)
  • Risc de deteriorare a curelei de distribuție -> de schimbat cureaua, de realiniat roțile dințate (rezolvat la multe exemplare la reche­marea în service)
  • Zgomote la pornire, martor STOP aprins, mesaj ”risc calare motor” (<mai 2012) -> reprogramarea calculatorului de injecție (rezolvat la rechemarea din 2011)

Transmisie

  • Pierdere de tracțiune, aprindere martor EDC (<iun. 2010) -> reprogramarea calcula­torului cutiei EDC

Caroserie

  • Zgomote pe față (<iun. 2009) -> arcuri și amortizoare cu probleme
  • Martor presiune pneuri aprins -> de schim­bat senzorii de presiune
  • Direcție tare (oct. 2009 – mar. 2010) -> contact imperfect servo electric (rezolvat la rechemare)
  • Martor airbag aprins (<feb. 2009) -> calculatorul de injecție
  • Probleme ventilator climatizare (<mar. 2010) -> modulul de variere a vitezei

 

COSTURILE PIESELOR (lei*) 1.6 dCi 130 CP

Filtru polen49
Filtru ulei25
Kit ambreiaj556
Kit distribuție (lanț)482
Plăcuțe frână față110
Plăcuțe frână spate48
Disc frână față113
Disc frână spate140
Amortizor față197
Amortizor spate185
Total1905

* prețurile sunt cele mai mici pe care le-am găsit

DETALII TEHNICE ȘI RECOMANDĂRI

MotorPerioada producțieiPutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Acc. 0-100 km/h (s) Consum mediu (l/100 km)Reco­mandareDetalii
1.6 16v10/08-03/1211019510.56.9• • •O versiune de bază bună, dar cu reprize lente.
1.2 TCe03/12-07/1611519010.95.3• • •• Plăcut la condus, dar fără suflu.
1.4 TCe04/09-03/121302009.66.5•• • •Puțin cam gurmand în oraș, dar echilibrat și plăcut.
2.0 16v CVT10/08-02/1114019510.37.4• • •Căutați confortul unui CVT? Ați găsit un partener agreabil!
2.0 TCe10/08-01/14180/1907.82257,6/7••• •Zgomotos, dar puternic.
RS Coupe01/10-07/16250/265245/2546,1/6,08,4/7,5• • • • •Cel mai sportiv motor, pe măsura reglajelor celorlalte subansamble.
1.5 dCi 85/90/95 FAP10/08-07/1685/90/95-/180/190-/12,5/12,34.5• •Diesel de bază economic, dar leneș și cam nerafinat.
1.5 dCi 105/110 FAP10/08-12/16105/110-/190-/11,54,5/4,5• • •Ceva mai plăcut decât dieselul de bază și la fel de economic. Singura problemă: gol turbo la turații mici.
1.6 dCi 130 FAP12/10-12/161302009.84• • • •Un motor puternic, ce oferă reprize bune atât la gol, cât și cu mașina plină.
1.9 dCi 13010/08-03/121302059.55.1• • • •Suplu, puternic, elastic și rafinat. Ce ți-ai putea dori mai mult?
2.0 dCi 150 BVA FAP04/09-03/12150--6.6• • • •Cuplul mare se potrivește perfect cu transmisia automată.
2.0 dCi 160/165 BVA FAP04/09-07/15160/1658.52155,9/5,6• • • • •Un diesel de top cu performanțe foarte interesante.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top