Octavia e familista ideală oferind o ținută de drum sigură, un portbagaj generos și motoare TDI puternice.
Conducere
Posesorii de Golf V vor recunoaște multe elemente de la propria mașină urcând la bordul celei de-a doua generații de Octavia. Totuși, modelul ceh nu este o copie a germanului, ci are o personalitate bine definită. În oraș, Octavia este foarte fâșneață, mai ales datorită greutății moderate. Deși direcția nu este prea comunicativă, este exactă, iar schimbătorul de viteze se mișcă extrem de precis. Și în afara orașului, Octavia este la fel de plăcută, cu a sa ținută de drum sigură și cu frâne eficiente. Incisivitatea pe viraje impresionează, datorită suspensiilor reglate sportiv.
Habitabilitate
Prezentarea nu a fost niciodată punctul forte al compactei cehe. Nici la a doua generație ambianța nu impresionează, dar materialele din interior sunt de calitate. Scaunele sunt tari și le lipsește susținerea laterală, iar suspensia nu amortizează prea bine denivelările, dar bordul ergonomic este bine asamblat. Abia al doilea nivel de echipare are în dotarea standard toate echipamentele esențiale. Spațiul pe banchetă are dimensiuni medii, dar portbagajul este foarte încăpător. Pe scurt, mai ales versiunea break este potrivită pentru familii.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2004-2013
Caroserie: sedan cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L/l/h (mm): 4.569/1.769/1.462
Portbagaj (l): 560-1.350
Detalii tehnice și recomandări
Motor |
Perioada producției |
Putere max.(CP) |
Viteză max. (km/h) |
Acc. 0-100 km/h (s) |
Consum mediu |
Recomandare |
Detalii |
1.2 TSI |
01/10-06/13 |
105 |
192 |
10,8 |
5,7 |
∞ ∞ ∞ |
Tonic și suplu, grație turbocompresorului. |
1.6 |
01/05-12/09 |
102 |
190 |
12,3 |
7,4 |
∞ ∞ |
Un entry-level care nu impresionează la niciun capitol. |
1.6 FSI |
01/05-01/09 |
115 |
198 |
11,2 |
7 |
∞ ∞ ∞ |
Mai rapid și mai economic decât |
1.4 TSI |
01/09-06/13 |
122 |
203 |
9,7 |
6,6 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Cel mai omogen motor pe benzină din gamă. Alegerea noastră! |
2.0 FSI |
01/05-06/07 |
150 |
213 |
9,3 |
7,6 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Un motor plăcut la condus, puternic și rafinat. |
1.8 TFSI |
06/07-06/13 |
160 |
223 |
7,8 |
6,9 |
∞ ∞ ∞ ∞ ∞ |
Performanțele sale fac din Octavia un cruiser excelent! |
RS |
11/05-06/13 |
200 |
240 |
7,3 |
7,5 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Motorul de Golf GTI asigură o dinamică de top. Cu ce preț, însă? |
1.6 TDI |
06/09-06/13 |
105 |
191 |
11,3 |
4,5 |
∞ ∞ ∞ |
La fel de puternic ca și 1.9 TDI, |
1.9 TDI |
06/04-06/09 |
105 |
192 |
11,8 |
5,3 |
∞ ∞ ∞ |
Cuplu și consum bune, dar zgomotul |
2.0 TDI 140 |
06/04-06/13 |
140 |
208 |
9,6 |
5,9 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Probabil cel mai potrivit motor diesel pentru Octavia. |
2.0 TDI 170 |
12/06-06/13 |
170 |
225 |
8,4 |
5,7 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Performanțele îl recomandă, dar nu și lipsa rafinamentului. |
Versiunile cu probleme
1.9 TDI
• Zgomote, pierdere de putere -> arborele de distribuție
• Pierdere de putere -> electrovalva de reglare a presiunii de supraalimentare sau turbocompresorul
1.9 TDI/2.0 TDI pompă-injector
• Pierdere de putere (dec. 2004-mai 2006 -> supapa EGR sau turbocompresorul
2.0 TDI pompă-injector
• Ulei în lichidul de răcire -> radiatorul de ulei
• Consum anormal de lichid de răcire -> chiulasă cu probleme
1.6 TDI/2.0 TDI common rail
• Pierdere de putere -> clapeta supapaei EGR
2.0 TDI common rail
• Pierdere de putere -> actuator turbocompresor
Transmisie
Transmisie manuală
• Zgomote și vibrații la versiunile TDI -> de înlocuit volanta și ambreiajul
• Uzarea prematură a volantei și ambreiajului -> bucșa de centrare motor – cutie de viteze
Transmisie DSG
• Mesaj de eroare la DSG6 și DSG7 -> mecatronica (feb. 2007 – iun. 2008) sau kitul de dublu-ambreiaj (<iun. 2013)
Habitaclu
• Zgomot de la climatizare (< mar. 2007) -> motoarele voleților care reglează temperatura
• Climatizarea nu răcește -> compresorul Delphi (< oct./11) sau condensatorul Modine (< mar. 2012)